Malarstwo obrazem epoki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Advertisements

Sztuki plastyczne Wybrane dziedziny Wykonała - Agnieszka Wróbel
Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
opracowała: Barbara Bilińska
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
Aleksandra Matujzo II B
Zasady czytania obrazu
Podstawowe grupy tematyczne
Tajemnice sztuki w pigułce.
Pieter Bruegel „Miesiące”
Malarstwa.
PODSTAWY PRAWOZNAWSTWA
KULTURA BAROKU I SARMATYZM
Józef Pankiewicz Lublin La Ciôtat (Francja) 1940
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Oświecenie Ludzie zaczęli badać świat metodami naukowymi. Nie korzystali z prawd religijnych . Swoje osiągnięcia przekazywali innym ludziom. Celem było.
Muzyka.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
Maksymilian Gierymski Warszawa Reichenhall 1874
SURREALIZM Salwador Dali.
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Moje zainteresowania Malarstwo.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Malarstwo romantyczne
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
ur r zm r Malarstwo bliskie naturze
Perspektywa.
„Poezja to mówiące malarstwo, Malarstwo – milcząca poezja” - Simonides
Pojmowanie dzieła sztuki i piękna
Przewrót w malarstwie europejskim
Podstawowe grupy tematyczne w malarstwie
Migoczące płótna- impresjonizm
BAROK.
malarz postimpresjonistyczny
Muzyka wokół nas Agata Podolska.
Modelarstwo Działalność człowieka polegająca na odwzorowywaniu rzeczywistych obiektów w postaci pomniejszonych modeli.
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
CLAUDE MONET      .
Auguste Renoir.
Komunikowanie się dawniej i dziś
Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
PERIODYZACJA CO BYŁO PO KOLEI.
Henri de Toulouse-Lautrec
Kliknij aby kontynuować.
Malarstwo okresu romantyzmu jest niejednolite. Można wyróżnić jednak pewne cechy malarstwa tej epoki na podstawie czołowych, głównych i najbardziej znaczących.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
SZTUKA MŁODEJ POLSKI. Dominowało pojęcie „ars pro arte” (sztuka dla sztuki), zakładające pozbawienie sztuki jakichkolwiek zadań, funkcji (np. dydaktycznej,
1. Podstawy estetyki i makijażu
Gdyńska sztuka malarstwa Jerzy Okoń. Kim jest Jerzy Okoń? Jerzy Okoń, to wspaniały artysta i kochający mąż, ojciec i dziadek. Malarstwem interesuje się.
Krótki biogram:  Michelangelo Merisi da Caravaggio (ur. 29 września 1571, zm. 18 lipca 1610) – włoski malarz działający w latach 1593– 1610 w Rzymie,
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne
Symbolizm w malarstwie.  Odilon Redon (ur. 22 kwietnia 1840 w Bordeaux, zm. 6 lipca 1916 w Paryżu) – francuski malarz i grafik symbolista.  Krótka biografia:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

Malarstwo obrazem epoki

MALARSTWO podstawowa gałąź sztuk plastycznych, której istotą jest posługiwanie się linią i barwą, niekiedy tylko plamą barwną na płaszczyźnie

Paleolityczne malarstwo naskalne Malarstwo, znane niemal od zarania ludzkości we wszystkich prawie cywilizacjach i kręgach kulturowych, służyło w ciągu swej historii różnym celom i wykształciło niezwykłe bogactwo tematów. 1. Tematyka religijna. 2. Tematyka świecka: - sceny rodzajowe, - portret, - batalistyka, - mitologia, - martwa natura, - pejzaż, - weduty miejskie. Paleolityczne malarstwo naskalne 15-10 tys.l.p.n.e.

ŚREDNIOWIECZE Malarstwo służyło przekazaniu odczuć religijnych. Malarz zgodnie z duchem epoki i zapotrzebowaniem na tematykę religijną malował postacie świętych oraz sceny religijne.

RENESANS Malarstwo prezentuje wierne odzwierciedlenie natury, życie doczesne człowieka i to co go otacza.

BAROK Przekazywano świat realny takim, jaki był w rzeczywistości BAROK Przekazywano świat realny takim, jaki był w rzeczywistości. Ceniono rodzimy pejzaż i malarstwo rodzajowe. Mieszczanie kupowali obrazy do ozdoby mieszkań, ale także jako lokatę kapitału.

ROKOKO stworzyło zupełnie nową stylistykę. Zmalało znaczenie tematyki historycznej. Ograniczono tematykę religijną i mitologiczną. Dominowała tematyka rodzajowa. Ukazywano miłe spędzanie czasu oraz życie wyższych warstw społecznych (zabawy towarzyskie).

KLASYCYZM Na nowo ożyły tematy religijne i mitologiczne - przedstawiane z przewagą doskonałego rysunku, jako wynik zwycięstwa rozumu nad barwą, czyli intuicji.

ROMANTYZM Malarstwo służyło wywołaniu nastroju nostalgii (tęsknoty), zadumy. Pojawiły się nowe tematy, takie jak historyczne wydarzenia narodów.

REALIZM Realizm w malarstwie - ukazywał scen z życia wraz z całą brzydotą i cierpieniem mu towarzyszącym.

IMPRESJONIZM - XIX w. Wraz z rozwojem techniki, a szczególnie fotografii, w malarstwie pojawił się nowy nurt. Polegał on na odejściu od wiernego sposobu przedstawiania rzeczywistości na rzecz wrażenia, obrazu chwili.

SECESJA Reakcją na impresjonistyczny brak konkretności formy był powrót do linii i konturu jako środka przekazu i nośnika emocji.

Wiek XX w sztuce Stworzył obraz przeżyć wewnętrznych artysty, świat wykreowany w wyobraźni, całkowicie irracjonalny. Malarstwo to budziło wiele kontrowersji, gdyż zaprzeczało swoją formą kanonom piękna, do którego przywykł przeciętny odbiorca.

W wieku XX zaczęto poszukiwać nowych środków wyrazu W wieku XX zaczęto poszukiwać nowych środków wyrazu. Znaleziono je w przedmiotach, ich barwie i bryle. Tematem malarstwa stały się wszelkie formy ruchu, oddanie w malarstwie nowego wymiaru – czasu. Sprawą najważniejszą stało się przekazanie stanów duszy i emocji towarzyszących aktowi tworzenia.

Prezentację wykonała Zofia Greniuk nauczycielka plastyki Źródło:http://pl.wikipedia.org http://www.wiw.pl http://www.abcgallery.com/ http://eduseek.interklasa.pl