Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole nr 8 Ekologię i przyrodę lubimy i tym się szczycimy.
Advertisements

Dzień Transplantologii
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Biologia jako nauka eksperymentalna
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Jak wyglądała praca nad projektem „Młodzi Przedsiębiorczy”?
Biologia jako nauka eksperymentalna.
Gimnazjum Integracyjne nr 75
„Matka natura nam wynagrodzi jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie”
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Międzynarodowa współpraca kół chemicznych
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Kwiecie ń 2013r Dzień teatru W ostatnim dniu kwietnia w szkole podstawowej i w gimnazjum uczestniczyliśmy w finale szkolnego projektu Dzień teatru. Od.
Działania koła ekologicznego w I semestrze roku szkolnego 2011/2012.
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
Konkurs przyrodniczo-ekologiczny klas II
Zapraszamy na obejrzenie
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
„Kto jest przyjacielem lasu”. Zeszłoroczne wakacje spędzałam nad morzem w miejscowości Rowy. Przylegał do nich Słowiński Park Narodowy, w którym często.
1.
Gimnazjum nr 25 Zabrze prezentacja powstała pod kierunkiem mgr Anny Olszewskiej.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Styczeń Oszczędzamy drzewa i obserwujemy otoczenie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Poznajemy tajemnice wody
w klasie III c Szkoły Podstawowej nr 4 w Zambrowie
Doświadczenie Biologiczne
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
  Mieszka w lesie   Żywienie: nadziemne lub podziemne. Zjada części roślin, wodę z rosy, rzadko samą wodę, młode pędy, gałązki drzew i krzewów..
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Prezentacje multimedialne pt. „Cztery ż ywio ł y Ziemi” przygotowali uczniowie klas IV-VI Szko ł y Filialnej w Zambskach Ko ś cielnych.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Agata Mrozińska kl. 4 SP nr 2 Pelplin Woda - mieszanina tlenu i wodoru, bezbarwna, bezwonna, niezbędna do życia każdego nawet najmniejszego organizmu.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Światowy Dzień bez Tytoniu
Nasza szkoła w procentach
Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
Znaczenie wody w przyrodzie i gospodarce
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Doświadczenie z rzeżuchą
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Czysta woda- wspólna sprawa
Doświadczenie z RzeŻuchą
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
Zapis prezentacji:

Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III gimnazjum .

Z okazji Dnia Wody wykonaliśmy gazetkę na korytarzu szkolnym.

Przygotowana przez panią Kasię prezentacja multimedialna pomogła uczniom przypomnieć i zrozumieć zjawiska fizyczne związane z wodą.

Oprócz wiadomości teoretycznych uczniowie przeprowadzali doświadczenia np. badali właściwości wody…

…utrwalali stany skupienia wody…

…oraz obieg wody w przyrodzie

Doświadczenie nr 1 „Obieg wody w przyrodzie” Sadzenie rośliny w szklanym pojemniku.

Tak przygotowana roślina została pozostawiona na parapecie, będziemy obserwować obieg wody.

Następnie uczniowie zapoznali się ze skutkami zanieczyszczenia wody.

Doświadczenie nr 2 „Oczyszczanie wody” uczniowie wykonali prosty filtr wody.

Przesączyli wodę z olejem, ziemią, piaskiem, kamieniami przez watę i gazę. Woda okazała się prawie czysta!!!

Uczniowie dowiedzieli się że, jakość i ilość wody mają wpływ na wzrost i rozwój roślin i zwierząt.

Doświadczenie nr 3 „Wpływ zanieczyszczonej wody na jakość plonów” Doświadczenie nr 3 „Wpływ zanieczyszczonej wody na jakość plonów”. Sianie rzeżuchy…

…i podlenie jej czystą i zanieczyszczoną wodą.

Uczniowie starali się podać najprostsze sposoby oszczędzania wody w domu.

Po kilku dniach zaobserwowaliśmy zmiany w nastawionych doświadczeniach: kiełkowanie nasion z jednej strony pojemnika oraz skroplenie wody na ściankach słoika.

Dziękuję pani Kasi oraz naszym gościom za udział w zajęciach. Podziękowania Dziękuję pani Kasi oraz naszym gościom za udział w zajęciach. Intruktor Ekozespołów Krystyna Janus