RAR jako format kompresji bezstratnej.. RAR został stworzony przez Rosjanina Eugene Roshala. Do kompresji danych używa odmiany kompresji LZSS. Jest wolniejszym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Schemat blokowy M START KONIEC
Advertisements

Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
Kompresja danych.
ARCHIWIZACJA I KOMPRESJA DANYCH
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Paweł Kupis Jacek Mańdziuk
Niektóre możliwości programu GIMP
Różnice pomiędzy formatem GIF a JPG
Pliki i foldery, jednostki informacji
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Kompresja danych.
Wykonały: Maja Fedoryka, Joanna Luty
Kompresja Areta i Gosia.
Sposób zmniejszenia wielkości plików cyfrowych (głos, tekst, grafika, ruchome sekwencje obrazowe) dla efektywnego wykorzystania przestrzeni pamięciowej.
KOMPRESJA DANYCH Marek Dyoniziak.
KOMPRESJA DANYCH DAWID FREJ. Kompresja danych Kompresja danych - polega na zmianie sposobu zapisu informacji w taki sposób, aby zmniejszyć redundancję
AUTORZY: Paulina Pluta kl. 3c Agata Łoboda kl.3c
Kasia Sobiło i Kornelia Szydłowska
Kompresja danych Autorzy: Pamela Sobczak i Natalia Buchcik Klasa IIIc
Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki.
ANALIZA METODĄ WSTĘPUJĄCĄ
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Typy kompresji. Kompresja plików graficznych.
Użytkowanie komputerów
Edytor Vi.
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Radosław Kaczyński Wrocław 2006
Buforowanie D e f i n i c j a.
Formaty zdjęć.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Materiały do zajęć laboratoryjnych „Technologia informacyjna”
Nieprawidłowy (inny niż JPG) format zdjęcia Zdjęcia skanowane lub robione w laboratoriach fotograficznych bywają zapisywane w plikach BMP lub innych. Aby.
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Temat 7: Instrukcje warunkowe
Elementy multimedialne na stronie
Korespondencja seryjna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Archiwizacja bazy danych
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Pan Bałagan i jego biurko
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
Adam Łożyński IVi System plików NTFS listy kontroli dostępu (ACL)
JabTalk - instrukcja. Przyciski paska wypowiedzi – odtwarzanie i czyszczenie Pasek wypowiedzi – wyświetla wybrane symbole i pozwala na ich odtworzenie.
Geometria obrazu Wykład 3 Jak oszczędzać przestrzeń i czas ? 1.Przerzedzanie triangulacji – modelowanie terenu, – kompresja danych. 2.Kompresja stratna.
Rodzaje liczb.
Grafika rastrowa - parametry
ABC JPG FORMATY GRAFICZNE.
TEMAT : Kompresja i Archiwizacja danych Informatyka Zakres rozszerzony
Operacje na plikach i folderach
Projektowanie postaci formularza:
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
GRAFIKA RASTROWA DALEJ. Podział grafiki komputerowej ze względu na sposób powstawania obrazu: GRAFIKA WEKTOROWA GRAFIKA KOMPUTEROWA GRAFIKA RASTROWA.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
Korespondencja seryjna jest funkcją, która umożliwia nam stworzenie dokumentu, który zawiera ten sam typ informacji, lecz dla każdego adresata zawiera.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
Modulacje wielu nośnych FDMATDMA OFDM = Orthogonal Frequency Division Multiplexing jeden użytkownik opatentowana w połowie lat 1960.
Grafika Komputerowa. Dział informatyki zajmujący się przedstawianiem tego, co rzeczywiste bądź wymyślone za pośrednictwem komputera – czyli rysunki i.
Typy wyliczeniowe, kolekcje
Podstawy Informatyki.
Wstęp do Informatyki - Wykład 4
Kompresja danych.
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Zapis prezentacji:

RAR jako format kompresji bezstratnej.

