Od łuczywa do żarówki energooszczędnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Małgorzata Szymla klasa V B
Projekt Odnawialne Źródła Energii – badanie żarówek.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Tematy Zajęcia techniczne - żywieniowe
Szkoła z energią.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Czy twoja rodzina, decydując się na zakup nowego urządzenia gospodarstwa domowego zwraca uwagę na Etykietę Efektywności Energetycznej?
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Serwis komunikacji miasta ze społeczeństwem Poznać się lepiej mgr inż. Mariusz Bogacki Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii ul. Wierzbowa.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Działania koła ekologicznego w I semestrze roku szkolnego 2011/2012.
W krainie prądu elektrycznego
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Morał tysiąclecia….
Ocenianie Kształtujące
AUTORZY: KATARZYNA BŁAŻEJEWSKA OPIEKUN – MILENA MAKOWSKA
Hanna Woźniak.
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Jak oszczędzam energię
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
SZKOLNY KODEKS 2.0 Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni.
Bezpieczne wakacje.
Formy pracy z książką (lekturą)
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
do żarówki energooszczędnej
KONKURS DLA KLASY CZWARTEJ „Myślę i liczę” przygotowany przez członków koła matematycznego pod opieką pani Mileny Makowskiej.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Zadanie na dobry początek *. Pytanie kluczowe: Czy łatwiej wbić gwóźdź za pomocą lekkiego czy ciężkiego młotka w deskę dębową? *
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
TEMAT: Tradycyjne metody połowu i narzędzia rybackie:
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Wycieczka uczniów XV LO Elektrownia w Łaziskach Górnych i Centrum Techniki w Goczałkowicach Zdrój oraz Muzeum Elektryki w Łaziskach Górnych.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
ŚNIADANIE DAJE MOC Prezentacja klasy 1c, SP nr 56 w Bydgoszczy
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
practicalaction.org/schoolstechnologyjustice Technologia Co to znaczy dla ciebie?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czytanie- kto teraz czyta?
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Morał tysiąclecia….
Młodzi i zwariowani.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

Od łuczywa do żarówki energooszczędnej

Aby poznać temat zajęć, dzieci musiały odpowiednio ułożyć sylaby na tablicy. Wiedziały tylko, że zdanie musi się składać z pięciu wyrazów.

Myślały, myślały i wymyśliły Myślały, myślały i wymyśliły. Na tablicy pojawił się temat: „Od łuczywa do żarówki energooszczędnej”.

Po pogadance na temat powszechności stosowania oświetlenia https://www.youtube.com/watch?v=GynEKCysq7c Po pogadance na temat powszechności stosowania oświetlenia i rozmowie o dawnych i obecnych sposobach oświetlania dzieci obejrzały film dotyczący poruszonej problematyki.

Podzieleni na grupy uczniowie przystąpili do układania karteczek z ilustracjami różnych źródeł światła na otrzymanych osiach czasu.

Przed przyklejeniem ilustracji mogli sprawdzić poprawność wykonania zadania i skorygować błędy uważnie oglądając przygotowaną przez nauczyciela prezentację „Od łuczywa do żarówki energooszczędnej”. Poprawek w grupach było niewiele.

W celu utrwalenia zdobytej wiedzy raz jeszcze stworzyliśmy oświetleniową oś czasu umieszczając duże ilustracje źródeł światła na klasowej tablicy.

Stworzone przez dzieci prace zawiesiliśmy na ścianie, aby inne klasy przychodzące do naszej sali mogły się dowiedzieć, „jak to z oświetleniem było”.

Zademonstrowałam trzecioklasistom świecenie różnych żarówek Zademonstrowałam trzecioklasistom świecenie różnych żarówek. Dzieci mogły porównać wydzielanie ciepła przez zwykłą żarówkę i żarówkę energooszczędną.

Okazało się, że żarówki energooszczędne znacznie dłużej pozostają chłodne. Dzieci dowiedziały się też, dlaczego żarówka energooszczędna zużywa mniej energii elektrycznej od zwykłej żarówki.

Po wypowiedziach o tym, czy możliwe jest dzisiaj życie bez oświetlenia i konsekwencjach wynikających z jego braku, dzieci otrzymały po dwa kwadraty wycięte z brystolu. Ich zadaniem było wybranie jednego ze źródeł światła i narysowanie go na obu kartonikach. Miała w ten sposób powstać klasowa gra „Memory”.

Jako zadanie domowe uczniowie otrzymali do wypełnienia karty pracy z czterema pytaniami/poleceniami: Policz i zapisz, ile żarówek jest w Twoim domu. Jakiego typu są te żarówki? Podziel je na grupy. Jakie inne oświetlenia są zamontowane? Gdzie trafiają zużyte żarówki? Ułóż dwuwiersz dotyczący wybranego źródła światła. Po sprawdzeniu pracy domowej następnego dnia, wybrałam najlepsze dwuwiersze, zapisałam je i wywiesiłam opatrzone nazwiskami autorów na tablicy. Zwycięzcy otrzymali pisemne pochwały do dzienniczków. To były bardzo udane zajęcia, a rodzice opowiadali potem, z jakim zapałem dzieci poszukiwały i liczyły w domach żarówki. Nie miały też problemu z ustaleniem, gdzie powinny trafić zwykłe żarówki i żarówki energooszczędne.