Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Szkolny wolontariat Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr1
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Usłyszeć miasto o audioguide gdańsk, wygodnym zwiedzaniu oraz kierowaniu strumienia turystów.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Technik Obsługi Turystycznej
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna
KURS PRZEWODNICKI 19 marca 2011 r.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OFERTA KOPALNI SOLI „WIELICZKA” W PREZENTACJI PRZEWODNICKIEJ
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Samorząd Uczniowski.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów. Szukasz ciekawych praktyk? Administracja rządowa przygotuje ponad miejsc praktyk dla studentów w.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Departament Handlu USA | Urząd ds. Handlu Międzynarodowego Każda firma znajdzie to, co pozwoli jej odnieść sukces: kontakty, cenne informacje, wymagane.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie
Wisła wzdłuż i w poprzek
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
MERCURE WROCŁAW CENTRUM RECEPCJONISTA/KA
MARKETING INTERNETOWY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Sieć Najciekawszych Wsi
Zapis prezentacji:

Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r.

Misja Kopalni Soli “Wieliczka” Naszym najważniejszym celem jest zachowanie dla przyszłych pokoleń i udostępnianie społeczeństwu pomnika historii i kultury Narodu Polskiego, unikalnego zabytku światowego dziedzictwa przyrody i techniki oraz miejsca kultu. Czujemy się odpowiedzialni wobec całego społeczeństwa za zrealizowanie tego celu. Nasza praca jest kontynuacją dorobku dziesiątków pokoleń wolnych, wykształconych górników. Chcemy podtrzymywać i rozwijać tę tradycję. Zrobimy wszystko, żeby naszym gościom zapewnić pełne bezpieczeństwo, odpoczynek, rozrywkę i edukację, w dobrych i korzystnych dla zdrowia warunkach. Będziemy odnosić się do wszystkich z szacunkiem i gościnnością, a praca i obsługa będzie dobrze zorganizowana. Naszym pracownikom chcemy zapewnić dobre warunki pracy i wynagrodzenia oraz poczucie bezpieczeństwa i przynależności do górniczej rodziny. Pragniemy by byli dumni z marki i chrześcijańskiej tradycji miejsca, w którym pracują. W naszych działaniach będziemy promować wysokie kompetencje, skuteczność i uczciwość, a pracowników zachęcać do otwartości i kreatywności oraz ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Czujemy się również odpowiedzialni wobec otoczenia i społeczności lokalnej. Będziemy chronić środowisko naturalne i wspierać społecznie użyteczne inicjatywy. Będziemy rzetelni i lojalni w stosunku do naszych partnerów i instytucji współpracujących. Chcemy, aby realizacja naszych celów, ambicji i wartości była wspólnym dziełem wszystkich naszych pracowników i partnerów. Wierzymy, że realizacja naszej misji znajdzie wsparcie ze strony całego społeczeństwa.

Doradca zarządu ds. historii, kultury i dziedzictwa narodowego Doradcy Zarządu Doradca zarządu ds. historii, kultury i dziedzictwa narodowego Doradca prezesa ds. IT Kapelan – Kustosz podziemnych obiektów sakralnych Prezes Zarządu Podziemny Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy Inspektor ds. BHP Inspektor ds. ppoż. Biuro Spółki Dyrektor ds. Obsługi Ruchu Turystycznego Dział Robót Górniczych Członek Zarządu ds. Usług Członek Zarządu ds. Finansów i Marketingu Oddział mechaniczny Dział Usług Gastronomicznych Dział Księgowości Oddział górniczy utrzymania trasy turystycznej Dział Handlu i Produkcji Oddział Płac i Ubezpieczeń Społecznych Oddział gospodarczy Dział Marketingu i Public Relations Dział obsługi ruchu turystycznego Dział Organizacji Imprez Oddział sprzedaży usług Dział Obsługi Biznesu Oddział informacji i rezerwacji Hotel Dział spraw przewodnickich

Zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie oraz nowoczesne C E L Jaki jest cel i sens naszego istnienia? Zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie oraz nowoczesne udostępnianie pomnika historii, kultury, przyrody, techniki i miejsca kultu M I S J A Kopalni Soli „WIELICZKA” wg. modelu Aschidge W A R T O Ś C I Co dla firmy jest ważne ? Historia, kultura, tradycja Marka firmy, znaczenie dla kultury narodowej Wartości chrześcijańskie Utożsamianie się z firmą Uczciwość i rzetelność Wysokie kompetencje Otwartość Kreatywność, innowacyjność S T R A T E G I A Co robimy? Do czego zmierzamy? Domeny strategiczne Zabezpieczanie zabytkowej Kopalni Udostępnianie i upowszechnianie STANDARDY, ZACHOWANIA Jak działamy ? Bezpieczeństwo Gospodarność Dobra organizacja Dyspozycyjność i dyscyplina Gościnność i kultura osobista Orientacja marketingowa Ciągłe podnoszenie kwalifikacji Dobre relacje z otoczeniem Podejście ekologiczne

