Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Advertisements

JĘZYK VHDL Geneza: komputerowa symulacja układu cyfrowego, Departament Obrony USA opis skomplikowanego systemu w postaci schematu jest nieczytelny, szybkie.
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Część 2 OiZPI Iteracyjny przyrostowy model cyklu życiowego Rational Unified Process™ w materiałach wykorzystano: K.Subieta: Budowa i integracja systemów.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
1 / 47 WARSZAWA 2005 Przemysław Siekierko Stanisław Andraszek Rational Unified Process.
Inżynieria Oprogramowania 1. Wstęp
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
UML Unified Modeling Language
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Cykle życia oprogramowania
Inżynieria Oprogramowania dla Fizyków
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Rational Unified Process
Wstęp do programowania obiektowego
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
BPMN Business Process Modeling Notation
Analiza i projektowanie Informacyjnych Systemów Zarządzania
Strukturalna metodyka projektowania systemu informatycznego
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Wykład 10 Narzędzia CASE.
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
C.d. wstępu do tematyki RUP
Unified Modeling Language graficzny język wizualizacji, specyfikowania, tworzenia i dokumentowania systemów informatycznych.
Stanisław Jerzy Niepostyn, Ilona Bluemke Instytut Informatyki,
MDA – Model Driven Architecture
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
(Unified Modeling Language)
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
C++.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Komputerowe wspomaganie projektowania
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Michał Sipek Piotr Kapciak
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ergonomia procesów informacyjnych
Bartosz Baliś, 2006 Wstęp do Inżynierii Oprogramowania Bartosz Baliś.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Wykład 2 – Zintegrowane systemy informatyczne Michał Wilbrandt.
Metodyki i narzędzia CASE
Inżynieria systemów informacyjnych
T13. Narzędzia wspomagające reengineering - wymagania.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Zarządzanie projektami informatycznymi
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wykład 1 – część pierwsza
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

2 Razem można więcej – podstawy pracy grupowej Andrzej Ptasznik

Cykl tworzenia oprogramowania 3 Analiza Projekt Implementacja Testowanie Wdrożenie Zrozumienie istoty problemu Ustalenie szczegółów technologicznych Wykonanie oprogramowania Sprawdzanie poprawności działania Przekazanie do eksploatacji

Narzędzia CASE 4 Profesjonalne wytwarzanie oprogramowania musi sprostać wielu wymaganiom: możliwie krótki czas powstawania produktów, a tym samym skrócenie czasu wprowadzenia ich na rynek jakości wytwarzanego oprogramowania elastyczności rozwiązań umożliwiających szybkie dostosowanie się do zmieniających wymagań zapewnienie spójności pracy grupowej Do zapewnienia tych celów niezbędne staje się zastosowanie szeregu narzędzi wspomagających zautomatyzowany proces tworzenia systemów informatycznych tzw. narzędzi CASE CASE (ang. Computer Aided Software Engineering).

Modelowanie UML 5 Do prezentowania wyników analizy stosuje się różne standardy i metodyki. Powszechnie stosowany jest język modelowania UML (ang. Unified Modeling Language). Na etapie analizy i projektu systemu tworzy się różne opisy wykorzystując notację języka UML. Modele UML tworzone są głównie z dwóch powodów: dla lepszego zrozumienia problemu dla umożliwienia wymiany informacji pomiędzy analitykami, projektantami i programistami Diagram przypadków użycia ma za zadanie pokazać, jakie funkcje wykonują różni użytkownicy systemu

Modelowanie UML 6 Za pomocą różnych diagramów obrazuje się różne aspekty projektowanego systemu: Diagram klas Diagram czynności

Szkielet programu 7 Plik Biblioteka.h zawiera deklaracje niezbędnych funkcji Szkielet programu Jednym ze sposobów panowania nad złożonością problemu jest metoda od ogółu do szczegółu. Szkielet programu przedstawia ogólną wizję jego działania

Przykłady funkcji 8 Pokazana funkcja WykonajZadanie() jest ogólnym ujęciem problemu. Na początkowym etapie tworzenia oprogramowania nie musimy wnikać w szczegóły implementacji poszczególnych zadań. W pokazanym przykładzie bardzo łatwo można dodać kolejne zadania

Przykłady funkcji 9 Kolor żółty wskazuje wybraną opcję Zmiana wyróżnionej kolorem opcji menu po wciśnięciu klawisza Postać ekranu konsoli po uruchomieniu programu Obsługa menu – zmiana wyróżnienia opcji po wciśnięciu klawiszy

Podsumowanie 10 Rozwiązanie złożonego problemu wymaga podziału zadania na elementy składowe. W procesie tworzenia systemów informatycznych wykorzystywane są narzędzia CASE. Do opisania problemu stosuje się różne typy diagramów. Język UML jest powszechnie stosowany na etapach analizy i projektowania systemów. Bazy relacyjne są aktualnie najbardziej rozpowszechnione.