Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
1 1 Egzaminatorzyegzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
Burze pyłowe na Marsie.
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
SERDECZNIE WITAMY 1. WSPOMNIEŃ CZAR… 2 3 PANORAMA OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
W ankiecie wzięło udział 72 uczestników: Klasa I : Chłopcy – 6, Dziewczyny – 14; Klasa II : Chłopcy – 9, Dziewczyny – 13; Klasa III : Chłopcy – 8, Dziewczyny.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
PODSUMOWANIE I SEMESTRU ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
KSZTAŁCENIE W ZAWODACH
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Planowanie własnej przyszłości
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 16 osób zdało – 14 osób Etap praktyczny przystąpiło - 16 osób zdało - 8 osób Dyplom otrzymało.
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Zapis prezentacji:

Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! „Każda porażka jest szansą, żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej” Henry Ford – amerykański przemysłowiec, założyciel Ford Motor Company Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! Program zajęć dla Uczniów gimnazjum 7 spotkanie

zainteresowania Zainteresowanie, co to jest? Burza mózgów Czy zainteresowania zmieniają się w trakcie naszego życia? Od czego zależą zainteresowania? Każdy uczeń otrzymuje jedną karteczkę samoprzylepną, zapisuje na niej własną definicję zainteresowania. Potem uczniowie przyklejają karteczki do tablicy. Na końcu nauczyciel odczytuje wszystkie propozycje

Zainteresowania Upodobanie do zajmowania się określonymi zagadnieniami, rzeczami, sprawami, wydarzeniami. Pasja Hobby Skłonność

Karta zainteresowań Sprawdź swoje zainteresowania wypełniając Kartę zainteresowań. Gdy czynności bardzo nie lubisz wykonywać, wpisz dwa minusy. Karta zainteresowań dotyczy czynności jakie/które lubisz i jakich/których nie lubisz wykonywać. Jeżeli zaś danej czynności nie znasz lub nie wykonywałeś nigdy i trudno Ci na to pytanie odpowiedzieć, wpisz w kratkę znak zapytania. Na każde pytanie należy odpowiedzieć znakami, które wpiszesz w odpowiednie kratki w arkuszu odpowiedzi. Odpowiadaj na pytania szczerze, nie namyślając długo. ? nie wiem, nie znam Jeżeli daną czynność bardzo lubisz, wpisz w odpowiednia kratkę dwa plusy. ++ bardzo lubię + lubię Jeśli tylko lubisz, wpisz jeden plus. - - bardzo nie lubię Gdy danej czynności nie lubisz wykonywać, wpisz w kratkę jeden minus. - nie lubię. Źródło: Karta zainteresowań J. Woronieckiej, [w:} Krawczyk L. Kulpa A, Maicka M., Orientacja zawodowa 1999

Arkusz odpowiedzi Nauczyciel wyjaśnia zasady wypełniania i podliczania arkusza

Czy lubisz ? 1. Uczyć się języka polskiego. 2. Wykonywać działania matematyczne. 3. Poznawać życie roślin i zwierząt. 4. Czytać czasopisma i książki o tematyce technicznej. 5. Poznawać pracę pielęgniarki, higienistki, itp. 6. Dbać o porządek w domu, klasie, w szkole. 7. Chodzić na koncerty do filharmonii. 8. Należeć do szkolnego klubu sportowego. 9. Wyrażać na piśmie swoje spostrzeżenia i myśli (pisanie wierszy, krótkich opowiadań, pamiętnika). 10. Uczyć się matematyki.

Czy lubisz ? 11. Uczyć się biologii, botaniki i zoologii. 12. Zwiedzać wystawy techniczne albo słuchać audycji o nowościach technicznych. 13. Czytać o tym, jak ludzie nauczyli się walczyć z chorobami. 14. Pomagać w gospodarstwie domowym. 15. Tańczyć na dyskotece. 16. Brać udział w zawodach sportowych. 17. Uczyć się języka obcego, próbować posługiwać się nim w rozmowie. 18. Czytać książki typu Rozrywki matematyczne. 19. Prace doświadczalne z biologii. 20. Zajęcia praktyczno- techniczne.

