ASERTYWNOŚĆ Agresja i Uległość.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARUNKI PRAWIDŁOWEJ KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
Advertisements

Barka 1. Pan kiedyś stanął nad brzegiem, Szukał ludzi gotowych pójść za Nim; By łowić serca Słów Bożych prawdą. Ref.: O Panie, to Ty na mnie spojrzałeś,
czyli sztuka mówienia NIE!
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Bezpieczeństwo w sieci
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
U fryzjera.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Hiszpańskie natchnienia
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Poprosiłem Pana Boga, aby odebrał mi mój ból
Adoracja Eucharystyczna
Jak sobie z nią radzić, by nie krzywdzić siebie i innych.
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Śmierć półrocznej Madzi
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
FORMACJA DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ UCZNIÓW JEZUSA.
warsztaty dla rodziców
PRAWA UCZNIA.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Music: God Will by Connie Smith and Nat Stuckey Presnted by Brenda.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Jestem sam Panie, tego wieczoru.
Okno na świat czy zagrożenie?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
BARKA.
Totus Tuus.
Skuteczne rozwiązania w budowaniu dobrych relacji nauczyciel – uczeń
Szefowie......kategoria sama w sobie!!. - Słucham? Że jak, wyślesz mi to mailem?
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
Zaimki.
O korzeniach i skrzydłach…
Kiedyś i Ty możesz znaleźć w swoim ciasteczku szczęścia taką wiadomość...
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
ASERTYWNOŚĆ.
czyli jak mówić bez oskarżenia
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
STRES POD KONTROLĄ ?!.
Jak to było naprawdę?.
Bariery komunikacyjne w rozmowie z dziećmi Jest ich aż 12 – cały tuzin!!! Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2007.
Wolontariat ma wiele barw, wiele twarzy I ty też możesz być wolontariuszem!
... bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem...
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Hiszpańskie natchnienia
KAROL WOJTYŁA J A N P A W E Ł II Karol Wojtyła 18.V.1920
Zapis prezentacji:

ASERTYWNOŚĆ Agresja i Uległość

ASERTYWNOŚĆ - NIEASERTYWNOŚĆ ASERTYWNOŚĆ - MY AGRESJA - JA ULEGŁOŚĆ - TY

WERBALNA ULEGŁOŚĆ Pozwalamy innym decydować za nas: „Zostanę dłużej, jeśli tak bardzo ci na tym zależy”, Przejmujemy obowiązki innych: „Jakoś to zorganizuję”, Nie ujawniamy swoich potrzeb i oczekiwań: „To nie jest aż tak ważne, może poczekać”, Nie ujawniamy swoich uczuć: „Nie – wcale nie jestem zły”, Prowokujemy dominację innych: „Ty wiesz lepiej”, „Ale głupio powiedziałam”, Pozwalamy innym naruszać swoje terytorium: „Dobrze weź te notatki, jakoś sobie poradzę”.

AGRESJA WERBALNA Narzucamy innym swoje zdanie: „Teraz musisz ze mną pójść”, Obciążamy innych swoimi obowiązkami: „Jak tak ci spieszno, to sam to dokończ”, Nie ujawniamy swoich potrzeb i oczekiwań: „Nie potrzebuję twojej łaski” Nie ujawniamy sowich uczuć: ”Nie myśl, że jestem zawstydzony”, Demonstrujemy swoją przewagę – krytykujemy, ośmieszamy: „Ten, jak już coś wymyśli..”, Naruszamy osobiste terytorium innych: „Biorę twoje notatki, bo są mi potrzebne”.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Wioletta Wardziak-Lubka