W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Doświadczenie z wodą i atramentem
Advertisements

WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
Woda i roztwory wodne. Spis treści Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie Woda – właściwości i rola w przyrodzie.
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
Przedszkole nr 110 w krakowie SPRAWODANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDYKACYJNEGO „MAMO,TATO WOLĘ WODĘ” w roku szkolnym 2013/2014 przez filię Samorządowego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Propozycje zadań wytwórczych
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
WODA ŻYCIA.
Jak pietruszka pije wodę?
Woda darem życia.
Jak oszczędzać wodę.
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Jakub Szota Częstochowa 2012
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
„Mamo, Tato wolę wodę!” Raport z przeprowadzonych zajęć edukacyjnych w Oddziale Przedszkolnym przy Szkole Podstawowej nr 2 w Męcinie.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Grupa 4- latki Ul. Hallera
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
My kolorowe kredki serdecznie wszystkich witamy w imieniu uczniów klasy drugiej (Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki) zapraszamy.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Językowe Przedszkole Niepubliczne „KIDS”
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
WODA.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Eksperymenty naukowe Anatol Karski
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
Metody sprawnego uczenia się.
Doświadczenie z atramentem
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
PLAN PREZENTACJI Ćwiczenie 1 - Życiorys Ćwiczenie 2 – Reakcje chemiczne Ćwiczenie 3 – Lista grupy Ćwiczenie 4 – Lista płac.
Zdrowy Tryb Życia.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Wykonawcy projektu: N. Oniszczuk, E. Pszczółka, Ł. Żukowski nauczyciel nadzorujący: mgr Ewa Karpacz.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
TAJEMNICZA WODA ZDROWIA DODA ZDROWIA DODA Opracowanie: uczniowie zajęć pozalekcyjnych,,Wiem więcej” pod kierunkiem mgr Marioli Marcinkowskiej pod kierunkiem.
Stany skupienia wody.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Woda w przyrodzie..
Woda to cudowna substancja
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świdwinie.
Źródłem siły – WODA! Tytuł.
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
TO JEST TWÓJ CZAS NA ZDROWIE
Wiersze na Dzień Dobrego Słowa
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM MAMO, TATO, PIJ WODĘ! RAPORT Z REALIZACJI ZADAŃ KONKURSOWYCH PROGRAMU PRZEDSZKOLE GMINNE IM. KRASNALA HAŁABAŁY W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM

TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” TERMIN REALIZACJI:25.03.2014r. Zajęcie „Mamo, Tato, pij wodę, bo daje życie” rozpoczęliśmy od wypakowania zawartości dwóch tajemniczych pudełek. W jednym z nich był ukryty list powitalny od naszego przyjaciela Zdrojka, który nasza Pani od razu nam przeczytała. Zachęceni informacją zawartą w liście – popijając wodę mineralną z kubków – przypomnieliśmy sobie, jakie właściwości fizyczne posiada woda (brak koloru, smaku, zapachu, kształtu). Wypakowując narzędzia Zdrojka, ukryte w drugim pudełku, przeszliśmy od razu do zabaw i zadań. Podczas zabawy: „Ile wody jest w ciele człowieka” dowiedzieliśmy się, że nasze ciało w większości składa się z wody. Dzięki wykorzystaniu dużych arkuszy papieru i flamastrów obrysowaliśmy kontur ciała naszej koleżanki, a przy pomocy niebieskiej farby oraz pędzli zaznaczyliśmy ile wody jest w naszym ciele. Podczas zabawy: „Rozpuści się czy nie” zobaczyliśmy, że woda to świetny rozpuszczalnik, w którym rozpuszcza się cukier i sól. Przyglądając się emblematom cegiełek oraz paliwa do auta uświadomiliśmy sobie, że woda jest potrzebna ludziom do życia tak, jak paliwo jest potrzebne do samochodu, aby mógł jechać. Niezwykle interesujący dla nas okazał się eksperyment „Wędrówka wody”, do którego wykorzystaliśmy szklanki, pudełko, wodę oraz bawełniany pasek materiału. Teraz już wiemy, że woda wędruje po naszym ciele, dociera do mózgu, serca i pozwala nam żyć. Wykonaliśmy również eksperyment „Czy kwiatki też piją wodę”, do którego zabraliśmy białą margaretkę oraz atrament. Margaretka zmieniła kolor na barwę atramentu, dzięki temu wiemy, że woda dostaje się do każdej komórki naszego ciała. Po eksperymentach nadszedł czas na dotlenienie organizmu, a zarazem na wesołe zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Wykorzystując butelki po wodzie mineralnej urządziliśmy sobie wodny wyścig. Najbardziej podobał nam się „Zdrojkowy slalom”, w którym nie tylko był ważny bieg między butelkami, ale najważniejsze okazało się szybkie przełożenie szarfy przez ciało. Zabawy na powietrzu sprawiły nam wiele radości, ale też spowodowały, że bardzo chciało się nam pić, w związku z czym musieliśmy uzupełnić wodę w naszym organizmie, pijąc wodę. Po powrocie do sali rozwiązaliśmy zagadkę, która zapoczątkowała „burzę mózgów” w naszej grupie, a dotyczyła ona znaczenia i wartości wody dla życia ludzi. Na zakończenie rozmowy poznaliśmy pierwszą wodną zasadę Zdrojka: „Szklanka wody po przebudzeniu”. Nauczyliśmy się rymowanki, której później uczyliśmy swoich rodziców w domu, podczas wspólnego wykonywania wodnych zadań domowych. Rymowankę wykorzystywaliśmy również do porannej pobudki rodziców. Wracając do domu z przedszkola zabraliśmy wyklejony plasteliną obrazek, przedstawiający pierwszą wodną zasadę, który umieściliśmy w centralnym miejscu w naszych kuchniach – na lodówce. Do domu zabraliśmy również ulotki o programie dla rodziców, kartę z zadaniami rodzinnymi oraz pierwszą stronę – okładkę wodnego albumu.

TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” TERMIN REALIZACJI: 04.04.2014r. Na zajęciu „Mamo, Tato, pij wodę na zabawę miej ochotę” dowiedzieliśmy się, pod jakimi postaciami występuje woda w naszym środowisku oraz jak powstają chmury. Zajęcie rozpoczeliśmy od omówienia miejsc występowania wody w środowisku, do czego posłużyły nam ilustracje (jezioro, staw, morze, wodospad, rzeka, fontanna, chmury, lodowiec, kałuża, deszcz, strumień, mgła, rosa, kostki lodu). Następnie odczytaliśmy list od naszego przyjaciela Zdrojka. W liście miał formę wiersza („Mokra zagadka” G. Dobiecki), którego bohaterem była woda. Zainspirowani treścią utworu przeprowadziliśmy eksperymenty przedstawiające różne wcielenia wody. Wykorzystując kostki lodu wykonaliśmy eksperyment: „Z czego zrobiony jest lód?”. Poznaliśmy warunki, które muszą być spełnione, aby woda zmieniła postać z ciekłej w stałą. Ciekawym doświadczeniem, była możliwość trzymania lodu na dłoni. Już wówczas zaobserwowaliśmy, że lód roztapia się pod wpływem temperatury naszego ciała i zmienia się w wodę. Zdrojek przygotował dla nas ukrytą w sali mapę, która doprowadziła nas do tajemniczego miejsca w naszym Przedszkolu – do kuchni. Udaliśmy się tam w celu przeprowadzenia eksperymentów, które pokazały nam, w jakich stanach skupienia występuje woda. Eksperyment „Fabryka chmur” wykonaliśmy wspólnie z Panią Kucharką – zobaczyliśmy, jak zachowuje się woda w różnych temperaturach. Spostrzegliśmy, że po zetknięciu gorącej wody z kostkami lodu, wytwarza się chmura w postaci pary wodnej. Do przeprowadzenia tego eksperymentu potrzebne nam było szklane naczynie żaroodporne, talerz, kawałki lodu, latarka oraz gorąca woda. Po powrocie do naszej sali przeanalizowaliśmy planszę edukacyjną „Jak tworzą się chmury”, dzięki czemu zapoznaliśmy się z obiegiem wody w przyrodzie. Na zajęciu nie zabrakło też licznych zabaw ruchowych, takich jak: „Wodny taniec” (wykorzystano niebieskie chustki oraz muzykę „Akwarium” Camille Saint Saensa), „Zaprzęgi”,, „Rodzinki” (wg KLANZY, wykorzystano kolorowe szarfy oraz odtwarzacz z muzyką), „Rajd”, „Pędzi pogotowie”(wykorzystano ulubione maskotki oraz małe ręczniki), „Podskocz, klaśnij” (wykorzystano kolorowe papierowe kwiatki). Najwięcej radości sprawiło nam bieganie bez kapci w zabawie „Bieganie po plaży”, do której wykorzystaliśmy niebieskie szarfy oraz taśmę malarską. Po zabawach pamiętaliśmy, aby koniecznie uzupełnić wodę w naszym organizmie. Kolorując obrazek, przedstawiający dziecko bawiące się klockami, poznaliśmy drugą wodną zasadę naszego przyjaciela Zdrojka, która brzmi „Szklanka wody po zabawie”. Tę kolorowankę zabraliśmy do domu wraz z kartą zadań domowych. Obrazek z drugą wodną zasadą powiesiliśmy na lodówce, a rodziców uczyliśmy kolejnej rymowanki, którą poznaliśmy się w przedszkolu.

TEMAT: „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” TERMIN REALIZACJI:15.04.2014r. W trakcie ostatniego spotkania ze Zdrojkiem poznaliśmy powody utraty wody przez organizm człowieka. Zdrojek przygotował dla nas list oraz bajkę o przygodzie Krzysia. W zrozumieniu bajki oraz zapamiętaniu jej treści pomogły nam przepiękne, kolorowe ilustracje. Historia Krzysia kolejny raz pozwoliła nam uświadomić sobie, jak cenna jest woda dla naszego życia. Utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że woda jest ważna dla człowieka, ponieważ daję siłę, zdrowie i urodę. Przeprowadziliśmy eksperyment: „Woda w wydychanym powietrzu”, do którego potrzebne nam były zmrożone łyżeczki, pokazał nam on, na czym polega proces parowania wody. Teraz już wiemy, dlaczego „zimna” łyżeczka pokryła się rosą. Do kolejnego eksperymentu „Czy wszystkie ciecze wyparowują?”, wykorzystaliśmy wodę, olej oraz mleko. Zaobserwowaliśmy, że w ciągu godziny woda wyparowała w całości, mleko – wyschło, zostawiając lepką warstwę, a olej – utrzymał się w formie tłustej, śliskiej warstwy. W zabawie: „Jak woda działa na naszą skórę?” porównaliśmy strukturę dwóch materiałów – szorstkiego i aksamitnego. Przekonaliśmy się jak naprawdę zmienia się nasza skóra, gdy traci zbyt dużo wody – dzięki piciu wody jest ona miękka i aksamitna, a tym samym przyjemna w dotyku. Wykorzystując skrawki materiału oraz dwie butelki, napełnione w różnej ilości wodą, wykonaliśmy pacynki, pokazujące jak zmienia się nasze ciało oraz jak się czujemy, gdy zaczyna brakować nam wody. W tym dniu towarzyszyły nam zabawy ruchowe, dzięki którym wiemy, że znaczną część wody nasz organizm traci poprzez oddychanie i pocenie. Wykonaliśmy zestaw ćwiczeń gimnastycznych (podskoki, pajacyki, skłony, przysiady, bieg wokół sali, pokonywanie toru przeszkód, wyścig na „jeździkach”, zabawy z woreczkami gimnastycznymi), w trakcie których bardzo się zmęczyliśmy. Wywnioskowaliśmy, że osłabienie naszych organizmów wynikało z faktu utraty wody w wyniku szybkiego oddychania i nadmiernego pocenia. Wspólnie ustaliliśmy, że pocenie spowodowane jest przede wszystkim wysiłkiem fizycznym i dlatego tak ważne jest częste picie wody oraz uzupełnianie jej niedoborów. Woda wyparowuje z naszego organizmu szczególnie wtedy, gdy jest bardzo ciepło. Do zabawy „Drama – woda energii doda” konieczne było stworzenie w sali półmroku, poprzez zaciągnięcie rolet oraz zgaszenie światła. Przez chwilę udało nam się „zamienić” w Krzysia (bohatera opowiadania) spacerującego po górach. Naśladowaliśmy jak zmieniało się jego ciało, gdy organizm stracił zbyt dużo wody, oraz wtedy, gdy już uzupełnił jej niedobór. Postać Krzysia odzwierciedlaliśmy nie tylko przy pomocy swojej twarzy, ale również całej sylwetki. Na koniec poznaliśmy trzecią zasadę Zdrojka „Szklanka wody po całym dniu”, wykonaliśmy medale „Wodnych Mistrzów” dla naszych rodziców oraz nauczyliśmy się ostatniej z trzech rymowanek. Kolorowanki zabraliśmy do domu i umieściliśmy je obok poprzednich. Na podsumowanie cyklu spotkań ze Zdrojkiem obejrzeliśmy prezentację multimedialną: „Woda i jej znaczenie dla człowieka”.

