ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
„Dziecko świadkiem wypadku. Ratujmy i uczmy ratować”
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Analiza wyników ankiety
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Wydziału Mechanicznego
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
W ankiecie wzięło udział 72 uczestników: Klasa I : Chłopcy – 6, Dziewczyny – 14; Klasa II : Chłopcy – 9, Dziewczyny – 13; Klasa III : Chłopcy – 8, Dziewczyny.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE

A nkieta została przeprowadzona w dniu 31 stycznia 2010 roku wśród uczniów Gimnazjum Zespołu Placówek Oświatowych w Boronowie. Wzięło w niej udział 124 uczniów z klas 1- 3 ( w tym: klasy I- 40 osób, klasy II- 35 osób, klasy III- 49 osób). Kwestionariusz ankiety został opracowany przez uczennice Gimnazjum: Anię (kl. III), Agnieszkę ( kl. II) oraz Agatę (kl. I). Ankietę przeprowadzili uczniowie klasy III- Paweł i Ania. Opracowania wyników dokonanego badania podjęli się: Paweł (kl. III) i Mateusz (kl. III). A nkieta została przeprowadzona w dniu 31 stycznia 2010 roku wśród uczniów Gimnazjum Zespołu Placówek Oświatowych w Boronowie. Wzięło w niej udział 124 uczniów z klas 1- 3 ( w tym: klasy I- 40 osób, klasy II- 35 osób, klasy III- 49 osób). Kwestionariusz ankiety został opracowany przez uczennice Gimnazjum: Anię (kl. III), Agnieszkę ( kl. II) oraz Agatę (kl. I). Ankietę przeprowadzili uczniowie klasy III- Paweł i Ania. Opracowania wyników dokonanego badania podjęli się: Paweł (kl. III) i Mateusz (kl. III).

PYTANIA ZAWARTE W ANKIECIE 1.Jakie informacje należy przedstawić wzywając telefonicznie pierwszą pomoc? 2.Podaj wszystkie znane Ci nr telefonów służb ratowniczych 3.Podaj czynności, które należy wykonać do czasu przyjazdu pomocy 4.Zastanów się i zgodnie z prawdą odpowiedz czy umiałbyś prawidłowo postąpić w przypadku: - zadławieniataknie - krwotoku tak nie - złamania tak nie - zwichnięcia tak nie PYTANIA ZAWARTE W ANKIECIE 1.Jakie informacje należy przedstawić wzywając telefonicznie pierwszą pomoc? 2.Podaj wszystkie znane Ci nr telefonów służb ratowniczych 3.Podaj czynności, które należy wykonać do czasu przyjazdu pomocy 4.Zastanów się i zgodnie z prawdą odpowiedz czy umiałbyś prawidłowo postąpić w przypadku: - zadławieniataknie - krwotoku tak nie - złamania tak nie - zwichnięcia tak nie

W yniki ankiety opracowywane były pod kątem: 1. Ustalenia procentowej ilości uczniów, którzy udzielili poprawnej odpowiedzi na zadane pytania- wykres słupkowy 2. Wykazania, która z klas posiada największą wiedzę na temat pierwszej pomocy przedmedycznej- wykres kołowy. W yniki ankiety opracowywane były pod kątem: 1. Ustalenia procentowej ilości uczniów, którzy udzielili poprawnej odpowiedzi na zadane pytania- wykres słupkowy 2. Wykazania, która z klas posiada największą wiedzę na temat pierwszej pomocy przedmedycznej- wykres kołowy.

Odpowiedzi: Pyt. 1. a)124 osoby odpowiedziały ( w tym: klasy I- 40 osób, klasy II- 35 osób, klasy III- 49 osób), że należy podać- miejsce i rodzaj zdarzenia (np. wypadek samochodowy)- co stanowi 100% b)111 osób odpowiedziało (w tym: kl. I- 37, kl. II- 30, kl. III- 44), że należy podać- ilość osób poszkodowanych- co stanowi 89,5% c)98 osób odpowiedziało (w tym: kl. I- 26, kl. II- 29, kl. III- 43), że należy podać informację o stanie osób poszkodowanych- co stanowi 79% d)19 osób odpowiedziało (w tym: kl. I- 4, kl. II- 6, kl. III- 9), że należy podać informacje o już udzielonej pomocy- co stanowi- 15, 3% e)11 osób wiedziało (w tym: kl. I- 4, kl. II- 4, kl. III- 3), że należy podać swoje dane w celu weryfikacji- co stanowi 8,9% f)1 osoba wiedziała ( w tym: kl. I- 0, kl. II- 1, kl. III- 0), że dzwoniący nie może pierwszy odłożyć słuchawki- co stanowi 0,8%.