Czy lubisz ? 21. Opiekować się chorymi, doglądać prawidłowego przyjmowania przez nich leków. 22. Szyć i wyszywać. 23. Śpiewać w chórze, zespole muzycznym. 24. Chodzić na górskie wycieczki. 25. Bywać w teatrze, muzeum, na wystawie sztuki. 26. Zajęcia w kółku matematycznym. 27. Pracować w sadzie, ogrodzie. 28. Wykonywać prace budowlane, zwiedzać place budowy. 29. Opiekować się dziećmi. 30. Dokonywać zakupów.

Czy lubisz ? 31. Oglądać przedstawienia baletowe. 32. Jeździć na rowerze. 33. Zajęcia w kółku polonistycznym. 34. Samodzielnie rozwiązywać w domu dodatkowe zadania i przykłady z matematyki. 35. Przeprowadzać doświadczenia z roślinami. 36. Montować i naprawiać różne maszyny, przyrządy i mechanizmy, np rower, maszynę do szycia, itp. 37. Poznawać budowę organizmu człowieka. 38. Przekonywać o czymś innych ludzi. 39. Projektować wystrój swojego pokoju, klasy szkolnej. 40. Brać udział w sportowych grach zespołowych.

Czy lubisz ? 41. Omawiać z kolegami przeczytane książki. 42. Brać udział w olimpiadach matematycznych. 43. Zajęcia w kółku biologicznym. 44. Sporządzać modele samolotów, szybowców, okrętów. 45. Poznawać przyczyny powstawania różnych chorób. 46. Zapoznawać się i przebywać z różnymi ludźmi. 47. Grać na jakimś instrumencie. 48. Jeździć na nartach. 49. Czytać literaturę piękną. 50. Odkrywać, gdzie w otaczającym nas świecie ma praktyczne zastosowanie matematyka.

Czy lubisz ? 51. Obserwować naturę. 52. Wykonywać prace z mechaniki. 53. Czytać i opowiadać dzieciom bajki, bawić się z nimi. 54. Przygotowywać posiłki. 55. Należeć do zespołu tanecznego. 56. Grać w tenisa. 57. Czytać artykuły z dziedziny krytyki literackiej. 58. Uczyć się fizyki. 59. Czytać o odkryciach z dziedziny chemii. 60. Wykonywać rysunki techniczne.

Czy lubisz ? 61. Uczyć się biologii. 62. Być odpowiedzialnym za wyżywienie kolegów na obozach wędrownych i wycieczkach. 63. Projektować stroje. 64. Pływać. 65. Uczyć się historii. 66. Przeprowadzać doświadczenia z fizyki. 67. Rozwiązywać zadania z chemii. 68. Obserwować pracę różnych maszyn, zwiedzać zakłady pracy, warsztaty. 69. Poznawać pracę lekarza. 70. Prać i prasować odzież.

Czy lubisz ? 71. Brać udział w zajęciach kółka plastycznego. 72. Kibicować ulubionym drużynom sportowym. 73. Omawiać bieżące wydarzenia polityczne w kraju i za granicą. 74. Czytać literaturę popularnonaukową z zakresu odkryć fizycznych. 75. Przeprowadzać doświadczenia z chemii. 76. Poznawać budowę urządzeń radiotechnicznych. 77. Wyjaśniać kolegom, jak wykonać zadanie szkolne, jeśli nie mogą go sami rozwiązać. 78. Wyświadczać różne usługi dorosłym. 79. Słuchać muzyki, kolekcjonować płyty z ulubionymi nagraniami. 80. Oglądać w telewizji zawody sportowe.

Czy lubisz ? 81. Czytać książki na tematy historyczne. 82. Zajęcia w kółku fizycznym. 83. Wykrywać zjawiska chemiczne w przyrodzie. 84. Naprawiać domowe urządzenia elektryczne. 85. Odpowiadać przy tablicy, występować przed szkołą. 86. Naprawiać sprzęt gospodarstwa domowego. 87. Malować pejzaże z natury. 88. Lekcje w-f. 89. Zwiedzać muzea historyczne, poznawać zabytki. 90. Czytać książki typu Rozrywki fizyczne.

Czy lubisz ? 91. Uczyć się chemii. 92. Orientować się w schematach odbiorników radiowych, telewizyjnych, magnetofonów, itp. 93. Pełnić funkcje przewodniczącego klasy. 94. Być dyżurnym na przerwach międzylekcyjnych w szkole. 95. Fotografować przyrodę. 96. Grać w kometkę. 97. Brać udział w pracy społecznej. 98. Odkrywać, gdzie w otaczającym nas świecie ma praktyczne zastosowanie fizyka. 99. Zajęcia w kółku chemicznym. 100. Gromadzić ciekawe artykuły z różnych czasopism o tematyce technicznej. 101. Pomagać ludziom chorym lub starym przy wykonywaniu różnych prac domowych. 102. Nakrywać do stołu i podawać rodzinie lub znajomym potrawy. 103. Brać udział w konkursach plastycznych. 104. Jeździć na rolkach.

Arkusz odpowiedzi

Opiekuńczo-wychowawcze Zainteresowania Humanistyczne Matematyczno- fizyczne Biologiczno- chemiczne Techniczne Opiekuńczo-wychowawcze Usługowe Artystyczne Sportowe

Zainteresowania humanistyczne Przykładowe zawody w których ważną rolę odgrywają zainteresowania humanistyczne: Dziennikarz Tłumacz Bibliotekarz Lekarz Pracownik socjalny Psycholog Socjolog Pedagog Prawnik

Zainteresowania matematyczno-fizyczne Przykładowe zawody w których ważną rolę odgrywają zainteresowania matematyczno-fizyczne: Technik ekonomista Technik bankowiec Technik informatyk Elektronik Matematyk Księgowy Astronom

Zainteresowania biologiczno-chemiczne Przykładowe zawody w których ważną rolę odgrywają zainteresowania biologiczno-chemiczne: Ogrodnik Rolnik Technik ochrony środowiska Technik analityki medycznej Lekarz Pielęgniarka Farmaceuta Laborant medyczny Biotechnolog Architekt krajobrazu

Zainteresowania Techniczne Przykładowe zawody w których ważną rolę odgrywają zainteresowania techniczne: Mechanik pojazdów samochodowych Ślusarz Spawacz Inżynier budownictwa Mechanik urządzeń przemysłowych Elektromechanik

Zainteresowania opiekuńczo-wychowawcze Przykładowe zawody, w których ważną rolę odgrywają zainteresowania opiekuńczo-wychowawcze: Nauczyciel Asystent osoby niepełnosprawnej Opiekun w domu pomocy społecznej Asystent rodzinny Psycholog szkolny Pedagog Wychowawca w przedszkolu

Zainteresowania usługowe Przykładowe zawody, w których ważną rolę odgrywają zainteresowania usługowe: Sprzedawca Szewc Cukiernik Technik hotelarstwa Krawiec Fryzjer Kosmetyczka Zegarmistrz

Zainteresowania artystyczne Przykładowe zawody, w których ważną rolę odgrywają zainteresowania Artystyczne: Plastyk Choreograf Muzyk Dekorator wnętrz Kompozytor Aktor Tancerz Grafik komputerowy Projektant mody Piosenkarz Dyrygent

Zainteresowania sportowe Przykładowe zawody w których ważną rolę odgrywają zainteresowania sportowe: Trener Nauczyciel wychowania fizycznego Sportowiec Rehabilitant Instruktor aerobiku Dziennikarz sportowy

Jakie Ty masz zainteresowania?

Bardzo dziękujemy Do zobaczenia wkrótce  Prezentację przygotowały: Małgorzata Polkowska, Beata Grzelak i Radosława Kompowska- Marek