– WIERSZ AUTORSTWA: Marleny Tomiak i Anny Sworek „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” – WIERSZ AUTORSTWA: Marleny Tomiak i Anny Sworek Słonko, woda, radość, życie, super zdrowie – wody picie. Uśmiech, piękno i uroda, da to wszystko zdrowa woda. Biegnij, klaśnij, zdrowo żyj, Mamo, Tato, wodę pij! Na pragnienie, na ochłodę, co dzień pij zdrową wodę. Rano, wieczór i o świcie, wciąż smakuje znakomicie. Rosnę szybko, zdrowo żyję, Mamo! Tato! Wodę piję!

DOKUMENTACJA ZDJĘCIOWA z Hałabały nowego przyjaciela poznały” „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” DOKUMENTACJA ZDJĘCIOWA „Przedszkolaki z Hałabały nowego przyjaciela poznały” Przyjaciele Zdrojka

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” Czy woda transportuje wszystkie substancje? Czy woda naprawdę tak szybko rozchodzi się po organizmie ludzkim? Ile jest w końcu wody w naszym ciele?

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” Hm..sól czy cukier rozpuści się w wodzie? „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, BO DAJE ŻYCIE” Będę pierwsza w tym Zdrojkowym slalomie Szklanka wody po przebudzeniu da mi siłę na cały dzień

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” „Hm..dziwne.. Lód zamienia się w wodę – nasza Pani miała rację” „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” „Ach jaki ten lód zimny” „Widzicie to co ja??? Woda zajmuje w szklance mniej miejsca niż lód” „aaa… to dlatego tworzą się chmury”

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” Ale się zmęczyłam tymi podskokami… Muszę się napić wody „MAMO, TATO, PIJ WODĘ, NA ZABAWĘ MIEJ OCHOTĘ” Woda energii nam doda Wszędzie woda... rzeka, wodospad, strumyk, staw, jezioro, morze, chmury … Po prostu wszędzie

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” Hm… woda skrapla się na chłodnym metalu łyżki Ludzie, którzy piją mało wody są smutni i ciągle zmęczeni Skóra człowieka, który pije mało wody musi być naprawdę szorstka…

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ, ZYSKASZ ZDROWIE, ENERGIĘ I URODĘ” Trzecia zasada Zdrojka: Szklanka wody po całym dniu Troszkę śmietany, oleju, wody… hm..która z tych cieczy wyparuje?

WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI WODNE ALBUMY I MORZE W BUTELCE

WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI „MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” WYSTAWA PRAC PRZYGOTOWANYCH PRZEZ RODZICÓW I DZIECI WODNE LUDZIKI

„MAMO, TATO, PIJ WODĘ!” Pani, też to wie, że dla nas woda najzdrowsza jest Wody troszkę mi dziś brak i dlatego smutną minę mam Tylko woda, zawsze energii do tańca doda Łyk wody sprawił, że humor się nam poprawił „Szklanka wody po przebudzeniu” „Szklanka wody po zabawie” „Szklanka wody po całym dniu”