GŁOGÓWECKA SZKOŁA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH RAPORT O STANIE CZYSTOŚCI NAJBLIŻSZEGO ŚRODOWISKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EKOSYSTEM.
Advertisements

ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Kwaśne deszcze Agata Musiał Klasa II B.
NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
Przygotował Wiktor Staszewski
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Ekologia w Gimnazjum nr 1 w Pabianicach
KWAŚNE DESZCZE.
KWAŚNE DESZCZE.
Efektywność Energetyczna
Projekt Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
1 1.
Sitem wody nie nabierzesz
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
wykonała: A. Kosicka-Golis Pole
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA.
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
PROJEKT PROJEKT
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt Edukacyjny Gimnazjalny
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Kwaśne deszcze.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
POLSKI KRAJOBRAZ WIELKOMIEJSKI
Zanieczyszczenia powietrza
Ziemia – planeta ludzi.
Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Racławicach Śląskich
Ochrona Środowiska, a Zdrowie Człowieka
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
KWAS SIARKOWY (VI).
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
Lekcja w laboratorium biologicznym
Kwaśne opady.
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA w Zespole Szkół Nr 2 im. Noblistów Polskich w Choszcznie.
„Kto jest przyjacielem lasu”
Prezentacja efektów projektu
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Warsztaty początkowe dla nauczycieli, października 2012 Badania hydrologiczne Jarosław J. Napiórkowski Instytut Geofizyki PAN
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Ty też masz wpływ na jakość powietrza Raporty wykonywanych badań Wykonały: Karolina Harkabuz Klaudia Nawara Alicja Sornat Weronika Łaciak.
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
Uzdatnianie wody.
Kwaśne deszcze Autor: Krzysztof Wójt, IId G.
Stan środowiska w 2013 r. na obszarze LGD Gościniec 4 Żywiołów Renata Bukowska Prezes LGD Gościniec 4 Żywiołów Lipiec, 2014 r.
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Ekologia Prezentacja.
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
Oczyść tę wodę! Wyzwanie dla badacza: Dowiedz się, jak oczyścić brudną wodę pomoc 4 - slajdy dotyczące wyzwania Oczyść tę wodę.
Spotcamera24.com Niezależna energetycznie stacja pogodowa Hubert Krawiec, Przemysław Balikowski.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Otrzymywanie fenolu metod ą kumenow ą Literatura [1] R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, „Technologia chemiczna organiczna. Surowce i półprodukty”, wyd.
Ekologia wokół nas..
Woda wodzie nierówna ‹#›.
Stan środowiska w województwie małopolskim w 2016 roku
EKOLOGIA.
„Czy wiesz czym oddychasz”?
Monitoring powietrza atmosferycznego w Gdańsku
Elektrolity i nieelektrolity
Zapis prezentacji:

GŁOGÓWECKA SZKOŁA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH RAPORT O STANIE CZYSTOŚCI NAJBLIŻSZEGO ŚRODOWISKA

Celem projektu było przybliżenie zagadnień ekologicznych i uświadomienie wagi problemów związanych z troską o czystość środowiska naturalnego. Była to próba monitorowania środowiska przyrodniczego naszej najbliższej okolicy. Z otrzymanych wyników sporządzono raport o stanie czystości środowiska naturalnego w naszej okolicy. CELE PROJEKTU:

I OBSZAR DZIAŁAŃ BADANIE CZYSTOŚCI POWIETRZA

Ciekawe co też jest w tym dymie? Na pewno nie witaminy!!!

BADANIE ODCZYNU PYŁU

OTRZYMYWANIE KWASU SIARKOWEGO

ODDZIAŁYWANIE DWUTLENKU SIARKI NA KOLOROWE KWIATY

ZJAWISKO KOROZJI

BADANIE ZACHOWANIA ROŚLIN WOBEC ŚRODKÓW CHEMICZNYCH

WYNIKI BADAŃ: Natężenie ruchuIlość pojazdów/godzinępH Ulica ruchliwa5107 Ulica mało ruchliwa608

II OBSZAR DZIAŁAŃ BADANIE CZYSTOŚCI GLEBY

Badanie gleby, frakcje gleby.

BADANIE ODCZYNU GLEBY

WYNIKI BADAŃ: Miejsce poboru pHAzot NPotas KFosfor P Wysypisko8MediumLowHigh Pole uprawne (ozimina) 5TraceLowMedium Pole uprawne (jare) 6HighMedium

III OBSZAR DZIAŁAŃ BADANIE CZYSTOŚCI WODY

JEDEN Z PUNKTÓW POMIAROWYCH NAD MŁYNÓWKĄ

BADAJĄC WODĘ SPRAWDZAMY JEJ PARAMETRY FIZYKO-CHEMICZNE:

PRACA Z ZESTAWEM TESTLAB WCALE NIE JEST TAKA PROSTA. ABY DOBRZE ZINTERPRETOWAĆ WYNIKI TRZEBA ZNAĆ INSTRUKCJĘ.

PRECYZJA W WYKONANIU POMIARÓW POZWALA NA UZYSKANIE WIARYGODNYCH WYNIKÓW.

WYNIKI BADAŃ MIEJSCE POBORU WODY pHCa/MgPO 4 NO 3 NO 2 NH 4 Młynówka6,5160,500,020,2 Osobłoga770,2500,10,05 Staw7100,550,10,05

WYCIECZKA DO STACJI UZDATNIANIA WODY W GŁOGÓWKU.

NAJLEPSZE EFEKTY OSIĄGA SIĘ PRACUJĄC W GRUPIE

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ.