Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Advertisements

Fairtrade – dynamiczny rynek
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Kuchnia francuska.
Wykład 4 Przedziały ufności
Zbiórka żołędzi w naszej szkole jest już zakończona !
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Kolor i wielkość reklamy
Listonic – Wygodna lista zakupów
Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Przygotowali: Emilia Małek Leszek Smaga.
Wybrane wyniki badania Budowlana marka roku DRZWI.
Stare marki w nowych czasach
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2010 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2010.
EDI NET - badania.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 DYSTRYBUTOR ROKU 2009.
Na co jeszcze czekamy, czyli o nieuchronności Michał Kociankowski
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
MODUŁ A.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Opracowane przez Nowak Justynę AGH. Wprowadzenie Stojąc przed sklepową półką klient zastanawia się, którego batonika kupić: Mars, Snickers, Milky Way.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Uzależnienia wśród młodzieży
Dlaczego baton plus kawa?
Założenia cross- promocji Jak powszechnie wiadomo słodkie upominki oraz prezenty są nieodłącznym elementem każdej rocznicy, urodzin, imienin, świąt oraz.
ODKRYWAJ NOWE LĄDY Z Pomysł na cross-promocję autorstwa Aleksandry Majcherek.
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
PROGRAM EDUKACYJNY „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
Ankieta została przeprowadzona wśród 100 osób.  Jak wynika z przeprowadzonej przeze mnie ankiety, spora część respondentów lubi wieczorami pić gorącą.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Rozwijająca się technologia powoduje, że młodzi ludzie prowadzą coraz wygodniejszy tryb życia. W sferze interakcji społecznych ludzie starają ograniczyć.
Wykład 5 Przedziały ufności
Supermarkety i dyskonty
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Turecka herbata. W Turcji pije się mocne herbaty. Jeden z najsławniejszych rodzajów to Çay.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
NESCAFE Budzik w iPhone
Five O’clock Miniprzedsiębiorstwo działające na terenie III LO im. św. Jana Kantego w Poznaniu.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
KAWA NA ŚWIECIE Czyli jak pije się kawy na świecie.
Zapis prezentacji:

Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).

Wyjdziemy gdzieś? Coraz chętniej wychodzimy na kawę z bliską osobą – połówką/przyjacielem, nawet w pojedynkę – jest to pewnego rodzaju prestiż – szczególnie w kawiarniach światowych takich, jak Starbucks. Jednak często bywa tak, że kawa w lokalach jest zbyt droga, szczególnie w połączeniu z ciastem, bądź innym smakołykiem. Wyjścia na kawę cieszą się popularnością również zimową porą, kiedy możemy spędzić czas poza domem, ogrzewając się przy gorącym napoju.

Gdzie tkwi problem? 1. Cena Milkyway’a jest niska, ale także jego gabaryty i wartość kaloryczna są nie duże. Baton przez to rzadziej brany jest pod uwagę w porównaniu z innymi konkurencyjnymi produktami. 2. Coraz częściej młodzi ludzie – studenci, licealiści wybierają kawy z automatów gdyż ceny są o wiele niższe w porównaniu z tymi w lokalach. 3. Konkurencyjność rynku kawy wzrasta, powstają nowe sieci (choćby Coffee Station). Takie marki jak Starbucks oprócz dodawania do oferty nowych, urozmaiconych napojów potrzebują również nowatorskich pomysłów na promocję.

Statystyki i cel promocji. Przeciętnie w Polsce wypija się 95 litrów kawy rocznie. Rynek kawy warty jest już ponad 5 mld zł i każdego roku jego wartość wzrasta o ponad 1 % (warto w niego inwestować). Wzrasta w dynamicznym tempie sprzedaż czekolady, której kategoria spożywcza plasuje się na 3 miejscu wielkości udziału sprzedaży (16 %) we wszystkich kategoriach spożywczych (zaraz po piwie i wódce). Promocja ma wpłynąć na uczucia potencjalnych konsumentów – zima, kawa, słodkości, bliska osoba, prestiż. Znane są przypadki, kiedy marka, jak np. Mastercard dzięki swojej kampanii reklamowej („…Mecz bejsbolowy z synem – bezcenne. Za wszystko inne zapłacisz kartą Mastercard…”) wpłynęła na uczucia osób mających z nią styczność i z pozycji odległej stała się liderem płatności kartą, wyprzedzając np. Visa.

Co na to konsumenci? 1. Ile razy pijesz kawę poza domem w ciągu miesiąca? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowa ny Ważne Nie pije kawy poza domem. 945, ,0 75,0 wiecej niz 3 razy w ciagu miesiaca 525,0 100,0 Ogółem20100,0 2. Czy piłeś/as kawę w lokalu Starbucks? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.945,0 Nie.1155,0 100,0 Ogółem20100,0 3. Czy uważasz ceny w lokalach Starbucks za wysokie? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1575,0 Nie.525,0 100,0 Ogółem20100,0 4. Ile jesteś skłonny wydać najwięcej za filiżankę czarnej kawy poza domem? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne zl15, zl1365,0 70, zl525,0 95,0 10+ zl.15,0 100,0 Ogółem20100,0 5. Czy jadłeś kiedyś batona Milkyway? CzęstośćProcentProcent ważnychProcent skumulowany WażneTak.20100,0 6. Czy uważasz polaczenie czarnej kawy oraz batona Milkyway za atrakcyjne? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1680,0 Nie.420,0 100,0 Ogółem20100,0 7. Czy byłbyś skłonny zapłacić 6 zł za batona Milkyway i filiżankę czarnej kawy z lokalu Starbucks? CzęstośćProcent Procent ważnych Procent skumulowany Ważne Tak.1890,0 Nie.210,0 100,0 Ogółem20100,0 Ankieta została przeprowadzona z użyciem strony ebadania.pl na grupie 20 studentów (18-24 lat) Wyniki zaś zostały przeanalizowane przez program IBM SPSS Statistics, gdzie również powstały tabele.