Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Creative Commons Alternatywna wizja ochrony praw autorskich w dobie rewolucji informatycznej Patrycja Majchrzak, Krzysztof Czarnecki Koło Naukowe Prawa.
Advertisements

Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Zarządzanie własnością intelektualną przez naukowców i instytucje naukowe (na rzecz otwartości) Alek Tarkowski ICM UW/Creative Commons Polska.
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Open AGH i inne platformy Otwartych Zasobów Akademickich
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
CC BY Jonathas Mello. Program Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OZE) UNESCO ICT in Education, Science and Culture Section Knowledge.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Company LOGO Open Access Open Access Week Toruń 2012.
7 punktów Kodeksu 2.0.
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
JAK TO JEST ZROBIONE? Zajęcia artystyczne dla uczniów szkoły podstawowej. Materiał dla uczniów Autor: Karolina Vyšata Projekt zrealizowany w ramach Akademii.
KODEKS 2.0.
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
BIBLIOTEKI W SIECI Autor: Anna Urbaniak.
Mariola Szyda Biblioteka Główna Politechniki Częstochowskiej.
Aktywna edukacja.
BIBLIOTEKI CYFROWE ŹRÓDŁEM INFORMACJI
Założenia PROJEKTU
Efektywne wyszukiwanie informacji w Internecie by Katarzyna Wilk is licensed under a Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
LICENCJE.
PRAWO AUTORSKIE w polsce
TIK w szkole podstawowej
Biblioteka Politechniki Krakowskiej Informacja dla nauki a świat zasobów cyfrowych września 2008 | Świnoujście Biblioteka Cyfrowa Politechniki Krakowskiej.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Licencja Creative Commons
Szkoła z klasą 2.0. Podczas lekcji z komputerów korzystamy do celów dydaktycznych Szkoła z klasą 2.0.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE
Nauka przenosi się do sieci
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Nie kradnij i nie daj się okraść!
CHOROBY PŁUC W EUROPIE FAKTY I RYCINY. Główne cele “Choroby płuc w Europie Fakty i ryciny–” jest zwięzłą wersją Europejskiej Białej Księgi Płuc wydawanej.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kultura przez Internet ?
LICENCJE CREATIVE COMMONS opracował Michał Seemann Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy w Katowicach Filia w Chorzowie.
MODULE B Prawa autorskie New Media Production Project This project has been funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning.
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §

Zasady korzystania z Internetu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Prawo autorskie.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
O rzekotce w kilku slajdach Patryk Bogusz Klasa Vc.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
Dlaczego (nie) warto korzystać z bibliotek cyfrowych?
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
© Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę 2016
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Dozwolony użytek, Creative Commons
Creative Commons, Plagiat
Zapis prezentacji:

Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie

Otwarte Zasoby Edukacyjne (OZE, ang. Open Educational Resources – OER) to publikacje objęte prawną i techniczną swobodą dostępu. Korzystanie z nich jest możliwe na podstawie wolnych licencji (Creative Commons), co oznacza, że Otwartymi Zasobami Edukacyjnymi można się dzielić czy też kopiować je, odpowiednio zaznaczając, kto był ich pierwotnym autorem.

RODZAJE LICENCJI: * Uznanie autorstwa (BY) * Użycie niekomercyjne (NC) * Na tych samych warunkach (SA) * Bez utworów zależnych (ND)

Zgodnie z zapisami wolnych licencji można: * Ponownie wykorzystywać materiały opracowane przez innych; * Zmieniać je, przekształcać, adaptować do swoich celów i potrzeb; * Łączyć z innymi materiałami; * Ponownie rozpowszechniać.

ZALETY KORZYSTANIA Z OTWARTYCH ZASOBÓW EDUKACYJNYCH  Poprawa jakości kształcenia;  Darmowy dostęp do materiałów;  Otwarte Zasoby Edukacyjne są na bieżąco aktualizowane;  Otwarte Zasoby Edukacyjne nie mają ograniczeń terytorialnych;

GOOGLE

SEARCH CREATIWE COMMONS

Otwarte Zasoby Edukacyjne, które warto znać

Biblioteka Cyfrowa Polona

Ściśle Ciekawa Lekcja

WIKIPEDIA WIKIBOOKS WIKICYTATY WIKIMEDIA COMMONS WIKIŹRÓDŁA WIKISŁOWNIK WIKITRAVEL WIKINEWS

WIKIPEDIA

WIKIBOOKS

WIKIŹRÓDŁA

WIKIMEDIA COMMONS

WIKICYTATY

WIKISŁOWNIK

WIKINEWS

WIKITRAVEL

Szkolna Biblioteka Internetowa Wolne Lektury

Wolne Podręczniki

Fundacja Nowe Media e-Lekcje

Baza narzędzi dydaktycznych

Federacja Bibliotek Cyfrowych

Biblioteka Literatury Polskiej w Internecie

Otwarte Zasoby Edukacyjne niosą ze sobą wiele korzyści zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli, zwłaszcza wtedy, kiedy wiemy, gdzie szukać zasobów, i jak z nich korzystać, aby nie naruszać praw innych osób. Aby zacząć czerpać z wartości Otwartych Zasobów Edukacyjnych, wystarczy jedynie uruchomić kreatywność.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