ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE PRACĄ PODWŁADNYCH
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Indywidualne Plany Działania
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Rozmowa kwalifikacyjna
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Anna Paszkowska-Rogacz
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
FUNKCJA PERSONALNA.
Organizacja i zarządzanie firmą
tel.: Marynino 28, Serock.
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
warsztaty dla rodziców
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Pozycja lidera – kierowanie
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi zaprasza Państwa na specjalność
Motywacja do nauki.
Kluczowe czynniki sukcesu
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Zarządzanie zmianą przez wartości
Idea oceniania kształtującego
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Techniki,procedury,metody oceniania
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Jak pisać list motywacyjny?
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Agata Dulska Paulina Zielińska
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
8 zasad postępowania lidera
Opiekunowie rodzinni osób starszych - jak zbudować skuteczny system wsparcia? - rekomendacje z doświadczeń międzynarodowych dr Jolanta Perek-Białas Szkoła.
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Podsumowanie Konferencji
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wstęp do zarządzania i marketingu
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Prezentacja biznesplanu
Indywidualne Plany Działania
Prezentacja biznesplanu
Raport po ocenie 360° - fragment
Prezentacja biznesplanu
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI ĆWICZENIA 4 mgr Paulina Ilnicka-Jordan

Zarządzanie zasobami ludzkimi Ludzie są istotnym zasobem organizacji; To oni poprzez swoją prace, uzdolnienia, twórczość i energię współprzyczyniają się do powodzenia organizacji jako całości, czyli do realizacji jej celów;

Zarządzanie zasobami ludzkimi Doświadczony kierownik musi wiedzieć jedno, że w procesie budowania zespołu nie tylko poprawna rekrutacja przynosi efekty w postaci wydajnej pracy. Niezbędne jest nieustanne motywowanie pracowników.

Zarządzanie zasobami ludzkimi Dlaczego? Bo jak powiedzieliśmy sobie na poprzednich zajęciach: To nie finanse, ani strategia, ani technologia, ale praca zespołowa jest decydującym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. PATRICK LENCIONI The five dysfunctions of a team, 2005 I to kierownik musi sprawić, aby nam się chciało chcieć 

Zarządzanie zasobami ludzkimi Funkcja kadrowa/personalna polega: planowaniu, obsadzaniu, wprowadzeniu, szkoleniu, motywowaniu, ocenianiu, awansowaniu członków organizacji.

Zarządzanie zasobami ludzkimi Każdy z nas jest inny, dlatego też inne rzeczy będą nas motywować; Przy czym należy pamiętać, że to niematerialny sposób motywowania pracowników stanowi nie lada wyzwanie;

Zarządzanie zasobami ludzkimi Wyróżniamy 3 kluczowe praktyki motywacyjne: Pozytywna informacja zwrotna/ Udzielanie pochwał; Wręczanie nagród; Powierzanie stanowiska;

Zarządzanie zasobami ludzkimi Ad 1. Pozytywna informacja zwrotna/ Udzielenie pochwał ZAUWAŻ- POCHWAL- PODZIĘKUJ Istotnym elementem tej praktyki motywującej jest jasny i czytelny komunikat ze strony szefa, podkreślający zauważenie przez niego jakiegoś pozytywnego zachowania pracownika; Ważne jest, podając konkretny przykład, pochwalić zachowanie podwładnego i wyjaśnić mu dlaczego jego zachowanie jest ważne dla Ciebie i dla całej firmy; Należy to zrobić od razu po wykonanej pracy; To sprawi, ze pracownik zacznie się bardziej utożsamiać z firmą;

Zarządzanie zasobami ludzkimi Ad 2. Wręczanie nagród jest kolejna praktyką motywującą W trakcie rozmowy z pracownikiem opisz zachowania, za które nagradzasz, nazwij korzyści, które odniosła firma dzięki postawie pracownika, wręcz nagrodę, poproś pracownika o kilka słów na temat źródeł jego sukcesu, wzmocnij jego motywację do dalszej pracy np. poproś o więcej i zapewnij go, że nagrodzisz te zachowania, które są zgodne z kulturą oraz wartościami organizacji

Zarządzanie zasobami ludzkimi Metody nagradzania: € Podziękowania i pochwały; Nagrody symboliczne (dyplomy, listy pochwalne, prawo do noszenia znaczka firmowego); Poszerzenie zakresu samodzielności pracownika; Pierwszeństwo pracownika w dostępie do bonusów; Przydzielanie prestiżowych prac, wyręczanie w czarnej robocie Docenianie członków rodziny pracownika ( weekend z rodzina na koszt firmy) Nagrody realizujące potrzeby pracownika ( dobra książka dla pasjonata literatury)

Ad 3. Powierzanie nowego stanowiska Celem zawodowym każdego pracownika jest awans. Może on być zatem skutecznym narzędziem motywowania. Awansując pracownika należy swoją decyzję pracownikowi wyjaśnić za pomocą następujących elementów: Doświadczenia i kompetencji pracownika Poziomem zaufania Mocnych i słabych stron. Należy pokazać pracownikowi obszary rozwoju i korzyści zmiany stanowiska. Koniecznie zaproponuj swoją pomoc i pogratuluj awansu

Zarządzanie zasobami ludzkimi Motywację buduje konsekwencja przełożonego, ale nie tylko konsekwencja w nagradzaniu ale i karaniu

Zarządzanie zasobami ludzkimi Karanie jest istotnym elementem zarzadzania. Polega ono na wymierzaniu sankcji za działania sprzeczne z tymi, które są przyjęte i akceptowane przez organizację. Teoria MISIE Kara powinna być dopasowana do rodzaju przewinienia Nie każ podwładnego kiedy jesteś silnie zburzony Unikaj mów wychowawczych Nie wpędzaj pracowników w poczucie winy Karz w cztery oczy, nie nagłaśniaj sprawy

Zarządzanie zasobami ludzkimi Drogi kierowniku nie udzielaj pochwał i reprymend zależnie od swojego widzimisię, ale opieraj je na wydajności swoich pracowników; Skutkiem tych pierwszych praktyk będzie utrata wiarygodności, wprowadzi zamieszanie i zdezorientuje pracowników;

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Dziękuję za uwagę A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi, 2008 James A. F. Stoner, Charles Wankel, Kierowanie, Warszawa 1992; K. Blanchard, R. Lorber, Techniki jednominutowego menedżera w praktyce, Warszawa 2008; Ewa Beck-Krala, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Studia podyplomowe, Kraków 2009; M. D. Głowacka, J. Galicki, E. Mojs, Zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej, Warszawa 2009;