NIEPEŁNOSAPRAWNOŚCIĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narodziłem się... Na rozstaju dróg... Sam....
Advertisements

Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
„Test małego internauty”
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
KOBIETA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
U fryzjera.
Śniło mi się, że przeprowadzałam wywiad z Bogiem.
Dalai Lama Test na osobowość
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
KOBIETA.
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Pierwsza Pomoc Utrata Przytomności.
Dozwolone są dla Ciebie stronki dostosowane do Twojego wieku.
Śniło mi się, że przeprowadzałem wywiad z Bogiem.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Bezpieczeństwo w SiECi
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
STACJA I PAN JEZUS NA ŚMIERĆ SKAZANY Piłat wydał wyrok. Jezus zostanie ukrzyżowany. Ludzie krzyczeli: Na krzyż z Nim, na krzyż! Nie szanowali Jego świętego.
KURS PIERWSZEJ POMOCY.
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Czasem się zastanawiam
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Bezpieczny internet.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Dlaczego i jak się modlić?
Szkolny system wychowawczy
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Osoba niepełnosprawna
Bezpieczeństwo w sieci
Nasze nastroje – radość i smutek .
Komunikacja i informacja dostępna dla osób z niepełnosprawnością
Fundacja Aktywizacja Jak postępować z ON WŁĄCZANIE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ.
Będę obok JJ.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
OSTROŻNIE -nieznajomy Zasady bezpieczeństwa
Kiedy nikogo nie będzie i pomyślisz, że nikomu nie zależy
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
@ WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE. Czy wiesz, jakie są wirtualne
Szkoła bez przemocy.
3 XII Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych.
Fundusze europejskie bez barier- (p)dostęp dla wszystkich
Niepełnosprawność Władysław Sanocki „Człowiek niepełnosprawny jest pełnoprawnym członkiem ludzkiej wspólnoty”. Anna Zygmańska Grażyna Korczak Hanna Gleńska.
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Wiem, jak się należy zachować
Niepełnosprawni wśród nas
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
Rozmowa kwalifikacyjna Dziesięć złotych zasad wywierania doskonałego pierwszego wrażenia.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Dzień Bezpiecznego Internetu
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Dalai Lama Test na osobowość
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Postawa i wygląd człowieka
Budowa ucha Ucho składa się z: Kanału słuchowego Błony bębenkowej
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

NIEPEŁNOSAPRAWNOŚCIĄ SAVOIR-VIVRE DLA I WOBEC OSÓB Z NIEPEŁNOSAPRAWNOŚCIĄ

Czym jest niepełnosprawność? Osoba jest niepełnosprawna, gdy ma trudności w zakresie widzenia, słyszenia, chodzenia, nauki albo wykonywania innych czynności. Jest wiele rodzajów  niepełnosprawności, a niektórych z nich nie możemy zobaczyć.

Czasami potrzebne są zmiany budynków, zasad i postaw aby niepełnosprawne dziecko mogło uczestniczyć w życiu, bawić się i chodzić do szkoły. Wszystkie dzieci i wszyscy dorośli mają takie same prawa, także Ci niepełnosprawni. Wszystkie prawa są jednakowo ważne.

ZANIM POMOŻESZ – ZAPYTAJ. Podstawowe zasady w kontaktach z niepełnosprawnymi. ZANIM POMOŻESZ – ZAPYTAJ. -To, że ktoś jest niepełnosprawny nie oznacza, że potrzebuje pomocy. Jeżeli znajduje się ona w przyjaznym otoczeniu, zwykle sama da sobie radę. Pomoc należy oferować jedynie wówczas, gdy wydaje się, że dana osoba może jej potrzebować. Jeżeli tak jest w istocie, zapytaj zanim zaczniesz jej udzielać.

BĄDŹ TAKTOWNY Niektóre osoby niepełnosprawne utrzymują równowagę dzięki swoim rękom , dlatego chwytanie ich za nie – nawet w celu udzielenia pomocy – może tę równowagę zakłócić. Unikaj klepania takiej osoby po głowie a także dotykania jej wózka, skutera czy laski. POMYŚL ZANIM COŚ POWIESZ. -Zawsze zwracaj się bezpośrednio do osoby niepełnosprawnej, nie do jej towarzysza. Prowadzenie zwykłej rozmowy z osobą niepełnosprawną jest fajne, po prostu zwracaj się do niej jak do każdej innej osoby.

