Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
Demokracja w szkole.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Projekt: „Poznaj historię swojej Małej Ojczyzny na rowerze”
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Jak moje miasto jeździ z głową? Projekt pt.,,Jeżdżę z głową
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
Przygotowanie projektu technicznego
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Projekt klasy VI Szkoły Podstawowej w Golinie
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Jeżdżę z głową w swojej miejscowości.
STRZELCE OPOLSKIE.
20 lat szkolnictwa Gmina Zespół Szkół Publicznych im. Marii Curie- Skłodowskiej w Skarżyku - Kamiennej.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
20 LAT DEMOKRACJI W GMINIE SOBKÓW
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które.
Zespół Szkół im. Karola Brommera w Zimnicach Wielkich.
GIMNAZJUM CENDROWICE JEŹDZI Z GŁOWĄ GR.II(OBRĘB).
ODBLASKOWA SZKOŁA.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Szkoła Podstawowa im. ks. Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach.
„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Dwudziestolecie Wolnych Wyborów Samorządowych Przed i Po 8 LO w Lublinie Dwudziestolecie Wolnych Wyborów Samorządowych Przed i Po 8 LO w Lublinie.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ?. KKKKKJHDFRD Nasza szkoła Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu, wzięła udział w programie edukacyjnym „Jeżdżę.
Gimnazjum nr 1 im.Bohaterów Monte Cassino w Złocieńcu Złocieniec – 20 lat Samorządu Terytorialnego Samorząd Terytorialny.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
„20 lat wspólnie” Gmina Świdnica. Nasza szkoła: Gimnazjum w Witoszowie Dolnym.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
30 GRUDNIA Część 4  W dniach odbyły się szkolenia pn. „Gmina Przyjazna Środowisku”
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
AKCJA SPOŁECZNO – EDUKACYJNA „ŻONKILE”
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie

Zespół złożony z uczniów klasy I c wprowadza wyniki ankiet przeprowadzonych w czasie realizacji programu „Jeżdżę z głową”.

Dwa zespoły z klasy I e, typowo dziewczęce, wprowadzają dane z przeprowadzonych ankiet do sytemu komputerowego.

W sumie, w ramach programu „Jeżdżę z głową, do przeprowadzenia ankiet zgłosiło się 25 osób, które podzielono na 5 zespołów.

Opiekunowie sądzili, że gra edukacyjna dla gimnazjalistów będzie mało interesująca… okazało się zupełnie inaczej.

Niektórzy uczniowie wypożyczyli grę do domu… i wyjaśniali swojemu zespołowi jej zasady.

W realizację programu włączył się również pedagog szkolny p. Wojciech Musielak, którego „działką” była analiza przeprowadzonych ankiet.

Wszystko należy sprawdzić. Mieszkańcy w 133 ankietach wskazali na różne problemy komunikacyjne i miejsca niebezpieczne. Oczywiście wszystko musieliśmy zobaczyć „naocznie”. Zawsze to inna „lekcja” i można pochwalić się nową torebką.

Skrzyżowanie ulic Żółwiej, Wojska Polskiego i Plac Lipowy (blokowanie ruchu przez skręcających, przejścia dla pieszych przy samym skrzyżowaniu, duże natężenie ruchu).

Plac Zjednoczenia – dwa ostre zakręty, słaba widoczność, przejście dla pieszych na zakręcie.

Ul. Torowa (dwa wyjazdy z lokalnych marketów – „Biedronka” i „Mrówka” zlokalizowane obok siebie, kolizyjne, wzmożony ruch pieszych).

Wylot drogi z Trzebiatowa do Kołobrzegu (duże natężenie ruchu, zwierzyna, brak ścieżek rowerowych, nieoznakowani rowerzyści – mieszkańcy okolicznych wiosek).

Analiza ankiet wskazała na palący problem ścieżek rowerowych w naszej gminie. Wobec tego odczytaliśmy petycję do władz miasta i wręczyliśmy ją zastępcy Burmistrza Trzebiatowa p. Stanisławowi Warcholakowi.

Wykorzystaliśmy chwilę, aby zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Nie zapomnieliśmy o plakacie promującym program „Jeżdżę z głową”.

Udaliśmy się również z prośbą o wsparcie do Komendanta Komisariatu Policji w Trzebiatowie asp. Krzysztofa Zielińskiego.

Zostaliśmy bardzo mile przyjęci i ku naszemu zaskoczeniu nie tylko mamy wsparcie, ale sprawa zostanie poruszona na dzisiejszym spotkaniu Komisji ds. Bezpiecznego Miasta, gdzie zasiadają BARDZO WAŻNE OSOBY.

Po zaprezentowaniu naszej mapy problemów drogowych usłyszeliśmy, że to nie takie proste… Podstawowy problem to różna „własność” dróg. Drogi wojewódzkie (kolor czerwony) podlegają komu innemu, drogi powiatowe (kolor pomarańczowy) są w gestii powiatu, no i są wreszcie drogi gminne. Przy tylu właścicielach dróg bardzo trudno jest tak zorganizować finansowanie, aby zapewnić uwzględnienie wszystkich postulatów. Nowe inwestycje są bardzo przemyślane, ale ulic na Starym Rynku nie poprawimy szybko.

Uprzedziliśmy asystenta burmistrza p. Łukasza Trawińskiego o zamiarze złożenia stosownej petycji. Jakież było nasze zaskoczenie, gdy zaprezentował na ekranie opracowany plan ścieżek rowerowych. Na zdjęciu widzimy południową część miasta z wytyczonymi ścieżkami.

Północna część naszej gminy to ścieżka rowerowa łącząca Trzebiatów z nadmorskim Mrzeżynem. Trasa ma prowadzić po wale rzeki Regi. Będzie to prawdziwa perełka. Łącznie ma powstać prawie 40 km ścieżek rowerowych!.

Podsumowanie projektu nastąpiło w naszej klasie, czyli pracowni informatycznej, gdzie co środę zostawaliśmy „po lekcjach”. Na zdjęciach widoczni są nasi opiekunowie p. Wojciech Musielak, pani Agnieszka Rowska oraz niewidoczny p. Henryk Mruk. Na koniec zostało nam do przeprowadzenia 14 lekcji, na których opowiemy o zrealizowanym projekcie naszym koleżankom i kolegom w szkole.