jutrzejsza konieczność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Analiza ryzyka projektu
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
MARKETING STRATEGICZNY
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Monitoring Online Mediów Internetowych
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Doradztwo marketingowe dla właścicieli firm i zarządów
opis projektu jednym zdaniem
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
A&I Firmness. Wizja Pomaganie firmom w rozwijaniu i zdywersyfikowaniu zagranicznych rynków sprzedaży.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Biznesplan.
Obsługa procesów biznesowych w MOSS 2007 Na przykładzie procesu obsługi zleceń Paweł Wróbel.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Po co komu marketing? Zacznijmy od początku Marketing potrzebny jest każdej firmie. Bo „marketing” to nie tylko „promocja” czy „reklama”. To umiejętność.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Wspieramy właścicieli nieruchomości na wynajem VI Ogólnopolski Kongres Mieszkaniczników, Łódź, listopada 2014 r.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Technologie w marketingu Business Intelligence w marketingu, czyli jak zamienić dane w decyzje biznesowe Technologie w marketingu czyli jak skutecznie.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Afektywne podejście do lojalności
Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zapis prezentacji:

jutrzejsza konieczność Customer Experience Management - dzisiejsza przewaga, jutrzejsza konieczność CustomerMatters 2014

CO DAJĄ FIRMOM DOBRE DOŚWIADCZENIA KLIENTÓW? Chętniej rozważę daną markę jeśli wiem, że będę miał z nią pozytywne doświadczenia 1. GENERUJĄ POTENCJAŁ SPRZEDAŻOWY Źródło: Badania „Best Experience Brands 2013 by Jack Morton Worldwide”. Badanie prowadzone w USA, UK, Australia i Chiny

Zapłacę więcej, jeśli wiem, że będę pozytywnie doświadczony CO DAJĄ FIRMOM DOBRE DOŚWIADCZENIA KLIENTÓW? Zapłacę więcej, jeśli wiem, że będę pozytywnie doświadczony 2. GENERUJĄ POTENCJAŁ PRZYCHODOWY Źródło: Badania „Best Experience Brands 2013 by Jack Morton Worldwide”. Badanie prowadzone w USA, UK, Australia i Chiny

Chętniej rekomenduję markę, jeśli miałem z nią świetne doświadczenia CO DAJĄ FIRMOM DOBRE DOŚWIADCZENIA KLIENTÓW? Chętniej rekomenduję markę, jeśli miałem z nią świetne doświadczenia 3. GENERUJĄ POTENCJAŁ REKOMENDACYJNY Źródło: Badania „Best Experience Brands 2013 by Jack Morton Worldwide”. Badanie prowadzone w USA, UK, Australia i Chiny

CO DAJĄ FIRMOM DOBRE DOŚWIADCZENIA KLIENTÓW? 4. GENERUJĄ SPRZEDAŻ N=500 000, 8 sieci hoteli Źródło: Badania przeprowadzone przez Medallia i HBR.org ogłoszone sierpień 2014 r.

CO DAJĄ FIRMOM DOBRE DOŚWIADCZENIA KLIENTÓW? 5. GENERUJĄ LOJALNOŚĆ N=37 000, setki klubów fitness Źródło: Badania przeprowadzone przez Medallia i HBR.org ogłoszone sierpień 2014 r.

A W SKUTEK ZŁYCH DOŚWIADCZEŃ KLIENT ODCHODZI Na świecie WNIOSEK? Organizacja, skupiając się na doświadczeniach klienta może znacznie podwyższyć lojalność swoich klientów. Źródło badanie : Janelle Barlow i Dianna  Maul„ Wartość emocjonalna” (ang. „Emotional Value”),

A W SKUTEK ZŁYCH DOŚWIADCZEŃ KLIENT ODCHODZI Odsetek respondentów, którzy z powodu złych doświadczeń w ciągu roku zdecydowali się na zmianę dostawcy lub zrezygnowali z zakupu usługi / produktu według branż W Polsce WNIOSEK? Organizacja, skupiając się na doświadczeniach klienta może znacznie podwyższyć lojalność swoich klientów. * Badania zrealizowanych na zlecenie Fundacji Obserwatorium Zarządzania w ramach Omnibusa PBS. Badanie przeprowadzono w marcu 2013 roku techniką CAPI na reprezentatywnej próbie 1074 mieszkańców Polski w wieku co najmniej 18 lat w ramach Omnibusa PBS.

