Po co kurczakowi jajko?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ludzie starsi – to dalej ludzie !
Advertisements

WIELKANOC Niechaj Święta Wielkiej Nocy będą pełne Boskiej mocy, zdrówko dopisało i jajeczko smakowało.
Wielkanoc 2010.
Dopraw do smaku i przechowuj w zimnym miejscu. Zastosowanie:
WIELKANOCNE ZWYCZAJE.
Album fotograficzny autor: michoń.
Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.
Tradycje i zwyczaje świąt Wielkiej Nocy
Szkoła Podstawowa nr 1 w Sobótce
W latach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III finansowanego z.
Słowo od Autora. Opowiadanie to zostało napisane w oparciu o lekcje towaroznawstwa Pani Ewy Malinowskiej. Wszystkie zawarte w nim wątki są fikcyjne…
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY DZIECI Z SPWP NR 7 W KĘTACH
Małgorzata Piątkowska
Aktualności 2A Wiele się u nas dzieje. Zapraszamy do oglądania.
Polkowicki Uniwersytet Trzeciego Wieku Autor: Mirosław Zbieroń
Wielkanoc 2008.
Śniadanie daje moc! Zdrowe i wesołe Jagódki
Wielkanoc Najważniejsze i najstarsze święto chrześcijaństwa, obchodzone na pamiątkę Zmartwychwstania Chrystusa.
Tradycje wielkanocne w Polsce
Święta Wielkanocne Autor : Izabela Rychlewska.
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
2006 Życzenia Wielkanocne.
WIELKANOCNE ZWYCZAJE.
WIELKANOC PRZEZ PRYZMAT MATEMATYKI
Miesiąc z ekologią. W lutym na poważnie zajęliśmy się ekologią. Nawet nasza historia pisma jest ekologiczna- recykling.
WIELKANOCNE ZWYCZAJE.
Wielkanoc w Niemczech Kacper Nędza 3a PG.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
„Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu ”
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
„Ortograffiti w mojej szkole”
SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2.
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
Pierwsza pomoc w porażeniach i nie tylko. Aby dowiedzieć się więcej o pierwszej pomocy w przypadku kontaktu z osobą porażoną, zaprosiliśmy na zajęcia.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Święta Wielkanocne Tradycje…. 1.
WIELKANOCNE ZWYCZAJE.
AKADEMIA PSZCZÓŁ POMAGAMY PSZCZOŁOM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM
Tradycje Wielkanocne.
Świąt Wielkanocnych-między
ŚWIATOWE CIEKAWOSTKI NA WIELKANOC.
Wielkanoc w Wielkiej Brytanii
W Szkole Podstawowej im. Ziemi Kujawskiej w Wysocinie. Klasa II i III (klasa łączona ) Wychowawca – Monika Skrzynecka.
Prezentacje wykonali uczniowie II klasy ZSZ nr 6 w Tychach Pod kierunkiem nauczycieli praktycznej nauki zawodu „Kucharz Małej gastronomii”: Pod kierunkiem.
ŚNIADANIE DAJE MOC KLASA IB PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 PRZY ZESPOLE SZKOLNO- GIMNAZJALNYM NR7 W RADOMSKU ŚNIADANIE DAJE MOC.
ŚWIĘTA WIELKANOCNE.
Doświadczenia w wykonaniu klasy III SP w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Smólniku. ZAPRASZAMY NA POKAZ!!!
INNA LEKCJA JĘZYKA NIEMIECKIEGO Opracowały: Alicja Lasota Julia Momot 2014/2015.
Zajęcia oparte na autorskich scenariuszach 7 nauczycieli
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
Wielkanocne pisanki i ich rodzaje
NIEZWYKŁY ŚWIAT JAJKA JAJKO- SYMBOL ŚWIATA Jajko - symbol świata Jajko - symbol świata Starożytni filozofowie uważali, że jajko stanowi doskonały symbol.
W Wielkiej Brytanii.  Wielkanoc w Wielkiej Brytanii sięga swoim początkiem czasów przed nastaniem chrześcijaństwa, a swoją nazwę (Easter) zawdzięcza.
Grupa IX na tropie zawodowych możliwości Grupa IX na tropie zawodowych możliwości.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Zwyczaje i tradycje Wielkanocne w Bullerbyn.
JAJKO czy KURA ?.
Wielkanocna przygoda w 1a
Zwyczaje i tradycje wielkanocne
Grupa 6-latków: - Jak rozpoznać zdrową żywność? - Skąd się biorą jajka? - Jak zmienia się jajko pod wpływem temperatury? - Sadzenie nasion - Rozpoznawanie.
GDZIE JEST WIOSNA??? 16 marca grupa „ Wisienek” postanowiła sprawdzić czy w naszej okolicy spacerowała już Pani Wiosna…
Wesołego zająca, co śmieje się bez końca Wesołego zająca, co śmieje się bez końca. Szczerbatego barana, co beczy od rana. Radości bez liku,
Jajko obiektem badań chemika i fizyka.
Wielkanoc NICOLE MIRZA KL. II A.
Tęczowy Świat Kwiatów.
Projekt biblioteczny 1C
Życzy Ci Wesołych Świąt,
Zakręcony kwiecień-plecień
Punkt Przedszkolny marzec 2018
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Zapis prezentacji:

Po co kurczakowi jajko?

Tradycyjnie na wiosnę zajęliśmy się hodowlą… barw! Tradycyjnie na Wielkanoc malowaliśmy pisanki. I tak w efekcie powstały jajka tęczowe, a my dowiedzieliśmy się, co to barwy podstawowe i pochodne!

Dalej było już mniej tradycyjnie. Zrobiliśmy skaczące jajka! Takie mogłoby uciec z wielkanocnego koszyka.

Praca wymagała ogromnego skupienia. Z jajkiem należy obchodzić się jak z jajkiem!

Jesteśmy praktycznymi Jagódkami, więc zapytaliśmy po co kurczakowi jajo. A skoro zapytaliśmy to i sprawdziliśmy.

podeszliśmy do tematu żółtka… Ostrożnie podeszliśmy do tematu żółtka…

A później poniosła nas fantazja.

Były różne koncepcje wykonania białka…

…dlatego postanowiliśmy poświęcić jedno jajko dla nauki.

Zawiesiliśmy na swoim miejscu NaCoBeZU i zajęliśmy się czytaniem, żeby dowiedzieć się po co kurczakowi jajo. Łatwo nie było, ale pomagała nam pani Semeli, nasz gość z Grecji.

Jajo nabierało kształtów. Okazało się, że kurczak sprytnie się w jaju urządził.

Oto my i nasze jajo. Sprawdziliśmy też co się kluje z jaja, a co nie Oto my i nasze jajo! Sprawdziliśmy też co się kluje z jaja, a co nie. Ale to już inna historia.