MŁODZI AKTYWNI? ŹRÓDŁO: OGÓLNODOSTĘPNE ARCHIWA. WYBORY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybory do Parlamentu Europejskiego Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się od 4- 7 czerwca.
Advertisements

WALNE ZEBRANIE RODZICÓW
Trzymaj Formę Przebieg III edycji w roku szkolnym 2008/2009 Zaproszenie do realizacji programu przyjęło: Zaproszenie do realizacji programu przyjęło: 53.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 2 w Warszawie
Proces wyborczy w Polsce
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
Forum Młodych Mateusz Grochal. Historia 2005r – powołanie Rady Młodzieży Rada Młodzieży działała aktywnie w środowisku hokejowym w sprawach związanych.
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE W GIMNAZJUM W ZANIEMYŚLU
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Dlaczego ten temat jest ważny?
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
w wyborach do parlamentu RP
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
DEBATA SZKOLNA.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
ZASADY PRAWA KONSTYTUCYJNEGO I ROZPORZĄDZENIA
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.

Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Węglowa w nowej odsłonie „Społeczna Koncepcja Węglowej etap I” oddana do dyspozycji białostoczan.
Klub Młodzieżowy w Kołaczycach Klubowy turniej Halowej Piłki Nożnej r. Odbył się Klubowy turniej, Halowej Piłki Nożnej W turnieju wzięło udział.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

MŁODZI AKTYWNI? ŹRÓDŁO: OGÓLNODOSTĘPNE ARCHIWA

WYBORY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2009

Zgodnie z informacjami pobranymi z oficjalnej strony Państwowej Komisji Wyborczej uprawnionych do głosowania było osób, z czego głosów oddanych zostało 14910, w tym ważnych. Stanowi to 33,26% oddanych głosów.

Zgodnie z informacjami pobranymi z oficjalnej strony Państwowej Komisji Wyborczej uprawnionych do głosowania było osób z czego udział wzięło co stanowi 40,56%

Powołanie Młodzieżowej Rady Miasta Stworzenie Młodzieżowej gazetki Założenie Młodzieżowej Telewizji Internetowej Rozszerzenie zainteresowania Młodzieży poprzez różnorodne dyscypliny sportowe (nie tylko piłka nożna i koszykówka) Rozwijanie zainteresowań teatralnych, muzycznych, tanecznych, plastycznych JAK ZACHĘCIĆ PRUSZKOWSKĄ MŁODZIEŻ DO AKTYWNIEJSZEGO ŻYCIA SPOŁCZENEGO

NIE GŁOSUJESZ, NIE DECYDUJESZ Plusy (+) *Możliwość podejmowania decyzji związanych z własną przyszłością i o własnym Kraju *Wpływ na to kto będzie reprezentował nasz Kraj w Parlamencie Europejskim co za tym idzie wpływ na rozwój Państwa Minusy (-) *Nie rozwiązywanie Problemów *Niezadowolenie *Brak możliwości wpływu na zmiany które będą nas dotyczyły

PRZYGOTOWALI KOORDYNATORZY PROJEKTU: Arkadiusz Bęza Jakub Bielawski