„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Mój staż z Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 15 grudnia 2011 roku Projekt wsp.
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego „Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech” Podsumowanie projektu nr 2013-1-PL1-LEO01-38510 w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie – Leonardo da Vinci” realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, która jest beneficjentem systemowym projektu systemowego pt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel projektu głównym celem było wsparcie mobilności ponadnarodowej 35 uczniów doskonalących się zawodowo w Rzemieślniczej Zasadniczej Szkole Zawodowej im. Stanisława Palucha w Wałbrzychu zwiększenie atrakcyjności kształcenia, poprzez stworzenie uczniom możliwości odbycia stażu zagranicznego, wprowadzającego ich na Europejski Rynek Pracy, poszerzenie u uczestników posiadanej wiedzy i zdobycie kwalifikacji zawodowych, praca w środowisku odmiennym kulturowo i językowo, styczność z nowymi technologiami i rozwiązaniami miała umożliwić transfer doświadczeń i innowacji. Rekrutacja uczestników projektu została przeprowadzona w oparciu o zasadę równości szans kobiet i mężczyzn. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Omówienie projektu W projekcie udział weźmie 35 uczniów naszej szkoły: - 20 osób w zawodzie fryzjer - 10 osób w zawodzie sprzedawca - 5 osób w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych I tura – 07.10.2013 – 25.10.2013 II tura – 24.03.2014 – 11.04.2014 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Partner projektu - Instytucja przyjmująca VITALIS GmbH, Gut Wehlitz 04435 Schkeuditz, Niemcy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

REZULTATY PROJEKTU – „miękkie” podniesienie umiejętności zawodowych, podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych praktykantów oraz wzrost ich umiejętności adaptacyjnych, poznanie specyfiki niemieckiego rynku pracy, przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym również na innych europejskich rynkach i tym samym przyczynienie się do wzrostu mobilności uczniów, kwalifikacje nabyte poprzez praktyki w Niemczech zwiększają konkurencyjność stażystów jako przyszłych absolwentów na lokalnym, krajowym rynku pracy i ułatwiają im poszukiwanie zatrudnienia lub założenie własnej działalności. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

REZULTATY PROJEKTU – „twarde” KAŻDY Z 35 UCZESTNIKÓW - Przepracował 120 godzin stażowych, - Uczestniczył w 32 godz. zajęć językowo-kulturowo-pedagogicznych przygotowujących do wyjazdu, - Otrzymał 4 dokumenty potwierdzające kwalifikacje; 1/Europass Mobilność 2/Certyfikat wystawiony przez pracodawcę 3/ Certyfikat wystawiony przez partnerów projektu 4/ Zaświadczenie ukończenia kursu językowego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CERTYFIKATY EUROPASS MOBILNOŚĆ

Uczestnicy z podziałem na zawody

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe Fryzjer - umiejętność wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych włosów i skóry głowy, dezynfekcja sprzętu fryzjerskiego, umiejętność stosowania technik modelowania i stylizacji fryzur. Sprzedawca - umiejętność segregacji towaru, zasad jego przechowywania i rozmieszczania, potrafi aranżować powierzchnię handlową, magazynować towar. Mechanik samochodowy - umiejętność wykonywania prostych operacji montażu i demontażu zespołów, układów i mechanizmów pojazdów samochodowych, zasady konserwacji podzespołów i zespołów samochodowych, znajomość urządzeń diagnostycznych. Ponadto wszyscy uczestnicy staży stosownie do swej branży opanowali zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania zadań zawodowych.

Zdobyte umiejętności i kompetencje organizacyjne Umiejętność pracy w zespole. Umiejętność organizowania pracy przy zachowaniu wyznaczonych terminów, wykorzystanie zasobów oraz podejmowania decyzji w celu osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Umiejętność zrozumienia potrzeb klienta i prawidłowej obsługi. Umiejętność słuchania i wypowiadania się w sposób jasny i rzeczowy.

Zdobyte umiejętności i kompetencje społeczne Umiejętność szybkiej integracji i wydajnej pracy. Zdolność przystosowania się do wielokulturowego środowiska pracy. Umiejętność pracy w środowisku międzynarodowym. Zdolność do przyjmowania nowych obowiązków. Asertywność. Zdolność do wnoszenia pomysłów i rozwiązań poprawiających działalność firmy.

EWALUACJA – badanie skuteczności staży; Na każdym etapie realizacji projektu uczestnicy byli ankietowani za pomocą 4 ankiet. 2 ankiety były anonimowe, a 2 imienne. Dzięki tym narzędziom badane były potrzeby i oczekiwania uczestników względem projektu, poziom zadowolenia z przeprowadzonych zajęć kulturowo-pedagogicznych i językowych, poziom zadowolenia z pobytu na stażu w trakcie jego trwania oraz wrażenia po zakończeniu stażu. Uczniowie chętnie poddawali się ankietowaniu, a po wnikliwej analizie wszystkich ankiet można stwierdzić, że są oni w swych opiniach obiektywni I rzetelni.

EWALUACJA – badanie skuteczności staży;

Program kulturalny Uczniowie podczas pobytu w Niemczech uczestniczyli w programie kulturalnym poprzez zwiedzanie Lipska, wyjazd do Drezna, wyjazd do Berlina na weekend + nocleg + przewodnik. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękuję za uwagę. Jan Brzeziński. Koordynator projektu Wałbrzych, 13 Dziękuję za uwagę Jan Brzeziński Koordynator projektu Wałbrzych, 13.06.2014r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego