Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Advertisements

Opracowała: Maria Pastusiak
Marcin Bogusiak Paweł Pilewski
Kredyty dyskontowe 1.Wstęp 2.Oprocentowanie proste - stopa stała
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Twierdzenie Talesa.
Metody Numeryczne Wykład no 12.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Matematyka w przyrodzie.
Numeryczne obliczanie całki oznaczonej
SPRAWDZIAN Matematyka
Niezbędne przyrządy kreślarskie do wymiarowania. Ołówek H3 Ołówek B3
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Twierdzenie Pitagorasa
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
TEMAT: „PRZYKŁADY BRYŁ OBROTOWYCH.”
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Jakie jest pole kwadratu?
POLA WIELOKĄTÓW.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
Prezentacja A.Burghardt
Pole koła Violetta Karolczak SP Brzoza.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań.
MECHANIKA 2 Wykład Nr 11 Praca, moc, energia.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
KOŁA I OKRĘGI.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Konkurs Fizyka da się lubić!
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Geometria BRYŁY.
Leonardo z Pizy inaczej Leonardo Fibonacci
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROJEKT PRZYGOTOWANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD KIERUNKIEM PANI MILENY MAKOWSKIEJ.
Wnioskowanie statystyczne
„Opole matematycznie”
Bryły Obrotowe.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
Rachunek prawdopodobieństwa pomaga obliczyć szansę zaistnienia pewnego określonego zdarzenia.
Konkurs fizyczny. POMIARY Tutaj dodaj pierwszy punktor Tutaj dodaj drugi punktor Tutaj dodaj trzeci punktor NRt (s)z = s (cm)Kąt(alfa) 1.0, ,
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ „Fizyka da się lubić 2016”
Plan i skala- to jest proste!
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika w Ziębicach Rok szkolny 2010/2011.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Czyli wzory Viete’a. Jeżeli funkcja kwadratowa ma pierwiastki (miejsca zerowe), to zachodzą następujące wzory Viete’a:
POTENCJALNY OPŁYW WALCA
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Odległość dwóch prostych równoległych
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Objętość graniastosłupa.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Koła i okręgi – powtórzenie.
Geometria cieni Geometria cieni Zbigniew Marciniak.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Liczby pierwsze oraz kryptologia
Zapis prezentacji:

Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r. W dniu 21 maja 2010r. uczniowie klas VI naszej szkoły przeprowadzili eksperyment matematyczny polegający na wyznaczeniu liczby  metodą Buffona. Aby przeprowadzić doświadczenie musieliśmy najpierw przygotować salę. Stworzyliśmy ogromną „planszę Buffona”, w której odległość między liniami równoległymi wyniosła 40cm, czyli dokładnie jak długość patyków, którymi rzucaliśmy. Prace przygotowawcze tak nas pochłonęły, że nie było komu robić zdjęć z przygotowań ;)

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r. 40 cm

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r.

Analizując wyniki doświadczenia mogliśmy wyznaczyć w przybliżeniu liczbę  podstawiając je do wzoru:  = 2  N / x gdzie: N – liczba wykonanych rzutów x – liczba trafień w wyznaczone linie

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r. Na 144 rzutów 93 były trafione w linię. Podstawiając liczby do wzoru:  = 2  144 / 93 Po wykonaniu obliczeń otrzymaliśmy wynik:  = 3, zatem wiedząc, że liczba  w przybliżeniu wynosi 3,14 dokładność naszych wyliczeń w przybliżeniu wyniosła 98%.

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r. No tak, znowu linia ;) Ciekawe czy trafię w pole czy w linię?

Wyznaczanie liczby  ZSP nr 3 w Wodzisławiu Śląskim, 21 maja 2010r.

Konfucjusz powiedział: „Słyszałem i zapomniałem. Widziałem i zapamiętałem. Zrobiłem i zrozumiałem.” My też - zrobiliśmy i zrozumieliśmy! Dziękujemy za uwagę.