Pyt. 2. a)124 osoby podały nr 997, jako nr policji (w tym: kl. I- 40 osób, KL. II- 35 osób, klasy III- 49 osób)- co stanowi 100% b)124 osoby podały nr 998, jako nr straży pożarnej ( w tym: kl. I- 40 osób, kl. II- 35 osób, kl. III- 49 osób)- co stanowi 100% c)124 osoby podały nr 999, jako nr pogotowia ratunkowego ( w tym: kl. I- 40 osób, kl. II- 35 osób, kl. III- 49 osób)- co stanowi 100% d)124 osoby podały nr 112, jako nr służb ratowniczych z tel. komórkowego ( w tym: kl. I- 40 osób, kl. II- 35 osób, kl. III- 49 osób)- co stanowi 100%

Pyt. 3 a)124 osoby uznały, że należy sprawdzić czy poszkodowany żyje, czy oddycha i czy jest przytomny ( w tym: kl. I- 40 osób, kl. II- 35 osób, kl. III- 49 osób)- co stanowi 100% b)29 osób uznało, iż należy sprawdzić tętno w tętnicy szyjnej ( w tym: kl. I- 8 osób, kl. II- 8 osób, kl. III- 13 osób)- co stanowi 23, 4% c)74 osoby uznały, że należy sprawdzić stopień świadomości poszkodowanego ( w tym: kl. I- 21 osób, kl. II- 24 osoby, kl. III- 29 osób)- co stanowi 59,7% d)13 osób uznało, że należy dopytać poszkodowanego czy na coś choruje ( w tym: kl. I- 4 osoby, kl. II- 5 osób, kl. III- 4 osoby)- co stanowi 10, 5% e)121 osób uznało, że należy zabezpieczyć miejsce wypadku ( w tym: kl. I- 38 osób, kl. II- 34 osoby, kl. III- 49 osób)- co stanowi 97,6% f)89 osób uznało, iż należy poszkodowanego ułożyć w pozycji bezpiecznej ( w tym kl. I- 19 osób, kl. II- 29 osób, kl. III- 41 osób)- co stanowi 71, 7% g)96 osób uznało, że w razie konieczności należy przeprowadzić akcję reanimacyjną ( w tym: kl. I- 27 osób, kl. II- 30 osób, kl. III- 39 osób)- co stanowi 77,4%.

Pyt. 4 a)21 osób odpowiedziało: tak- umiałbym pomóc w przypadku zadławienia (w tym: kl. I- 7 osób, kl. II- 7 osób, kl. III- 7 osób)- co stanowi 17% b)97 osób odpowiedziało: tak- umiałbym pomóc w przypadku krwotoku (w tym: kl. I- 28 osób, klasy II- 30 osób, kl. III- 39 osób)- co stanowi 78,2% c)41 osób odpowiedziało: tak- umiałbym pomóc w przypadku złamania (w tym: kl. I- 9 osób, kl. II- 16 osób, kl. III- 16 osób)- co stanowi 33% d)59 osób odpowiedziało: tak umiałbym pomóc w przypadku zwichnięcia (w tym: kl. I- 14 osób, kl. II- 9, kl. III- 36 osób)- co stanowi 47,6%.

2. Która z klas posiada największą wiedzę na temat pierwszej pomocy przedmedycznej? Pod uwagę brana jest liczba osób, które udzieliły poprawnej odpowiedzi do ogólnej liczby uczniów w danej klasie. Pyt. 1 a)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100%

b)kl. I- 92,5% kl. II- 85,7% kl. III- 89,5% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

c)kl. I- 65%kl. II- 82,8%kl. III- 88, 7% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

d) kl. I- 10%kl. II- 17,1%kl. III- 18,4% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

e)kl. I- 10%kl. II- 11,4%kl. III- 6,2% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

f) kl. I- 0%kl. II- 0%kl. III- 0% Pyt. 2 a)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100% b)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100% c)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100% d)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100% Pyt. 3. a)kl. I- 100%kl. II- 100%kl. III- 100%

b) kl. I- 20%kl. II- 22,8%kl. III- 32,5% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

c)kl. I- 52,5%kl. II- 68,6%kl. III- 59,2% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

d)kl. I- 10%kl. II- 14,3%kl. III- 8,2% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

e)kl. I- 95%kl. II- 97,1%kl. III- 100% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

f)kl. I- 47,5%kl. II- 82,8%kl. III- 84% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

g)kl. I- 67,5%kl. II- 85,75%kl. III- 79,6% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

Pyt. 4. a)kl. I- 17,5%kl. II- 20%kl. III- 14,3% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

b)kl. I- 70%kl. II- 85,7%kl. III- 79,6% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

c)kl. I- 22,5%kl. II- 45,7%kl. III- 32,6% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

d) kl. I- 35,5%kl. II- 25,7%kl. III- 74,5% Udzielone odpowiedzi Nieudzielone odpowiedzi

P odsumowanie Z przeprowadzonych badań wynika, iż uczniowie klas gimnazjalnych posiadają ogólną, podstawową wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zdecydowanie lepiej w ankiecie wypadły klasy starsze od młodszych, jednakże wiedza jaką posiadają uczniowie powinna być uzupełniana i wzbogacana ćwiczeniami praktycznymi, np. podczas zajęć z Edukacji dla bezpieczeństwa.