Realizm i Romantyzm.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonawca ; Monika Bartoś
Advertisements

Sztuka modernistyczna
Międzynarodowy Dzień Ziemi
Droga ludzkości do demokracji
Sztuki plastyczne Wybrane dziedziny Wykonała - Agnieszka Wróbel
Romantyzm.
Największą zasługą Lockea jest sformułowanie podstawy filozoficznej i ideowej pod całą epokę oświecenia; nada jej charakter skrajnego empiryzmu w połączeniu.
„Piękne Kobiety Renesansu”
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
Dziedzictwo oświecenia
Zainspirowani barokiem
Historia praw człowieka
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
Oświecenie – czasy uczonych
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
Aleksandra Matujzo II B
czyli narodziny nowej szkoły myślenia Opracowanie: Grażyna Kowerko
MALARSTWO.
Leonardo Da Vinci.
Podstawowe grupy tematyczne
WODA MOTYWY WODY W SZTUCE.
GRA ZE ŚMIERCIĄ W SZACHY
Pieter Bruegel „Miesiące”
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
Romantyzm w literaturze
Aleksander Fredro życie i twórczość
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
Oświecenie Ludzie zaczęli badać świat metodami naukowymi. Nie korzystali z prawd religijnych . Swoje osiągnięcia przekazywali innym ludziom. Celem było.
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
Jan Matejko Kraków Kraków 1893
SURREALIZM Salwador Dali.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Malarstwo romantyczne
PO UPADKU POWSTANIA LISTOPADOWEGO ( )
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
ur r zm r Malarstwo bliskie naturze
Realizm.
Podstawowe grupy tematyczne w malarstwie
Fotografia jako nowe medium w sztuce
Barok.
Malarstwo obrazem epoki
Migoczące płótna- impresjonizm
Geneza systemu ochrony praw człowieka
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
Oświecenie Piotr Gryzło 3e !  Kamilek Pisany :3.
Humanizm i odrodzenie. 1. Geneza humanizmu i odrodzenia.
Auguste Renoir.
Analiza dzieła sztuki.
Malarstwo okresu romantyzmu jest niejednolite. Można wyróżnić jednak pewne cechy malarstwa tej epoki na podstawie czołowych, głównych i najbardziej znaczących.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Romantyzm europejski rozpoczyna się w latach dziewięćdziesiątych XVIII wieku i trwa do około lat czterdziestych XIX wieku. Popularnie dzieli się go na.
Wydarzenia historyczne z romantyzmu Marcin Szczepankowski Klasa If.
William Szekspir. Życiorys Williama William Szekspir urodził się 23 kwietnia 1564r.Urodził się nad rzeką Avon. Powszechnie uważany za jednego z najwybitniejszych.
Romantyzm w muzyce zaczął się rodzić już za życia Beethovena, w okresie po rewolucji francuskiej, kiedy to w całej Europie zaczęły zachodzić zmiany.
Oto prezentacja kilku z polskich przedstawicieli tej epoki:
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Romantyzm Epoka w historii sztuki i literatury, trwająca od lat 90. XVIII wieku do lat 40.XIX wieku. Romantyzm był ruchem ideowym, literackim i artystycznym,
Oświecenie- epoka rozumu Zuzanna Springer 7b. Co to Oświecenie ? Nazwa Oświecenie sugerowała koniec czasów ludzkiej ciemnoty i zacofania nowa myśl wprowadzała.
Symbolizm w malarstwie.  Odilon Redon (ur. 22 kwietnia 1840 w Bordeaux, zm. 6 lipca 1916 w Paryżu) – francuski malarz i grafik symbolista.  Krótka biografia:
w szkole średniej - secondary school
Zapis prezentacji:

Realizm i Romantyzm

Realizm Styl w malarstwie europejskim drugiej połowy XIX wieku, zapoczątkowany we Francji, szybko został podchwycony na całym kontynencie. Obrazy realistyczne to głównie sceny rodzajowe z życia prostych ludzi, namalowane przy pomocy uproszczonych środków wyrazu, o spokojnej palecie i kompozycji.  Jean Francois Millet ,,Anioł Pański’’

Gustwe Courbet Sztuka XIX wieku spełniała wymagania. Przestrzegała określonej hierarchii, nie było w niej miejsca dla pospolitych tematów. Tymczasem Courbet hierarchię te zignorował. Odrzucił wszelką odpowiedniość i stosowność, idealizacje i duchowność. Na pierwszy plan wprowadził w swoich płótnach osoby, które dotąd mogły co najwyżej liczyć na role elementu w dekoracyjnym sztafażu i miejsce w tle kompozycji. ,,Kamieniarze’’ Courbet Obraz stal się legendą, dodatkowo podsycana przez fakt iż płótno nie istnieje- zginęło podczas bombardowania Drezna w czasie II wojny światowej.