Najważniejsze cele kierunkowe organizacji   I. Zabezpieczanie zabytkowej Kopalni Realizacja modelu docelowego Kopalni, utrzymanie i rozwój w oparciu o ten model, gwarantujący bezpieczeństwo Kopalni i miasta II. Udostępnianie i upowszechnianie Jedna z największych atrakcji turystycznych i najlepiej rozpoznawalnych europejskich obiektów dziedzictwa kulturowego

Przewagi konkurencyjne w kontekście działalności o charakterze rynkowym   Jedyny tego typu obiekt na świecie - podziemne solne miasto Tradycja i marka Wysoka jakość i szeroki zakres świadczonych usług Skuteczny marketing Podziemny leczniczy klimat i komfort pobytu

w latach 2000 - 2009

zwiedzających Kopalnię w latach 2000 - 2009

badanie satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię Soli „Wieliczka” Ocena pracy przewodnika badanie satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię Soli „Wieliczka”

Ocena pracy przewodnika Od kilku lat prowadzone jest badanie ankietowe dotyczące satysfakcji turystów zwiedzających Kopalnię, pozwala na ocenę pracy przewodników na podstawie odpowiedzi udzielanych na cztery pytania zamknięte i dwa pytania otwarte. Pytania zamknięte, w których ankietowani zaznaczają swoje odpowiedzi na skali 1-6, gdzie 6 oznacza ocenę najwyższą a 1 ocenę najniższą, dotyczą następujących kwestii związanych z pracą przewodnika: wrażenie ogólne umiejętność dostosowania się do oczekiwań grupy wiedza i atrakcyjność przekazywanych informacji uprzejmość przewodnika

Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

Ocena pracy przewodnika – pytania zamknięte

Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte W dwóch pytaniach otwartych, turyści wskazują na elementy, które najbardziej i najmniej podobały się im w trakcie zwiedzania kopalni- wśród spontanicznych odpowiedzi pojawiają się również elementy związane z pracą przewodników.

Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte elementy, które najbardziej podobały się ankietowanym Odpowiedzi turystów krajowych przewodnik opowiadanie przewodnika opieka przewodnika profesjonalizm przewodnika przyjacielskie nastawienie przewodnika bardzo dobre przygotowanie przewodnika sposób prowadzenia wycieczki przez przewodnika opowiadanie o historii kopalni historie opowiadane przez przewodnika bardzo dobry przewodnik elokwentny przewodnik dowcip przewodnika sposób prowadzenia grupy przez przewodnika kompetencje przewodnika

Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte elementy, które najbardziej podobały się ankietowanym Odpowiedzi turystów zagranicznych przewodnik informacje podane przez przewodnika przewodnik był wspaniały przewodnik był bardzo dobry przewodnik- bardzo przyjazny przewodnik bardzo pomocny przewodnik, który udzielał informacji humor naszej przewodniczki Lucy trasa z przewodnikiem przewodnik- pracuje w kopalni 42 lata przewodniczka była piękna historie opowiadane przez przewodnika

Ocena pracy przewodnika – pytania otwarte ELEMENTY, KTÓRE NAJMNIEJ PODOBAŁY SIĘ ANKIETOWANYM Odpowiedzi turystów krajowych tempo przewodnika przewodnik niepotrzebnie poganiał Odpowiedzi turystów zagranicznych mało przewodników w języku włoskim przewodnik nie mówiła wystarczająco dużo szczegółów, pospieszała grupę i omijała niektóre rzeczy przewodnik mówił bardzo szybko, mało przyjaźnie, był niezrozumiały z powodu akcentu nie mogłem znaleźć mojego przewodnika do muzeum przewodnik był zbyt szybki ciężko było zrozumieć przewodnika czasami ciężko było usłyszeć przewodnika przewodnik czasami problem z usłyszeniem przewodnika spowodowany akustyką przewodnik mówił bardzo szybko chciałbym, żeby tam gdzie grupa słuchała Chopina przewodnik więcej mówił, tak aby można było wykorzystać akustykę tego miejsca