NIE RÓB ŻADNYCH ZAŁOŻEŃ Osoby niepełnosprawne same najlepiej wiedzą co mogą zrobić a czego nie. Nie podejmuj za nie decyzji co do uczestnictwa w jakiejkolwiek zabawie, czynności. REAGUJ UPRZEJMIE NA PROŚBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - Jeżeli osoby niepełnosprawne proszą Cię o dokonanie pewnych przystosowań, to nie jest to skarga. Świadczy to o tym, że czują się w twoim towarzystwie na tyle swobodnie, aby mówić o swoich potrzebach.

OSOBY NIEWIDOME I NIEDOWIDZĄCE Alfabet Braille’a Tworzenie stron internetowych dla niewidomych Telefon dotykowy dla niewidomych

Nie głaszcz i nie rozpraszaj psa przewodnika-pies pracuje!

Zadbaj o dostępność strony internetowej dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Zwracaj się bezpośrednio do osoby z niepełnosprawnością, a nie do osoby towarzyszącej.

Witając się z osobą niewidomą, dotknij ją lekko w ramię i przedstaw się.

Zawsze używaj słów i zwrotów, które funkcjonują w codziennym kontakcie – nie bój się powiedzieć osobie niewidomej „do zobaczenia”.

Nie staraj się posadzić niewidomego na krześle Nie staraj się posadzić niewidomego na krześle. Wystarczy, że położysz jego rękę na oparciu. Podając wskazówki osobie niewidomej bądź dokładny.

Tak nie wolno !!! Nie zaskakuj!!! Nie chwytaj bez uprzedzenia!!!!! Podejdź do osoby niewidomej i zaproponuj pomoc. Podaj swoje ramię i idź pół kroku przed nią.

OSOBY NIESŁYSZĄCE LUB NIEDOSŁYSZĄCE

Do osoby z zaburzeniami słuchu mów w naturalnym tempie, bezpośrednio, nie zakrywaj ust i nie krzycz. Kluczowe informacje zapisz na kartce. W czasie rozmowy nie podchodźmy do osoby niesłyszącej lub niedosłyszącej zbyt blisko. Najlepsza jest odległość jednego metra.

Dziecko z wadami wrodzonymi (np. z zespołem Downa) Nie oglądaj się, nie komentuj. Szanujmy nawzajem naszą inność.

OSOBY KORZYSAJĄCE Z WÓZKA LUB NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO

Pamiętaj, że wózek, kule czy laska należą do sfery osobistej osoby z niepełnosprawnością. Nie należy dotykać ich bez pozwolenia właściciela. Nie proś osoby korzystającej z wózka o potrzymanie twoich rzeczy. Szanuj jej przestrzeń osobistą.

Szczególnie zimą pamiętaj o odśnieżeniu podjazdów i przejazdów.

Nie stój nad głową osobie siedzącej na wózku – cofnij się dwa kroki lub usiądź. Dla osób poruszających się o kulach stanie jest bardzo uciążliwe. Pozwól obsłużyć poza kolejnością.

Witając się z osobą, która ma np Witając się z osobą, która ma np. amputowaną prawą rękę, śmiało uściśnij jej drugą.

Jeśli chcesz pomóc osobie na wózku wsiąść lub wysiąść np Jeśli chcesz pomóc osobie na wózku wsiąść lub wysiąść np. z tramwaju, najpierw zapytaj ją, jak to zrobić.

Pamiętaj, że miejsca oznaczone kopertą są przeznaczone dla kierowców z niepełnosprawnością. Wymagają oni więcej miejsca przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta.

Bądź cierpliwy i wyrozumiały – osoba z niepełnosprawnością potrzebuje niekiedy więcej czasu, aby coś zrobić.

Na pytanie dzieci o niepełnosprawność odpowiadaj w sposób naturalny, np. powiedz, że pan ma chore nogi i nie może chodzić, dlatego porusza się na wózku. 3 grudnia Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

KAŻDE DZIECKO LUBI ZABAWĘ. ALE SAMEMU JEST NUDNO, WIĘC BAWCIE SIĘ RAZEM.

NIEZWYKŁA PIOSENKARKA

MÓJ PRZYJACIEL ZAWSZE ZE MNĄ

TOCZY SIĘ PIŁECZKA… FAJNA ŚLIZGAWECZKA….

PLAC ZABAW DLA DZIECI – SUPER