Windows Phone 7
Plan prezentacji Podstawowe informacje o Windows Phone Platforma programistyczna Demo
Windows Phone 7 Następca Windows Mobile firmy Microsoft Wydany pod koniec 2010 roku Początkowo Windows Phone 7 Series Nowe podejście Brak kompatybilności wstecz z WM Nowoczesny design Zamknięty, własnościowy system operacyjny oparty na jądrze Windows CE
Podstawowe cechy Ekran pojemnościowy Menu Start Centralny sklep – Windows Phone Marketplace Wymagane konto LiveID Ograniczona wielozadaniowość
Podstawowe cechy cd. Tylko kod zarządzany – C# lub Visual Basic Wbudowana przeglądarka Internet Explorer 9 (wsparcie dla HTML5) Zintegrowany z systemem Facebook, Twitter oraz Windows Live Ujednolicony zestaw fizycznych przycisków Opcjonalna fizyczna klawiatura
Standaryzacja sprzętu Procesor przynajmniej 0,8 GHz Co namniej 256 MB pamięci RAM i 8 GB pamięci flash GPU ze wsparciem DirectX 9 Aparat 5 Mpix z lampą błyskową GPS, przyspieszeniomierz, kompas, radio FM, karta WiFi Czujnik zbliżeniowy oraz czujnik światła
Wyświetlacz Rozdzielczość 800x480 Wymagany ekran z obsługą przynajmniej czterech punktów jednoczesnego dotyku Przewidziana rozdzielczość 480×320 dla urządzeń niskobudżetowych Możliwe większe rozdzielczości w przyszłości
Wersje Windows Phone Windows Phone 7.0 “NoDo” Windows Phone 7.5 “Mango” Tak naprawdę 7.1 Windows Phone 7.x “Tango“ Windows Phone 8 “Apollo“
Architektura systemu Brak wsparcia kodu natywnego Aplikacje pracujące w izolowanym środowisku Brak bezpośredniej komunikacji między aplikacjami Launchers & Choosers Tylko jedna aplikacja na pierwszym planie
Wielozadaniowość Stos aplikacji Tombstoning Fast Application Switching Agenci pracujący w tle Agenci okresowi Agenci idle Inni Powiadomienia push
Marketplace Centralny sklep Ponad 75 tysięcy aplikacji Certyfikacja każdej aplikacji Podział zysków: Dostępny z poziomu aplikacji na telefonie, Zune oraz przez www Zewnętrzne źródła dla telefonów odblokowanych
Metro Przejrzystość i intuicyjność Interfejs dotykowy na pierwszym planie Nacisk na typografię
Personalizacja systemu Mocno ograniczona Kolory motywu Ciemny oraz jasny motyw Menu Start Tapeta i ekran blokowania
Menu Start i Huby Żywe kafelki Automatyczna agregacja treści Media społecznościowe Integracja Szybki dostęp
Chmura i inne usługi Xbox Live Skydrive Mapy Wyszukiwarka Bing Powiadomienia push
Platforma programistyczna C#(VB) i XAML Platforma programistyczna Visual Studio 2010 Express for Windows Phone (Visual Studio 2010) Windows Phone Emulator Expression Blend for Windows Phone XNA Game Studio 4.0 Silverlight .NET Framework 4
Emulator Wymaga DirectX 10 Cechy Szybki Możliwość symulacji akcelometru, żyroskopu, lokalizacji Tworzenie zrzutów ekranu Pewne ograniczenia
Koncepcja strony Strona opisana przez XAML Nawigacja Przycisk wstecz Przekazywanie parametrów Ciąg zapytania Stan aplikacji
Koncepcja strony Strona opisana przez XAML Nawigacja Przycisk wstecz Przekazywanie parametrów Ciąg zapytania Stan aplikacji
Silverlight vs XNA Silverlight jako narzędzie do tworzenia aplikacji Zdarzenia kontra pętla gry Xna – gry Koegzystencja
Isolated Storage Brak bezpośredniego dostępu do systemu plików Zwiększone bezpieczeństwo Izolacja danych i ustawień aplikacji Łatwość implementacji
Budowa aplikacji AppManifest.xaml AssemblyInfo.cs WMAppManifest.xaml References App.xaml App.xaml.cs ApplicationIcon.png Background.png SplashScreenImage.jpg MainPage.xaml MainPage.xaml.cs
Właściwości projektu
Plik WMAppManifest.xml
Metody programowe i deklaratywne
Data Binding Typy: OneWay TwoWay OneTime MVVM Model View ViewModel
Cykl życia aplikacji Menu start/ Lista aplikacji Start/Launcher s/ Choosers Back/ Pierwsza strona Deactivated Activated Closing Launching Tombstoned Running Dormant
Demo
Geek Club
Dziękujemy za uwagę! Pytania?