Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Samorząd Uczniowski.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzieżowa Rada Gminy
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

Temat: Władza ustawodawcza w Polsce. 1.Sejm i senat. a.Z wyjątkiem lat i parlament był zawsze dwuizbowy; b.posłowie i senatorowie są.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Ustawa o systemie o ś wiaty (uchwalone przez Sejm prawo reguluj ą ce zasady funkcjonowania o ś wiaty) - mówi, ż e Samorz ą d tworz ą wszyscy uczniowie.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Podstawa prawna: Reforma systemu oświaty wprowadza istotne zmiany dotyczące organizowania wolontariatu w szkołach. Dotychczas przepisy Ustawy o systemie.
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.

Jak zachęcić młodzież do aktywnego udziału w wyborach i w życiu społecznym?”

Do zasad ogólny prawa wyborczego zaliczamy :  powszechność wyborów  równość  bezpośredniość  tajność  proporcjonalność

Podsumowując drugą część ankiety należy podkreślić, że uczniowie znają zasady prawa wyborczego obowiązujące w wyborach do samorządu, blisko połowa z nich zna również zasady przeprowadzania wyborów parlamentarnych.

W kształtowaniu postaw obywatelskich młodzieży dużą rolę odgrywają media, które stanowią formę dialogu pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami, pozwalają na wymianę zdań, kształtują prawidłowe postawy młodych ludzi.

Jakie działania należy podjąć, by zaktywizować młodzież do udziału w życiu politycznym regionu i kraju ?

 Zmiana ordynacji wyborczej na Jednomandatowe Okręgi Wyborcze w wyborach do Sejmu.  Dużą rolę w kształtowaniu opinii publicznej wywierają media.  Czynna edukacja polityczna młodzieży.  Obligatoryjny udział w wyborach.  Ogromna rola rodziny w kształtowaniu postaw patriotycznych i społecznych.  Młodzież potrzebuje wzorca osobowego godnego naśladowania.  Udział młodych ludzi w projektach społecznych, organizacjach pozarządowych poszerza ich doświadczenie, które może zaprocentować w przyszłości.  Współpraca na rzecz budowania dobra wspólnego nie może mieć charakteru walki pomiędzy działaczami partii.

 Rozwój jednostki rozwija społeczeństwo.  Powinniśmy sami zadawać pytania niż oczekiwać na podanie gotowych odpowiedzi.  Wolontariat jako wstęp do kształtowania postaw prospołecznych.  Samorząd Uczniowski pełni rolę opiniotwórczą, która ma wpływ na działalność innych organów Szkoły – Dyrekcji, Rady Rodziców.  Członkowie SU powinni być świadomi odpowiedzialności za powierzone im zadania, wypełniając je sumiennie, co w przyszłości skutkować będzie odpowiedzialnością za realizację zadań w działalności politycznej czy społecznej.  Członkowie SU powinni mieć świadomość, że od ich zaangażowania w życie społeczne zależą relacje SU- Dyrekcja- Grono Pedagogiczne Rada Rodziców.

 Kandydowanie i głosowanie w szkolnych wyborach może w przyszłości przyczynić się do udziału w wyborach parlamentarnych czy prezydenckich.  Uczniowie w naszej szkole znają dobrze organy demokratyczne oraz potrafią je wymienić.  Demokratyczne wybory opierają się na zasadzie 5 przymiotników (powszechne, równe, bezpośrednie, tajne, materialne).  Zapoznaliśmy się z zasadami przeprowadzania demokratycznych wyborów parlamentarnych, mamy nadzieję, że promowanie idei demokracji przyczyni się do wzrostu frekwencji wyborczej w Ojczyźnie oraz lokalnym środowisku.  Szkoła powinna organizować projekty, prelekcje, wycieczki, warsztaty w celu urozmaicenia i zainteresowania uczniów sprawami społecznymi i politycznymi.

 Współpraca z Związkiem Harcerstwa Polskiego oraz Stowarzyszeniami Studenckimi.  Letnie Laboratorium „Liderówka” to intensywne tygodniowe warsztaty, podczas których młodzież spędza ciekawie czas i rozwija swoje kompetencje liderskie.  W ramach akcji „Młodzi głosują” uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach w okresie poprzedzającym wybory działania edukacyjne na temat zasad i znaczenia udziału obywateli w wyborach demokratycznych.  Edukacja polityczna i społeczna powinna być na wysokim poziomie.

„Naj­gor­sze to wyb­rać i zas­ta­ nawiać się przez resztę życia, czy wybór był właściwy. Nikt nie potrafi wybierać bez lęku…” Paulo Coelho

Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.