Doświadczenie z atramentem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Efekty mechano- chemiczne
Advertisements

Budowa atomu Alotropia siarki
''Fizyczna strona wirowania prania''
Rozszerzalność temperaturowa ciał stałych Zjawiska cieplne
Dyfuzja w jabłku.
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZĘŚĆ PIERWIASTKA CHEMICZNEGO
Materia ma budowę ziarnistą.
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Sprawozdanie z doświadczenia
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Przejścia fazowe Zjawiska transportu
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
WODA I ROZTWORY WODNE.
Szkiełkiem i Okiem Fascynujący Świat Doświadczeń
Doświadczenie fizyczne
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
„ POCZUJ CHEMIĘ DO CHEMII ”
Zjawiska fizyczne w gastronomii
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
CHEMIA OGÓLNA Wykład 5.
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
KONWEKCJA Zdzisław Świderski Kl. I TR.
Niezwykłe zamarzanie wody
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Sierakowicach ID grupy:
Publiczne Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Drążnej
DANE INFORMACYJNE GRUPY
Dane INFORMACYJNE : Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Leśnicach ID grupy:
Doświadczenia z budowy materii
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
BUDOWA MATERII. Zespół Szkół w Starym Polu.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
Szymon Owczarek Wojtek Łyczek
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Nasze doświadczenia Jakie ph ma słodkie mleko?
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Czym jest ciepło? Dlaczego w ubraniach jest nam cieplej?
Budowa chemiczna kości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
FIZYKA-DOŚWIADCZENIE
Doświadczalny Konkurs Fizyczny I Chemiczny 2014
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
1.
Zjawisko dyfuzji i kontrakcji.
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Chromatografia bibułowa
Skraplanie.
Disacharydy.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego JAKIE CZYNNIKI WPŁYWAJĄ NA ROZPUSZCZANIE SIĘ SUBSTANCJI W WODZIE?
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Właściwości i budowa materii
Czy substancje można mieszać?
DYFUZJA.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Autor: Tomasz Krawczyk
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

Doświadczenie z atramentem Wykonała: Magdalena Włodarczyk klasa 2e

Do wykonania doświadczenia będą nam potrzebne: szklanka z zimną wodą szklanka z gorącą wodą ocet atrament łyżeczka

Do szklanki z zimną i gorącą wodą wlewamy kilka kropel atramentu. szklanka z zimną wodą szklanka z gorącą wodą

W gorącej wodzie atrament rozprzestrzenia się szybciej, niż w zimnej wodzie.

Zawartość szklanek mieszamy. Mieszanina gorącej wody z atramentem stała się bezbarwna.

Wnioski : W tym doświadczeniu obserwujemy zjawisko dyfuzji, czyli rozprzestrzeniania się cząsteczek jednej substancji w drugiej (w tym przypadku atramentu w wodzie). W gorącej wodzie cząsteczki cieczy przemieszczają się szybciej, niż w wodzie zimnej, dlatego dyfuzja w gorącej wodzie zachodzi szybciej.

Do szklanki z gorącą wodą wlewamy ocet. Ocet powoduje, że w mieszanina odzyskuje kolor.

Koniec