AKADEMIA PSZCZÓŁ POMAGAMY PSZCZOŁOM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM AKADEMIA PSZCZÓŁ POMAGAMY PSZCZOŁOM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA PAWŁA II W MUSZYNIE MARZEC- KWIECIEŃ 2014
13.03.2014 r. PIERWSZA PSZCZOŁA W KLASIE
14.03.2014 r. Do klasy przyleciała wiosna.
17.03.2014 r. „Multimedialne” pszczoły.
18.03.2014 r. Etapy rozwoju pszczoły. Drugoklasiści byli zainteresowani skąd biorą się małe pszczółki, dlatego oglądaliśmy zdjęcia dotyczące życia pszczół.
18. 03. 2014 r. Dlaczego pszczelarz nie boi się pszczół 18.03.2014 r. Dlaczego pszczelarz nie boi się pszczół? – pytają chłopcy: Jakub i Mateusz.
19.03.2014 r. Rośliny dla pszczół. Pielęgnacja roślin, które wiosną wyniesiemy na taras szkoły. Pszczoły będą miały pożytek. Dzieci natomiast uczą się o pożyteczności owadów.
21.03.2014 r. BARWY PODSTAWOWE I POCHODNE- DOŚWIADCZENIE Wykonaliśmy doświadczenie, które pomogło zbadać jakie kolory przyciągają naszą uwagę. 90% uczniów stwierdziło, że kolor żółty. Pszczoły też reagują na kolor żółty.
24.03.2014 r. Wiosna z owadami. Marysia wskazuje swoją pszczołę. Owady opanowały nasze twarze. Karinie na policzkach usiadły motyle.
26.03.2014 r. Wiosna to pora roku, w której budzą się pszczoły. Uczestniczymy w zajęciach przyrodniczych, dzięki którym rozszerzamy swoją wiedzę o pszczołach. Marysia szuka pszczół ukrytych w naszej klasie.
Wykonaliśmy szereg prac plastycznych o pszczelej tematyce. 28.03.2014 r. Pszczela wystawa Wykonaliśmy szereg prac plastycznych o pszczelej tematyce. Wystawa w całości powstała z prac uczniów naszej klasy.
31.03.2014 r. Pszczele wystawy. Pszczeli kącik. Balonowy mutant. Znajdują się tu ilustracje oraz książki, z których dowiadujemy się o życiu owadów. Balonowy mutant. Był pierwszą pszczołą, która odwiedziła naszą klasę.
02.04.2014r. MALUJEMY PSZCZOŁY
04.04.2014 r. Zdobywamy informacje. Jedni wykonywali projekt „Uczymy się o pszczołach”. Inni w „Pszczelim Kąciku” szukali wiadomości.
07.04.2014. Dzieci wskazują swoje grupowe prace.
11.04.2014 r. Marysia, Marcelinka i Zosia bardzo chętnie czytają w „Pszczelim kąciku”.
Podsumowanie projektu. 16.04.2014 r Chrońmy pszczoły! W czasie realizacji projektu drugoklasiści dowiedzieli się wiele o życiu i zwyczajach pszczół. Wiedzą, że pszczoły „tańczą”, czyli porozumiewają się za pomocą różnych sygnałów m.in. wzrokowych. W ten sposób mogą ostrzegać przed zagrożeniem np.: szerszeniem. Wiedzą, ze pszczół w ulu jest kilkadziesiąt tysięcy. Każda rodzina ma jedną królową. Jeżeli zostanie wychowana druga królowa powstaje rójka i ucieka z ula. Taką rójkę może złapać bartnik i w nowym ulu stworzyć nową rodzinę. Najważniejsze: gdyby nie było pszczół, rośliny nie zostałyby zapylone a w konsekwencji nie byłoby np. owoców.