CUSTOMER EXPERIENCE – RYNEK RUSZA DO BOJU! „Wyzwania CMO 2014. Dokąd zmierza marketing.” Partnerzy badania: Microsoft, iab polska, infotarget

CZYM JEST CUSTOMER EXERIENCE Najczęstsza definicja: Customer Experience (CX) to suma wszystkich doświadczeń jakie ma klient z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku przez cały okres trwania jego relacji z naszą firmą. www.womma.com Inaczej - Customer Experience to percepcja, obraz naszej firmy istniejący w głowie klienta stworzony przez wszystkie zapamiętane zdarzenia pomiędzy nim a naszą firmą.

PERCEPCJA ORGANIZACJI vs PERCEPCJA KLIENTA INSIDE-OUT (Spojrzenie od wewnątrz na zewnątrz) OUTSIDE-IN (Spojrzenie od zewnątrz do wewnątrz) INSIDE-OUT Opisujemy JAK DZIAŁA OBSŁUGA Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA FIRMY; BIERZE POD UWAGĘ DOCELOWY RYNEK (statystyczne uśrednienie). Procedura wewnętrzna, wytyczne dla pracowników, etc. OUTSIDE-IN Opisujemy JAK OBSŁUGA JEST WIDZIANA OCZAMI KLIENTA I JAK JEST DOŚWIADCZANA (pojedynczy klient). Pokazujemy podróż użytkownika poprzez różne punkty styku, która opisuje jej lub jego interakcje z organizacją

To umiejętność organizacji do „myślenia Klientem” CZYM JEST CUSTOMER EXERIENCE MANAGEMENT To zbudowanie zdolności organizacji do pozytywnego i powtarzalnego doświadczania Klienta To umiejętność organizacji do „myślenia Klientem” FROM Jak się wspomni silosy tutaj, to się Alkowi może dobrze wpasować w to, że TeaLeaf słuzy wielu działom i ułatwia komunikację. TO

Narzędzia wdrażania CEM NARZĘDZIA CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT Narzędzia CEM Narzędzia wdrażania CEM + Zaangażowanie Zarządu Zespoły robocze (burzenie silosów, budowanie pomostów między funkcjami) Adwokaci Customer Experience Projektowanie dobrych doświadczeń (nowych produktów , promocji i procesów) Uprawnienia dla pracowników pierwszej linii Zarządzanie i szkolenia pracowników Wspólny cel firmowy oparty na ocenie klientów Stały monitoring i dzielenie się wynikami Wartościowa segmentacja Klientów Brand Promise & Brand Values Punkty styku i Customer Journeys Voice of Customer Voice of Customer Closed Loop Pomiar Customer Experience Podział na narzędzia CEM,

zamówiony niezamówiony ANALIZA INTERAKCJI BADANIA KLIENTÓW VOICE OF CUSTOMER zamówiony niezamówiony ANALIZA INTERAKCJI przyczyny i ilości reklamacji, zgłoszeń analiza tekstu (e-maile, chat, social media) analiza głosu (rozmowy telefoniczne) analiza przyczyn rezygnacji itp. BADANIA KLIENTÓW satysfakcji klienta ocena NPS, CES „customer insight”, etnografia etc. badania usability GŁOS ADWOKATÓW MARKI życzliwe informacje od prawdziwych adwokatów marki GŁOS Z „PROCESU KLIENTA” odczucia pracowników/ konsultantów po przejściu procesów klienckich Identyfikacja punktów problematycznych dla klienta (pain points) Chcemy – „poprawić jakość”, - „dowiedzmy się, co Klienci o nas myślą, zamówmy badania”!! Często zamawiamy badania zapominając o tym, że mamy dużo „głosu Klienta” za darmo. Adwokaci – programy Starbucksa (mystarbucksidea) Leroy Merlin – projektowanie pratycypacyjne serwisu internetowego GŁOS WEWN. RZECZNIKÓW pracownicy sprzedaży pracownicy Biura Obsługi Klienta inni pracownicy – znajomi klienci

POPRAWA JAKOŚCI Z badan mamy - \klienci maja niskie wyniki np. „niezadowolenie z procesu rozwiazywania reklamacji” – aby to zobaczyć, ogromny odsetek \klientów musi tu mieć negatywne doświadczenia. \i te rzeczy zostały już załatwione – to jest te 20% generujące 80 procent efektu Zetknąć z problemem odsetek??? Teraz liczy się pojedynczy Klient -

