Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Advertisements

SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
WOLONTARIAT.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Działaj charytatywnie – nie wiesz, kiedy Ty będziesz potrzebował pomocy!
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Wolontariusz , gdy bezinteresownie może dać innym coś
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Forma Aktywności Społecznej !
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co to jest WOLONTARIAT?.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja w roku odbywa się 1 czerwca. SDiM składa się, tak jak Sejm RP z 460 posłów. Każde z 16 województw otrzymuje proporcjonalną liczbę mandatów do liczby uczniów w gimnazjach i szkołach średnich w danym województwie.

Temat debaty:,,Młodzi aktywni? Co zrobić, aby lokalna młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”

Ankiety

Dlaczego młodzi nie chcą brać udziału w wyborach?

Dlaczego Twoim zdaniem coraz mniej obywateli decyduje się wziąć udział w wyborach?  Z braku czasu.  Z lenistwa.  Ponieważ polityka ich nudzi i nie interesują się nią.  Nie interesują ich losy Polski.  Uważają, że ich głos nie ma znaczenia.  Ponieważ nie ufają politykom.  Ponieważ zawiedli się na władzy.  Powodem jest szablonowe myślenie obywateli, którzy z góry zakładają, że nieważne kto wygra wybory i tak będzie źle.  Ponieważ nie wierzą, że udział w wyborach coś zmieni.  Z braku odpowiednich kandydatów.  Ponieważ żadna z przodujący partii nie ma sensownego programu.  Uważają, że wybory i tak są z góry „ustawione”.  Z braku odpowiedniej wiedzy.  Ponieważ kampanie wyborcze są „przeładowane” pustymi obietnicami.

Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania?

Jakie działania powinni podejmować politycy i przedstawiciele władz, aby zachęcić młodzież do uczestnictwa w wyborach?  Propagować działania, które byłyby ciekawą ofertą dla młodzieży i dawałyby im szansę na zdobywanie nowych doświadczeń.  Organizować regularne spotkania z młodzieżą.  Organizować imprezy okolicznościowe konkursy, koncerty, gry itp. dla młodzieży.  Prowadzić kampanię, która byłaby zabawna i „wpadająca” do głowy, a jednocześnie uświadamiająca że, to od młodych ludzi i ich udziału w wyborach zależy ich przyszłość.  Zaprzestać kłótni między różnymi opcjami politycznymi i skupić się na przedstawieniu polityki jako ciekawą i zarazem bardzo odpowiedzialną sferę działań.  Wypełniać i realizować plan wyborczy.  Nie mówić o wyborach w kategorii przymusu i obowiązku, lecz o działaniu dzięki, któremu można polepszyć przyszłość.  Uchwalić ustawę o przymusowym udziale w wyborach wszystkich pełnoprawnych obywateli.  Wsłuchiwać się w potrzeby młodych ludzi.

 Powinni mniej mówić, więcej robić.  Powinni umożliwić młodym ludziom rozwijanie ich pasji i talentów przez inwestowanie w np. w centra sportowe.  Skupić się na zapewnieniu młodzieży godnych warunków pracy i nauki.  Pokazywać skutki niewłaściwych wyborów i lekceważenia udziału w wyborach.  Wprowadzić cykliczne zajęcia w szkole skupiające się całkowicie na zagadnieniach związanych z wyborami.  Dać możliwość podejmowania decyzji obywatelom odnośnie inwestycji przeprowadzanych w danym regionie.  Organizować spotkania i akcje z młodzieżą mające na celu zaangażowanie ich w życie polityczne i wprowadzenie w realia polityki.  Zamiast wydawać mnóstwo pieniędzy na plakaty/ ulotki spożytkować je na zorganizowanie czegoś naprawdę fajnego.  Mniej kłamać.  Powinni okazywać swoją aktywność i zaangażowanie przez cały rok nie tylko w okresie wyborczym  Rozdawać cukierki

Wybory do europarlamentu

 Jakie są przyczyny niskiego zainteresowania wyborami do europarlamentu?  Co mogłoby zmienić tę sytuację?  Czy warto brać udział w tych wyborach?

Działania społeczne

Wymienione organizacje :  FARMa (52%)  Mania Działania (8%)  Dolina Kacanki (5%)  SOK (5%)  Biblioteka miejska (3%)  Działasz.pl (2%)  stowarzyszenie "Słoneczko„ (2%)  Caritas (2%)  Sejm młodzieżowy (2%)  Centrum wolontariatu w Kielcach (2%)  Centrum Edukacji Obywatelskiej (2%)  Młody obywatel (2%)  Grupa Bohema(2%)  PCK (2%)  Harcerstwo (2%)  CEO (2%)  EYP (2%)  organizacje pozaszkolne i wolontariaty (3%)  Nie wiem/nie pamiętam (3%)

Gdybyś mógł zainicjować jakieś przedsięwzięcie /działanie angażujące młodzież, czego by ono dotyczyło?  Spotkanie dotyczące zapobiegania przemocy i narkomanii wśród młodzieży.  Spotkanie dotyczące uświadamiania młodzieży i zachęcania ich do czynnego udziału w życiu społecznym.  Spotkania z politykami w celu nawiązanie współpracy między nimi a młodzieżą, dotyczące również innowacji w dziedzinie polityki.  Spotkania pomagające wybrać przyszły zawód/kierunek studiów/uczelnie.  Zawody sportowe, koncerty, musical, targi komputerowe, zajęcia fitness, zajęcia teatralne, festiwal kultury młodzieżowej  Pomoc starszym/dzieciom/osobom chorym/ubogim/zwierzętom.  Akcje z pożytkiem dla naszej okolicy(np., sadzenie drzew, sprzątanie Staszowa itp. )  Poznawania innych kultur, wyjazdy zagraniczne, rajdy.  Kursy uzupełniające wiedzę podczas wakacji./ Bezpłatne lekcje dodatkowe.  Zbiórka żywności, akcje charytatywne, stworzenie petycji w ważnej sprawie.  Kółka zainteresowań  Dzień wolny od szkoły.  Konkurs Miss Staszowa.

Co mogłoby Cię przekonać do zaangażowania się w działania społeczne/co jest dla ciebie ważne gdy angażujesz się w takie działania? możliwość zdobycia doświadczenia 20% temat związany z moimi zainteresowaniami 22% możliwość poznania nowych osób 17% chęć spróbowania czegoś nowego 14% nagrody14% podwyższenie oceny z danego przedmiotu 13%

 Możliwość kształtowania swojej osobowości  Świadomość, że się komuś pomogło  Widoczne efekty pracy  Poznanie zdania rówieśników na tematy związane z młodzieżą  Chęć zaznajomienia społeczeństwa z problematyką jakiej dotyczyć miałoby ewentualne działanie  Gwarancja dobrej zabawy  Chęć zmiany czegoś w otaczającej nas rzeczywistości Co mogłoby Cię przekonać do zaangażowania się w działania społeczne/co jest dla Ciebie ważne gdy angażujesz się w takie działania?

WNIOSKI