Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak oceniać, by wspierać rozwój ucznia
Jak motywować uczniów do nauki?
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Ocenianie kształtujące
Sprawdzian także dla rodziców
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
ocenianie, które pomaga się uczyć
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Chłopiec w pasiastej piżamie
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Jak motywować uczniów do nauki ???
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Motywacja do nauki.
„Sześcioletni uczeń – motywacja do działania”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
przypadku prześladowania
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Smutna historia e-learningu
Jak uczyć się skutecznie?
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Kurs - OK zeszyt.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Pomysł na promocję książki.
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Szkolny plan zachowania
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
CO ZROBIĆ, GDY DZIECI SIĘ KŁÓCĄ?
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki? Merrill Harmin Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?

Drogi Czytelniku, polecam do przeczytania książkę „Duch klasy Drogi Czytelniku, polecam do przeczytania książkę „Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?”. Publikacja ma na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie „ Jak pracować z dzieckiem , aby proces uczenia się przebiegał jak najlepiej”. Według autorki książki duch klasy ściśle wiąże się z zaangażowaniem uczniów w uczenie się. Harmin podaje techniki pracy z dzieckiem. Książka inspiruje i dostarcza nowej energii rodzicom, nauczycielom , poszukującym pomysłów na zmianę stylu pracy.

Jak mobilizować uczniów ? Układ lekcji mobilizujący do pracy. Szybkie tempo pracy. Nauczanie warstwami. Różnorodność kontrolowania.

Jak zachęcać bez nagród? Uznanie możemy wyrazić słowami: doceniam to; podoba mi się sposób, w jaki to powiedziałeś ; dziękuję , że spróbowałeś ; podoba mi się to, że zdecydowałaś się zaryzykować; świetnie odpowiedziałeś; bardzo mi się podoba sposób, w jaki sformułowałeś swoją odpowiedź ;doceniam twoją gotowość do zaryzykowania odpowiedzi.

Jak uczyć samodzielnego myślenia? Zadania dla ucznia: 1.Uporządkuj elementy według określonej kategorii. 2.Znajdź różnice miedzy dwoma lub trzema obiektami. 3.Na czym polega podobieństwo ( porównywanie obiektów). 4. Spróbuj przewidzieć dalszy rozwój wypadków. 5. Wytłumacz dane zjawisko lub wydarzenie. 6. Poszukaj optymalnego rozwiązania problemu. 7. Burza mózgów.

Jak wyjść poza fakty i szczegóły? Co jest naprawdę ważne? Jakie to ma dla nas znaczenie? Zadania praktyczne. Co wiem, czego chcę się dowiedzieć i co umiem. Zestawienie pojęć. Wiem , że nic nie wiem. Wiem, co bym chciał powiedzieć.

Organizacja pracy. Jak rozpocząć lekcję? Ilu z was dobrze zaczęło dzisiejszy dzień? Kto ma dzisiaj dobry humor? Ile osób lubi deszczowe dni , takie jak dzisiejszy? Ile osób cieszyło się , idąc dzisiaj do szkoły? Ilu z was pamięta , na czym skończyliśmy wczorajszą lekcję?

Pytania motywujące. Czy potraficie powiedzieć, u którego zwierzęcia ciąża trwa ponad rok? Co wiecie o przyczynach wojny secesyjnej? Czy ktoś potrafi ocenić, o ile szybciej spadnie na ziemię moneta dwuzłotowa od jednozłotowej?

Wysokie oczekiwania… Starajmy się okazywać dzieciom, że wierzymy w ich możliwości . Gdy zadamy wypracowanie , oczekujemy, że wszyscy sumiennie je napiszą. Jeśli ktoś tego nie zrobi, uwierzmy, że miał po temu ważne powody i spodziewajmy się tego , że następnym razem zapisze zadane wypracowanie. Nie zakładajmy, że uczniowi brakuje chęci do nauki. Najważniejszym zadaniem rodziców i nauczycieli jest rozbudzenie w dziecku uczucia osobistej motywacji do pracy.

Życzę miłej lektury.