Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1
2 Wsparcie koordynacji prac operatorskich w terenie – kompleksowa oferta Oracle Konferencja Gazterm Międzyzdroje, maja 2014 Andrzej Janowski, Oracle Utilities
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 3 Oracle Utilities Jednostka biznesowa Oracle Corporation Network Management System Network Management System Customer Care and Billing (CCB) Customer Care and Billing (CCB) Mobile Workforce Management (MWM) Mobile Workforce Management (MWM) Meter Data Management (MDM) Meter Data Management (MDM) Work and Asset Management (WAM) Work and Asset Management (WAM) Network Management System (NMS) Network Management System (NMS) Operational Device Management (LPS) Quotation Management (QM) Quotation Management (QM) Konsulting Szkolenia Support Konsulting Szkolenia Support Software / Development Software / Development Sprzedaż/ Partnerzy Sprzedaż/ Partnerzy Utilities Global Business Unit Klienci & Rynek Financial Services Health Sciences Korporacyjne jednostki biznesowe Communications Utilities Retail Technologia/ Aplikacje Oracle
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 4 Nasi klienci w sektorze gazowym Ponad 111M punktów poboru gazu (Shenzhen Gas)
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 5 Problem Optymalizacja zasobów Czy wiecie Państwo jaki jest efektywny czas pracy ekip technicznych podczas ośmiogodzinnej zmiany? 5? Może 6 godzin z 8? 2.8 godziny!!! Czy wiecie dlaczego?
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 6 Szansa Optymalizacja zasobów
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 7 Maximo Brygadzista: “Uszkodzony gazociąg przy Stadionie Narodowym” Klient: “Chcę ustalić wizytę montera w czwartek o 15:00” Zarząd: “Musimy zainstalować 800 tys. gazomierzy do końca 2015 roku” Procesy zarządzania brygadami w terenie Wykorzystanie centralnego „silnika” prac Mobile Workforce Management - zoptymalizowany cykl życia Plan & harmonogram Rozdział prac Przydzielenie & monitoring Realizacja & zamknięcie Analiza wyników Modyfikacja procesów biznesowych, aktualizacja kalendarzy, reguł i zasad działania Inicjalizacja Billing Obsługa klienta/CRM Call/Contact Center ZMS SAP EAM Zarządzanie awariami Planowanie i realizacja inwestycji
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved Zlecenie Dopasowanie sprzętu Dopasowanie dostępności Zasady Dopasowanie obszaru Dopasowanie umiejętności XXX X Cele Najniższe koszty operacyjne Priorytet zleceń Minimalizacja przejazdów Równoważenie obciążenia prac
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 9 Gotowe analityki Platforma BI Schematy i ekstrakty Źródła danych Oracle Utilities BI – główne komponenty Analityki OBIU CMCM-1CM-2 Oracle Business Intelligence 11g Proactive Detection and Alerts Disconnected Analytics Ad-hoc Analysis MS Office Plug-in Reporting & Publishing Interactive Dashboards Aplikacje Oracle Utilities MWMMDMCC&BNMSWAM Zintegrowane schematy i gotowe ekstrakty
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 10 Oracle Mobile Workforce Analytics Bogaty model danych Zmiany Pracownicy w terenie Obszary usług Pojazdy Wizyty u klientów Zlecenia Szacowany vs. rzeczywisty Jak daleko? Czas i odległości przejazdów Zbyt długie? Nadgodziny Co? Typ zlecenia Kto? Zmiana, Brygada Kiedy? Data i czas Na czas? Dlaczego nie zrealizowane? Kto jest bezczynny? Awarie Planowane vs. awarie Gdzie? Lokalizacja
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 11 Wspólne wymiary Adres Zmiana Brygada Urządzenie Zużycie Punkt poboru Kontakt Klient Konto Umowa Posiadłość Fakty Zlecenia dla brygad Zlecenia Zakończone zmiany Wymiary Odchylenia czasu przejazdów Status zlecenia Opóźnienia rozpoczęcia zmiany Wcześniejsze rozpoczęcie zmiany Odchylenia odległości przejazdów Odchylenia czasu pracy Odchylenia czasu reakcji Czas wizyty u klienta Pora dnia wizyty u klienta Data Czas Wykorzystanie brygad Status zmiany Zmiana Brygada Typ zlecenia Obszar usług Możliwość rozszerzania Wymiary definiowane przez użytkownika Atrybuty definiowane przez użytkownika 6 PULPITÓW 40 STRON6 ODPOWIEDZI Wspólne wymiary współdzielone przez moduły analityczne Oracle Utilities Obszerny zestaw faktów i obszarów tematycznych Szereg wymiarów i atrybutów definiowanych przez użytkownika Bogaty zestaw predefiniowanych wymiarów Oracle Mobile Workforce Analytics Bogaty model danych
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 12 Oracle Utilities – kompleksowe rozwiązania Integracja Pełne pokrycie procesów biznesowych Engineered to Work Together Integracja Work & Asset Solution Work & Asset Solution Analityka
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 13 Analityka dla sektora utilities X-Channel Customer Experience Management Aplikacje branżowe sektora utilities Customer Care and Billing Customer Self Service Meter Data Management and Smart Grid Gateway Distribution Management and Load Analysis Mobile Workforce Management Łańcuch dostaw, Finanse, Zakupy i Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Systemy i Sprzęt Middleware Database ENERGY
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 14 vs Kawałki vs. JEDNOLITE
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 15 Oracle Utilities – osoby kontaktowe A NDRZEJ J ANOWSKI Master Principal Consultant Utilities Global Business Unit Oracle Polska Sp. z o.o. ul. Przyokopowa Warszawa Poland Tel: Mobile: A LEKSANDER S TĘPIEŃ Key Account Manager Utilities Global Business Unit Tel: Mobile: Oracle Polska Sp. z o.o. ul. Przyokopowa Warszawa Poland
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 16 Pytania
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 17
Copyright © 2014, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 18