INTERPRETACJA

Interpretacja ujawnia gościom dlaczego i w jaki sposób miejsce które zwiedzają jest ważne, nie poprzestając na samej informacji, że tak jest w istocie.

przez najdoskonalszych bajarzy Interpretacja Interpretacja posługuje się wieloma technikami podobnymi do tych stosowanych przez najdoskonalszych bajarzy

Interpretacja Pytanie pomocne przy planowaniu interpretacji: Kim są osoby słuchające / kto/ Co należy zinterpretować / co/ Gdzie powinniśmy interpretować / gdzie/ Jakich przedmiotów, obiektów, osób dotyczy opowiadanie /jakie/ Kiedy należy interpretować opowiadanie /kiedy/ W jaki sposób należy interpretować to opowiadanie /jak/ Dlaczego powinniśmy interpretować to opowiadanie /dlaczego/

Interpretacja Syndrom B U H Z B–yć z pozostałymi uczestnikami wycieczki (lecz często być z dala od nich) U–lżyć swoim potrzebom fizjologicznym w czystej i schludnej toalecie H–erbaty która będzie gorąca i smaczna i dopiero wówczas pragną oni: Z–obaczyć to co atrakcja ma do zaoferowania

10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają 50 % to co zobaczą Interpretacja Co zapamiętują goście ? 10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają 50 % to co zobaczą 90 % to co sami zrobią

Interpretacja Dobierając tematy interpretacji należy: - upewnić się czy odpowiadają doświadczeniom oraz zainteresowaniu gości - upewnić się, czy dotyczą rzeczy znanych upewnić się czy zdołaj one utrzymać zainteresowanie Opowiadanie historyjek i anegdot może uzupełnić dobrą interpretację.

Interpretacja Gdzie i kiedy należy interpretować? Zorganizuj odpowiednią przestrzeń dla gości by mogli wchłonąć otaczające ich środowisko a następnie: wzbudź w nich zainteresowanie, nie wtykaj im na siłę wszystkie wyjaśnienia w jednej chwili pozwól turystom na ich własne ustanowienie rytmu, tempa zwiedzania pozwól swoim gościom na dokonywanie ich własnych odkryć /sprawdź jednak czy to robią/ zwróć na siebie ich uwagę oraz zadaj kilka przygotowanych pytań zorganizuj miejsce do siedzenia, ludzie potrzebują czasu po to by strawić to co zobaczyli

Interpretacja dla dzieci oznacza: Posiadanie wiedzy, która intryguje dzieci oraz utrzymanie ich zainteresowania tematem Opowiadanie dzieciom dobrych historyjek tak, aby słuchały z uwagą Zachęcanie ich do robienia „czegoś” gdyż jeśli już się czegoś podejmą to potrafią to robić przez długi okres czasu Przedstawienie tematu w wesoły sposób, tak aby śmiały się przez całą drogę do domu

Interpretacja Prezentacja ustna prowadzona przez przewodnika: Witasz gości swojej grupy Dowiadujesz się czy członkowie grupy mają specjalne życzenia, które jeśli to możliwe spełniasz Uprzejmie i taktownie zwracasz uwagę swojej grupie na istniejące zakazy i ograniczenia Jeśli wypada, pytasz o inne lokalne atrakcje jakie zwiedzała grupa twoich gości co umożliwi ci ewentualne nawiązanie do własnej prezentacji Przedstawiasz ogólny temat oraz przybliżony czas trwania prezentacji – informujesz o rozmieszczeniu toalet, punktów gastronomicznych, sklepów itp. Następnie sprawdzasz słyszalność członków grupy Stosujesz formę i styl wypowiedzi jaki najbardziej odpowiada twoim gościom

INTERPRETACJA Przekazujesz swoje informacje w taki sposób że: a. Interesuje i ciekawi ich twoja wypowiedź b. Rozumieją i uczą się tego co mówisz c. Twoja prezentacja wzmaga doświadczenia gości oraz wyczucie samego obiektu Od czasu do czasu zachęcasz ich do zadawania pytań Na zadane pytanie odpowiadasz całej grupie, a nie tylko osobie która pytanie zadała Jeśli nie masz odpowiedzi prosisz gości by ewentualnej odpowiedzi poszukali we wskazanym przez ciebie źródle lub kierujesz ich do osoby kompetentnej Promujesz inne atrakcje miasta i regionu Dziękujesz swoim gościom za zainteresowanie

www.kopalnia.pl www.kopalnia.pl/przewodnicy login – przewodnicy hasło – kopalnia