Il faut etre de son temps, czyli Tu i teraz To francuskie powiedzenie mówi ze trzeba być człowiekiem swoich czasów. Dewiza stała się jednym z podstawowych haseł programu realizmu. Zgodnie ze słowami Courbet: ,, Artyści jednego wieku nie są zdolni do ukazania wieku poprzedniego czy przyszłego. Courbet rzucił wyznawanie tradycji i przyzwyczajeniom XIX wiecznej Francji. W sztuce szokowało także jawne odarcie sztuki z jej najwyższych przymiotów: piękna, mistycyzmu, a przede wszystkim niecodzienność ,, Kobiety zbierające kłosy’’ 1857r. Millet

Louis Emile Edmond Duranty ,,W rzeczywistości nic nie razi w słońcu łachmany są warte tyleż co królewskie stroje”. Skutkiem takich poglądów było pozbawienie malarstwa jego elitarności. Sztuka zejdzie z piedestału, stanie się demokratyczna. Chcąc sprostać wymogom czasu, realiści sięgnęli po tematy rejestrujące nowe zjawiska i problemy. Ulica Transnonain 15 kwietnia 1834 

Caspar David Friedrich, Dwaj mężczyźni kontemplujący księżyc Romantyzm Romantyzm– epoka w historii sztuki i historii literatury trwająca XVIII wieku do XIX wieku. Romantyzm był ruchem ideowym, literackim i artystycznym, który rozwinął się początkowo w Europie i wyrażał się w poezji, malarstwie i muzyce. Powstał jako reakcja na zmiany społeczne i polityczne wywołane rewolucją przemysłową i rewolucją francuską z 1789 roku. Był formą buntu przeciwko ustalonym regułom społecznym, które rządziły społeczeństwami epoki Oświecenia – przeciw sztywnym zasadom życia arystokracji i mieszczaństwa, ustalonym regułom życia politycznego oraz przeciw naukowemu podejściu do natury i człowieka. Naczelne hasło Rewolucji Francuskiej – "wolność, równość, braterstwo" stało się drogowskazem dla nowego kierunku myślenia, który zakwestionował podstawy oświeceniowego, racjonalistycznego pojmowania świata. Według romantyków świat dzielił się na to, co widzialne i poznawalne zmysłowo oraz na to, co niewidzialne – dające się poznać jedynie za pomocą środków pozarozumowych, takich jak wiara i intuicja. Caspar David Friedrich, Dwaj mężczyźni kontemplujący księżyc

Johann Füssli Malarz, rysownik, teoretyk sztuki i poeta szwajcarski tworzący głównie w Wielkiej Brytanii, znany tamże jako John Henry Fuseli. Jego obrazy przepełnione są atmosferą grozy, tajemniczości i niepewności, umieszczał na nich liczne motywy fantastyczne. Często czerpał z wątków tematycznych utworów takich pisarzy jak: Homer, Dante Alighieri czy Szekspir oraz John Milton. W swej twórczości łączył elementy późnego baroku z elementami neoklasycystycznymi i   romantycznymi. Lady Makbet

 Francisco Goya Hiszpański malarz, grafik i rysownik okresu romantyzmu, nadworny malarz, portrecista i malarz scen rodzajowych. Kariera artystyczna Goi rozciąga się mniej więcej pomiędzy 1771, kiedy namalował swój pierwszy fresk w Bazylice del Pilar w Saragossie, a 1827, kiedy powstała jedna z jego ostatnich prac Mleczarka z Bordeaux. W ciągu ponad pół wieku jego pracy zawodowej powstało około 700 malowideł, 280 grafik i około tysiąca rysunków. Hannibal zwycięzca po raz pierwszy spoglądający z Alp w kierunku Italii 

Joseph Mallord William Turner Malarz angielski, znany przede wszystkim z romantycznych pejzaży. Uważany za prekursora impresjonizmu. Jego obrazy charakteryzują się pięknymi barwami; głównie żółcieniami. Malarz świetnie umiał uchwycić światło na swoich pracach. Statek niewolniczy

John Constable Malarz angielski, uznawany za jednego z najwybitniejszych pejzażystów XIX wieku. John Constable zawsze widział naturę jako dynamiczny układ. Jako pierwszy zaczął malować w plenerze. Twierdził, że malarz powinien pamiętać o tym, iż każdy dzień, a nawet godzina, jest niepowtarzalna: zmienia się kształt chmur, drzew, a przede wszystkim światło. To właśnie zjawiska atmosferyczne: siła wiatru, zachmurzenie, wilgotność powietrza, deszcz czy burza nadają krajobrazowi dynamiczny charakter. Choć swoje obrazy olejne kończył w pracowni, to podstawowe szkice wykonywał bezpośrednio w plenerze. Często odnotowywał dzień, godzinę i pogodę, przy których namalował konkretną akwarelę. The Cornfield

Dziękujemy za obejrzenie  Koniec  Aleksandra Antonopoulou Natalia Pyzik