RAR został stworzony przez Rosjanina Eugene Roshala. Do kompresji danych używa odmiany kompresji LZSS. Jest wolniejszym kompresorem niż ZIP ale jest bardziej skuteczny. Nazwa pochodzi od nazwisk: Cempel-Ziv-Storer-Szymanski i został opracowany i opisany w 1982roku. LZSS jest metodą bezstratnej kompresji danych (Kompresja bezstratna to ogólna nazwa takich metod upakowywania informacji do postaci zawierającej zmniejszoną liczbę bitów tak, aby całą informację dało się z tej postaci odtworzyć do identycznej postaci pierwotnej.)

Algorytm kompresji: Metoda LZSS używa bufora (zbiera wszystkie informacje wysyłane do odbiorcy i zapamiętuje je, a następnie pod sam koniec skryptu wyświetla zebrane informacje.), podzielonego na część słownikową (przechowującą k ostatnio przetwarzanych symboli, obejmujących indeksy 0 … k-1) oraz bufor wejściowy (przechowujący n symboli, które mają zostać zakodowane, obejmujący indeksy k …k+n – 1). Wartości n i k są dobierane tak, aby były potęgami dwójki. Rozmiar słownika jest dużo większy niż bufora wejściowego, w praktyce ma kilka- kilkadziesiąt kilobajtów. W każdym kroku algorytmu w słowniku wyszukiwany jest najdłuższy podciąg równy początkowi bufora wejściowego.

Formalnie algorytm kompresji przebiega następująco: Wypełnij słownik pierwszym symbolem, wypisz ten symbol na wyjście; wypełnij bufor wejściowy n pierwszymi symbolami wejściowymi. Dopóki w buforze wejściowym są dane: –Wyszukaj w słowniku najdłuższy podciąg równy początkowi bufora wejściowego - wynikiem są liczby P i C. Jeśli rozmiar pary (P, C) jest mniejszy od rozmiaru znalezionego podciągu, zapisz na wyjście trójkę (0,P,C), przesuń cały bufor o C pozycji w lewo i wprowadź do bufora wejściowego tyle samo kolejnych symboli. W przeciwnym razie wypisz na wyjście parę (1, S), przesuń cały bufor o 1 pozycję w lewo i wprowadź do bufora wejściowego kolejny symbol wejściowy.

Algorytm dekompresji: Do dekompresji potrzebny jest bufor o dokładnie takim samym rozmiarze jak przy kompresji; jest on podzielony na słownik (k symboli) i bufor wyjściowy (n symboli). Wypełnij słownik pierwszym symbolem. Dla kolejnych danych (par i trójek) powtarzaj: –Jeśli mamy do czynienia z trójką (0,P,C) to skopiuj ze słownika na początek bufora wyjściowego symbole z zakresu, wypisz na wyjście skopiowane symbole i przesuń cały bufor o C pozycji w lewo. –Jeśli mamy do czynienia z dwójką (1,S) to skopiuj symbol S na początek bufora wyjściowego, wypisz na wyjście ten symbol i przesuń cały bufor o jedną pozycję w lewo.

Kompresja stratna W związku iż przy kompresji RAR nie mamy do czynienia ze stratą danych to takie zjawisko możemy zaobserwować przy kompresji plików muzycznych i graficznych. Pliki muzyczne tworzone w formatach wav są niekiedy 7 krotnie większe od plików w formacie mp3, zaś pliki graficzne w formatach gif są średnio o 33% większe od formatu jpg.

WAV a MP3 Dla przykładu stratnej kompresji posłużymy się plikiem muzycznym utworzonym w formacie wav. Jego wielkość wyjściowa to 31,9 Mb. Ten sam utwór po kompresji do formatu mp3 o częstotliwości próbkowania 192 kb/s będzie miał wielkość 4,36 Mb. A więc co za tym idzie:

Pierwszy ze zrzutów ekranu przestawia wygląd utworu zapisanego w wav a następnie w mp3 na podstawie przebiegu czasowego. Drugi zrzut to przebieg spektrum tych samych utworów. Różnice są na widmie spektrum mniej zauważalne jednak na przebiegu czasowym widoczne są zmiany w szerokości pasma.