Zadania z czekoladą.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Advertisements

Quiz Naszą propozycją zadania konkursowego dla nauczycieli jest pewien quiz, który Skłoniłby ich do logicznego myślenia. Oto kilka przykładowych pytań.
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
START WYPROWADŹ WYNIK 8 STOP
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zliczanie III.
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
Matematyka w przyrodzie.
ZBIÓR LICZB NATURALNYCH, DZIAŁANIA W ZBIORZE N
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Wzory ułatwiające obliczenia
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Działania na ułamkach zwykłych
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
DWUJĘZYCZNOŚĆ POLSKO-NIEMIECKA na śląsku opolskim.
Proporcje- zastosowanie w życiu codziennym
MATEMATYCZNY ŚWIAT TRÓJKI
czyli fizyka dla bramkarzy
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Zadania związane z obliczaniem procentów
Jak obliczyć ułamek liczby ?
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Przykładowe pytania konkursowe
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Podzielność liczb naturalnych
SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁĘGU STAROŚCIŃSKIM
Wykonała Julia Światek
Opracowanie – Joanna Grządka
A kiedy dwa ułamki są sobie równe?
CZERWONY KAPTUREK BAJKA MATEMATYCZNA
Gdyńska księgarnia „Filiżanka literatury”. To jest Kasia. Ona ma (kawiarnia)…….z(książki) w Gdyni nad (morze)…….Ona kocha czytać (książki)…..Ona zdecydowała.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Blok czekoladowy.
20 zadań na temat „W drodze do szkoły” Kacper Kozyra – klasa 4m
{ Kieszonkowe Etyka nie tylko dla smyka Wartość – odpowiedzialność, wytrwałość.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Konkursy Przedmiotowe w województwie świętokrzyskim rok szkolny 2009/2010 przygotowała: Bożena Zielińska.
Iloraz dwóch liczb naturalnych można zapisać w postaci ułamka.
Elementy geometryczne i relacje
ZADANIA Dzień Czekolady.
Jak graficznie przedstawić ułamek?
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
O tym, jak dziadek Tadek i Ala cukierkami się zajadali
Rozwijanie myślenia matematycznego
TEST NA INTELIGENCJĘ Teraz będę Ci zadawał pytania- jedno po drugim. Zastanów się porządnie zanim dasz odpowiedź 
ZADANIA + ROZWIĄZANIA MGT challenge 2015 edycja II - gimnazjum.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Zapisywanie treści zadań za pomocą wyrażeń algebraicznych. Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
Autor: Małgorzata Paszyńska
„Z logiką za pan brat” Scenariusz multimedialny nr 2/II.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIIBG.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Klasa I Opracowały: Justyna Gudalewicz Svitlana Basko
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Podsumowanie wiadomości- równania i nierówności
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Ile to kosztuje? Cz. I.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ Klasa VA.
Ile to kosztuje? Cz. II.
KLASOWY ZBIÓR ZADAŃ KLASA IIBG.
robimy sałatkę owocową, smaczną i zdrową!
Zapis prezentacji:

Zadania z czekoladą

Zadanie 1 Kasia kupiła 4 czekolady. Jedna tabliczka czekolady ma 15 kostek. Jej brat zjadł jednej czekolady. Jej mama zjadła czekolady, którą napoczął jej brat. Ile Kasi zostało kostek wszystkich czekolad? Obliczenia: 15:3=3 15-5=10 10:5=2 2·2=4 5+4=9 4·15=60 60-9=51 Odpowiedź: Kasi zostało 51 kostek czekolady.

Zadanie 2 Trzech kolegów: Adrian i dwóch Michałów podzieliło się czekoladą. Michały wzięli po tyle samo kawałków czekolady, Adrian - o pięć kawałków więcej niż każdy z Michałów, ale Michałowie razem wzięli o cztery kawałki więcej niż Adrian. Ile było kawałków czekolady? Obliczenia: A.14-5=9 M.9∙2=18 18-14=4 18=14=32 Odpowiedź: Chłopcom zostało 32 kawałków czekolady.

Zadanie 3 W klasie 6 jest 11 dziewczyn i 4 chłopców. Jedna dziewczynka w jeden dzień miała urodziny i przyniosła 5 czekolady. Jedna tabliczka czekolady miała 15 kostek. Było jeszcze 6 nauczycieli. Ile każdy dostał kostek czekolady wraz z nauczycielami? Ile dziewczynce zostanie kostek czekolady? 11+4= 15 5∙15= 75 75-6= 69 69:15=4 Odpowiedź: Każdy nauczyciel dostanie po jednej kostce, a każdy uczeń dostanie po 4 kostki, natomiast dziewczynce zostanie 9 kostek czekolady.