1. Film dokumentalny Zadaj uczniom tworzenie filmu dokumentalnego zawierającego np. wypowiedzi ludzi pamiętających dawne czasy lub o zabytkach znajdujących.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
narzędzie w językowych pracach projektowych
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Co to jest TIK?.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Uczyłem się na lekcjach
VI PRASKI FESTIWAL FILMÓW MŁODZIEŻOWYCH 27 marca 2013 Warsztat: Dźwięk w filmie Prowadzenie: A. Laura Prochot.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Dzień Bezpiecznego Internetu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
KLASA OGÓLNA z językiem hiszpańskim ¡Bienvenidos! Uczniowie zdobywają podstawową wiedzę wymaganą przez polski program nauczania, a ponadto uczą się języka.
Nasze kodeksowe marzenia
PROJEKT 1: Projekt został przygotowany przez uczniów klasy VI NSP. Dotyczył on zasad grzeczności. Uczniowie klasy VI w trakcie festiwalu prezentowali.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Szkoła z klasą 2.0.
Telefony – Nie? Dlaczego?
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nowodworek.pl. Kółko filmowe działa w naszej szkole od 2010 roku Prowadzi je nauczycielka j.polskiego i wiedzy o kulturze Pani Martyna Olejnik To właśnie.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Wizyta uczniów Gimnazjum nr 104 w TVP na ul. Woronicza.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Filmoteka szkolna akcja – się działo
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zaangażowanie społeczne
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

1. Film dokumentalny Zadaj uczniom tworzenie filmu dokumentalnego zawierającego np. wypowiedzi ludzi pamiętających dawne czasy lub o zabytkach znajdujących się w okolicy. Zaprezentujcie je w klasie, pozwól uczniom podyskutować, czego nauczyli się podczas pracy nad filmem.

2. Film fabularny Akcja filmów fabularnych może ilustrować dowolne zagadnienia z literatury, historii, wiedzy o kulturze. Niech uczniowie wejdą w role np. postaci historycznych lub literackich, przebiorą się, przygotują dialogi. Nie zapomną tej lekcji do końca życia!

3. Adaptacje filmowe Kręćcie wspólnie adaptacje filmowe fragmentów powieści lub sztuk teatralnych: z udziałem uczniów jako aktorów, reżyserów, scenarzystów, producentów. To świetna nauka działania zespołowego, komunikacji i organizacji, a przy tym doskonała zabawa.

4. Instruktaże Filmy mogą być edukacyjno – instruktażowe, służące innym do nauki, np. jak zinterpretować wiersz?, jak opowiadać o obrazie?, jakich programów użyć do obróbki zdjęć? Uczniowie w ten sposób wchodzą w role nauczycieli, tłumacząc coś innym, sami zyskują klarowność myśli i trwale zapamiętują.

5. Filmy o wydarzeniach, podróżach, miejscach Namawiaj uczniów, by filmowali wydarzenia kulturalne, podróże, krajobrazy, ciekawe miejsca, które ich zachwyciły i zainteresowały. Róbcie mini-festiwale filmowe w waszej klasie, np. o wakacyjnych podróżach i zwiedzonych miejscach.

6. Filmy dla maluchów Nagrywajcie filmy z myślą o młodszych odbiorcach – niech uczniowie przed kamerą spróbują wytłumaczyć trudne zagadnienie w prosty, przystępny sposób. To świetna forma powtórki materiału, ćwiczeń językowych, sprawdzian, czy uczniowie naprawdę rozumieją to, czego się uczyli.

7. Film o moich poglądach Poproś uczniów, by zamiast pisać wypracowanie, nagrali swoją wypowiedź w formie filmiku. Jest to szansa zwłaszcza dla uczniów nieśmiałych, którzy rzadko wypowiadają się na forum klasy. Mogą bez krępujących świadków ćwiczyć trudną sztukę przemawiania i argumentowania oraz autoprezentacji.

8. Reklama lub zwiastun Krótka reklama lub zwiastun, np. lektury lub wydarzenia kulturalnego, to pole do popisu dla uczniów! Połączą doskonale znaną im formę medialnego przekazu z nową treścią, co może przynieść ciekawe rezultaty - zmusza do lapidarności i uruchomienia wyobraźni.

9. Zabawa gatunkami Pozwól uczniom bawić się różnymi gatunkami: mogą kręcić wiadomości telewizyjne, wywiady, klipy muzyczne, niech próbują sił w animacji. Daj im swobodę ekspresji i zachęć do eksperymentowania, bo najlepiej uczyć się poprzez działanie i pokonywanie trudności, które stają na drodze każdemu twórcy. To świetna szkoła odkrywania talentów!

10. Rejestrowanie Pozwalaj uczniom używać komórek na lekcjach do rejestrowania zdjęciowego lub filmowego, np. plakatów, notatek, zapisów na tablicy. Taką cyfrową dokumentację mogą odtwarzać w swoim telefonie przy okazji powtórek, łatwo się nią dzielić i publikować np. na klasowym blogu lub w swoim e-portfolio albo przesyłać nauczycielowi do oceny.

Kręcenie filmów jest zajęciem bardzo angażującym, uczącym wielu umiejętności i dającym ogromnie dużo satysfakcji, dlatego warto takie zadania stawiać uczniom na przedmiotach humanistycznych, a także zachęcać ich do brania udziału w projektach i konkursach, które polegają na tworzeniu zasobów wideo.

Prezentacja powstała w ramach projektu (Ro)Zoom na kulturę, którego organizatorem jest Fundacja Think! Partnerem projektu jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, zaś działanie prowadzone jest w ramach programu Fundacji Orange. Licencja Creative Commons – Uznanie Autorstwa. Zdjęcia użyte w prezentacji pochodzą z domeny publicznej.