Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aleksandra Klimczak kl.1a
Advertisements

Ładowanie.
MATEMATYKA-ułamki zwykłe
POWTÓRKA Z UŁAMKÓW Ola Golonka , 1.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
PROCENTY I PROMILE.
PROCENTY % % % % PROCENTY.
LICZBY RZECZYWISTE PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Ułamki zwykłe Przygotowali: Przemek Konopko i Piotr Szydłowski
Odejmowanie ułamków zwykłych
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych
Dodawanie ułamków zwykłych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Działania na ułamkach zwykłych
PIERWIASTKI.
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Ułamki zwykłe.
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Zadania o ułamkach zwykłych - powtórzenie wykonała Lidia Bissinger
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
PORÓWNYWANIE UŁAMKÓW ZWYKŁYCH.
Ułamki Zwykłe Czyli ułamkowe ABC Opr. Natalia Rusin 6b.
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Równość ułamków zwykłych
Ułamki zwykłe.
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
A kiedy dwa ułamki są sobie równe?
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Mnożenie ułamka zwykłego przez liczbę naturalną
POTĘGI I PIERWIASTKI.
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Ułamki Zwykłe.
Matematyka 5 klasa Dalej.
Co to jest ułamek? Z pewnością już nie raz spotkałeś się z ułamkami
Zdolny chłopak z Ciebie
UŁAMKI ZWYKŁE.
UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000,…, to ułamki dziesiętne?
TEMAT: UŁAMKI ZWYKŁE.
Opracowała: Anna Mikuć
Jak graficznie przedstawić ułamek?
POZNAJ ŚWIAT LICZB CAŁKOWITYCH
MATEMATYKA Ułamki zwykłe.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Liczby naturalne i ułamki
ULAMKI ZWYKLE KLASA IV. 2 3 kreska ułamkowa licznik ułamka mianownik ułamka ULamek zwykLy.
POTĘGOWANIE.
Lekcja Temat: Porównywanie ułamków zwykłych. Opracowała: Adrianna Szablewska –uczennica kl. 6B Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
To ułamki o mianowniku 10, 100, 1000, itd. np.: 1,5; 2,75; 0,032;
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
Działania na liczbach wymiernych Opracowała: Monika Grudzińska-Czerniecka.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Nierówności liniowe.
UWALNIAMY KRÓLEWNĘ W UŁAMKOWIE
POTĘGI I PIERWIASTKI .
Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach
Ułamki Z humorem :D.
Ułamki.
Zapis prezentacji:

Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka. Podzielmy jeden baton między 3 dzieci tak, aby każde dziecko otrzymało tyle samo. 1 : 3 Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.

Ułamek zwykły, jako część całości. Temat: Ułamek zwykły, jako część całości.

Ułamek zwykły 3 5 Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia: 3 5 Mianownik wskazuje, na ile równych części podzielono całość. licznik Licznik wskazuje, ile jednakowych części zaznaczono. 3 5 kreska ułamkowa mianownik Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia: 3 : 5 = 3 5

Ułamki zwykłe Ułamki właściwe Ułamki niewłaściwe Liczby mieszane . 2 = 2 3 + 1 . 4 7 2 1 2 = 3 7 > 1 = 1 2 1 4 3 3 < 1 < 1 Licznik jest większy od mianownika lub licznik jest równy mianownikowi Liczbę mieszaną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego Licznik jest mniejszy od mianownika Ułamek właściwy jest mniejszy od jedności Ułamek niewłaściwy jest większy od 1 lub równy 1 Każdą liczbę naturalną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego 2 = 8 4 9 3 = 3 30 5 = 6

i rozwiążmy podane zadania Podzielmy się na 5 grup i rozwiążmy podane zadania

1. Pokoloruj prostokąt o wymiarach 4 kratki na 6 kratek. Grupa I – Grupa II– Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V – 2. Pomaluj odpowiednią część figury. (wskazówka: zegnij figurę, tak aby otrzymać potrzebną ilość równych części). Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V – 3. Wybierz odpowiednią jednostkę osi liczbowej, zbuduj z niej oś liczbową, a następnie zaznacz na niej ułamki: Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V – 4. Ułamki umieść w odpowiednim miejscu w tabeli: Ułamek właściwy Ułamek niewłaściwy     Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

5. Liczbę mieszaną zapisz w postaci ułamka niewłaściwego. Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

6*. Zapisz jaką częścią: Grupa I – godziny jest kwadrans Grupa II – kilograma jest 20 g Grupa III – kilometra jest 250 m Grupa IV – metra jest 25 cm Grupa V – roku są 3 miesiące

Co było tematem dzisiejszej lekcji? Czy sposób prowadzenia lekcji pozwolił wam utrwalić wiadomości dotyczące ułamków zwykłych? Które zadanie okazało się najłatwiejsze? Które zadanie sprawiło najwięcej kłopotu? Co przeszkadzało wam w tak zorganizowanej pracy, a co pomagało?