DZISIEJSZE WYZWANIA LIDERÓW RYNKU Tutaj, na tych 20% odbędzie się walka liderów – to będzie w stanie wyróżnić się, ten wygrywa, zostaje liderem danego rynku. A przesuwający się rynek cały czas zmienia oczekiwania Klientów. Dzisiejsze wow jest jutrzejszym standardem Teraz liczy się pojedynczy Klient -

zamówiony niezamówiony ANALIZA INTERAKCJI BADANIA KLIENTÓW VOICE OF CUSTOMER zamówiony niezamówiony ANALIZA INTERAKCJI przyczyny i ilości reklamacji, zgłoszeń analiza tekstu (e-maile, chat, social media) analiza głosu (rozmowy telefoniczne) analiza przyczyn rezygnacji itp. BADANIA KLIENTÓW satysfakcji klienta ocena NPS, CES „customer insight”, etnografia etc. badania usability GŁOS ADWOKATÓW MARKI życzliwe informacje od prawdziwych adwokatów marki GŁOS Z „PROCESU KLIENTA” odczucia pracowników/ konsultantów po przejściu procesów klienckich Identyfikacja punktów problematycznych dla klienta (pain points) Bardziej niż statystyka liczy się jakość. Do głosu w Customer Experience dochodzą „otwarte pola”, badania jakościowe i etnograficzne, ALE NIE CELEM UŚREDNIANIA, zagregowania Faktura nie dociera w budynku X – listonosz konkretny Klient widzi szczegóły - ALMA Adwokaci – programy Starbucksa (mystarbucksidea) Leroy Merlin – projektowanie pratycypacyjne serwisu internetowego GŁOS WEWN. RZECZNIKÓW pracownicy sprzedaży pracownicy Biura Obsługi Klienta inni pracownicy – znajomi klienci

Kultura i dostosowanie Zarządzanie i organizacja VOICE OF CUSTOMER CLOSED LOOP Słuchaj Interpretuj Reaguj Monitoruj Kultura i dostosowanie Zarządzanie i organizacja To jak poprawiano procesy, naprawiano problemy dotykające Aby nasze zbieranie głosu Klienta miało sens, było przydatne, musimy zbudować w organizacji zdolność do reagowania. Zamknięta pętla usprawnień to coś, co doskonale znacie – musimy słuchać – zarówno o tym, co Klientom nie pasuje, ale też słuchać, czego Klienci potrzebują (choć czasem sami tego nie wiedzą). Co Klient ma na myśli, kiedy mówi do mnie „nic Pani nie rozumie”. Disney – 3 o’clock parade. Na poziomie słuchania głosu pojedynczego Klienta, okazuje się, że mamy do czynienia z dużą listą usprawnień/zmian. Już nie te 20%, ale zaczynamy powoli uderzać w 80% Źródło: Forrester Research, Inc. published in October 3, 2007, The Chief Customer/Experience, Officer Playbook by Bruce D. Temkin, for Customer Experience Professionals

VOICE OF CUSTOMER CLOSED LOOP – 8 PRAKTYCZNYCH ZASAD Uzgodnij w firmie Closed Loop Słuchaj ze wszystkich stron Nie pomijaj małych problemów Ustal właściciela problemu Przekaż temat Monitoruj poprawę Pochwal w organizacji Raportuj do Zarządu zmiany Te zasady mogą pomóc stworzyć pętlę usprawnień które będzie To jak skuteczną pętlę zbudujesz – będziesz szybciej

„… są tylko dwa źródła przewagi rynkowej: szybsze zdobywanie wiedzy o naszych Klientach niż robi to konkurencja i umiejętność zamiany tej wiedzy w działanie szybciej niż konkurencja.” Jack Welch Former Chairman & CEO General Electric

Zapraszamy do kontaktu! customermatters.pl

Wiedząc, że obsługa otacza nas wszędzie

Spis treści Backup

Źródło: mystarbucksidea.com

1. Customer Journey – case Acela Skupienie organizacji na etapach objętych procesami Szukanie informacji Rozpoczęcie Zakup biletu Wejście do pociągu Dojechanie na miejsce Planowanie działań Wejście Oczekiwanie na peronie Przejazd Dalsza podróż Pominięty obszar, a krytyczny w zakresie decyzji Klienta o wyborze przewoźnika (punkty wynajmu samochodów) Źródło: ludensfaber.wordpress.com; INSEAD, IDEO: Service Disign, 2008

Raport Jack Morton, 2012

ORGANIZACYJNE PROBLEMY W BUDOWANIU POZYTYWNYCH DOŚWIADCZEŃ separacja i zła komunikacja między silosami separacja i brak spójności w kanałach kontaktu Dział Obsługi Klienta ma kiepskie notowania strategiczne robimy za dużo badań, z których niewiele jest PRAKTYCZNYCH wskazówek poprawy myślimy i działamy lokalnie i punktowo, podczas, gdy Klient „odczuwa nas” globalnie brak woli zajęcia się głosem pojedynczego Klienta Źródło grafiki: 1to1media.com