Malarstwo antyczne Pliniusz: pędzlowe i kauterionowe (Arystydes Starszy (koniec Vw pne) Tempera czysta i woskowa (enkaustyczna – Parrazjos z Efezu V w.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Budowa oka Za percepcję światła odpowiedzialne są fotoreceptory, w skład których wchodzą pręciki i czopki Czopki (ok. 100 tys. czopków) - widzenie barwne.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
MŁODEJ POLSKI (twórcy europejscy)
opracowała: Barbara Bilińska
Chrom.
Labirynt zwany teatr – geneza teatru i dramatu antycznego.
„W KRAINIE BARW I KOLORÓW”
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
RENESANS XV – XVI wiek.
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Podstawy grafiki komputerowej
W świecie starożytnych Greków
HISTORIA MALARSTWA.
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
Zasady czytania obrazu
QUIZ.
Sam na sam z dziełem sztuki…
Tajemnice sztuki w pigułce.
Pieter Bruegel „Miesiące”
Malarstwa.
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Technik architektury krajobrazu
You.
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
- izmy na przełomie wieków
Sztuka odrodzenia - renesans
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Moje zainteresowania Malarstwo.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Kolory w kodzie RGB i HEX
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Perspektywa.
SZTUKA STAROŻYTNEJ GRECJI
Poprawne odpowiedzi na końcu prezentacji!
Osiągnięcia starożytnej Grecji
Przewrót w malarstwie europejskim
Malarstwo obrazem epoki
Migoczące płótna- impresjonizm
malarz postimpresjonistyczny
Wstępna charakterystyka
CLAUDE MONET      .
Widmo fal elektromagnetycznych
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Z perspektywą przez wieki
Sztuka starożytnej Grecji.
Idealizm. Cz.1. W poszukiwaniu ponadczasowego piękna /starożytni Grecy, Bernini, Canova/
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
TWORZENIE AUTOPORTRETU Z WYKORZYSTANIEM FILTRÓW W PROGRAMIE GRAFICZNYM
PABLO PICASSO Urodził się w 1881 roku w Maladze.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
KOLORY W GRAFICE.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
malarz postimpresjonistyczny
Z PERSPEKTYWY JAK POKAZAĆ 3D NA 2D.
Wprowadzenie Związek chemiczny wykazuje barwę jeśli pochłania odpowiednie promienie elektromagnetyczne w zakresie widzialnym. Absorbowanie promieniowania.
Make up w photofiltre7.
POLSKI MALARZ BAROKOWY
Barwy w malarstwie.
16 IV – 20 IV SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁĘCZNIE
Zapis prezentacji:

Malarstwo antyczne Pliniusz: pędzlowe i kauterionowe (Arystydes Starszy (koniec Vw pne) Tempera czysta i woskowa (enkaustyczna – Parrazjos z Efezu V w pne), enkaustyka pędzlowa z dodatkiem oleju. Enkaustyka w malarstwie sztalugowym – Pausjas z Sikionu, Nikiasz z Aten. Malarstwo czysto olejne (portrety mumiowe) Największe ośrodki - Korynt, Sikion

techniki Konturowa Sylwetowa, monochromiczna (biała, czarna, czerwona) Sylwetowo-konturowa Światłocień (Apollodoros z Aten – skiagrafos) Farby karnacyjne (biała dla kobiet, żółtawa dla mężczyzn), czwarta barwa – żółć - malarstwo oligochromiczne (kilkubarwne) Impresjonizm – skiagrafemata – plamy bez powiązania tonami przejściowymi. V – IV w pne - Apelles, Zeuksis, Parrasjos

Perspektywa Agatarchos z Samos pierwszy opracował zasady perspektywy liniowej, dekoracja do tragedii Ajschylosa. Anaksagoras i Demokryt wykładają zasady perspektywy. Parrasjos z Efezu stosuje perspektywę optyczną do malarstwa figuralnego. Apollodoros z Aten – światłocień malarski (skiagrafos) Zeuksis - perspektywa barwna + barwy karnacyjne (membrana)– kolor odpowiada typowi psychiczno-fizycznemu. Hippokrates: równowaga śluzu (flegmy), krwi, żółci, żółci czarnej.

Farby karnacyjne – Zeuksis, Apelles 1. Powstają przez zmieszanie białej żółtej,czerwonej, ciemnozielonej 2. Od cieni do świateł – od ciemnożółtego Apelles – barwa karnacyjna dla kobiet – róż.

Wykształcenie średnie ogólne Studia techniczne Pamfilos 400pne -350pne – szkoła sikiońska- pierwsza akademia kształcąca artystów Wykształcenie średnie ogólne Studia techniczne Nauki pomocnicze (proporcje naturalne i optyczne, perspektywa liniowa i barwna, optyka malarska. Wprowadzono naukę malarstwa do wszystkich szkół w Sikionie i całej Grecji. Pierwszy traktat „O malarstwie i sławnych malarzach”. Następcy: Melantios, Apelles, Pauzjas

Malarze starożytni. Protogenes z Rodos - Jalysos, przodek rodyjczyków – 7 lat pracy, cztery warstwy – cztery razy ten sam motyw, oddzielony lazurą. Pedantycznie drobiazgowy. Antifilos z Aleksandrii – wprowadza karykaturę. Tematyka życia codziennego – rhyparografia (brudna), rhopografia (kramarska). Simos – pralnia, Filiskos – pracownia malarska, Pejrajkos – fryzjer i szewc. Martwa natura, sceny teatralne.

Malarstwo wazowe malarstwo czarnofigurowe (VII-VI w.pne, Korynt) Malarstwo czerwonofigurowe (VIw.pne, Ateny) – Andokides styl geometryczny (wazy dipylońskie) ceramika orientalizująca (Korynt) Wazy panatenajskie

Trzy fazy: oksydacja redukcja reoksydacja

Dipylon

Styl geometryzujący X-VIIw p.n.e.

Styl orientalizujący VII-VI w p.n.e.

Waza Francois

Andokides

Amfory panatenajskie

Mumiowe (Fayoum)