UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związki w UML.
Advertisements

Unified Modeling Language Wykład 4 Przypadki użycia
Modelowanie przypadków użycia
Modelowanie klas i obiektów
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Kamil Łącki Dominik Strzelichowski
UML rozszerzenie Seminarium magisterskie
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
UML Unified Modeling Language
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Bartosz Walter Prowadzący: Bartosz Walter
Tomasz Jabłoński Michał Ziach
UML Zunifikowany język modelowania
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
Unified Modeling Language Wykład 5 Diagram czynności
DIAGRAMY KLAS i obiektów
Diagramy klas w języku UML
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład II
Projektowanie - wprowadzenie
AiPISZ - podsumowanie.
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 3 Analiza i projektowanie strukturalne
Projekt zespołowy aplikacji sieciowej
C.d. wstępu do tematyki RUP
Unified Modeling Language graficzny język wizualizacji, specyfikowania, tworzenia i dokumentowania systemów informatycznych.
Nadstruktura języka UML w wersji 2.2 Część V Wdrożenie (pakiet UML::Deployments)
UML 2.x Robert Pająk.
Model przestrzenny Diagramu Obiegu Dokumentów
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
DIAGRAMY UML.
Związki w UML Do zrobienia jest: -Przerysować jak ktoś ma Visio te dwa diagramy tak żeby podmienić tylko nazwy a reszta Taka sama, -I dodać po jednym zdaniu.
Podsumowanie metodologii OMT
Programowanie obiektowe – język C++
Programowanie obiektowe 2013/2014
Modelowanie obiektowe Diagramy czynności
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Modelowanie obiektowe Diagramy UML – diagram przypadków użycia
Modelowanie obiektowe Diagramy sekwencji
(Unified Modeling Language)
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Modelowanie obiektowe Diagramy klas
Programowanie w języku C++
Diagramy przypadków użycia ALINA SUCHOMSKA. Przypadki użycia systemu  technika wyznaczania funkcjonalnych wymagań systemu  opisują typowe interakcje.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Model obiektowy bazy danych
Diagram aktywności (czynności)
Diagram przypadków użycia
Diagram klas Kluczowymi elementami są: klasy (class)
Diagram klas Diagramy klas służą do obrazowania statycznych aspektów projektowanych systemów jako: Projekt struktury logicznej baz danych Projekt składników.
OCL.
Modelowanie obiektowe - system zarządzania projektami.
Diagram czynności Diagram czynności (activity diagram) służy do modelowania dynamicznych aspektów systemu. Diagram czynności przedstawia sekwencyjne lub.
Diagram obiektów Diagram obiektów ukazuje elementy i związki z diagramu klas w ustalonej chwili. Diagram obiektów jest grafem złożonym z wierzchołków i.
Diagram przypadków użycia
UML – Unified Modeling Language (1) Bartosz Baliś, Na podstawie, m.in.: Introduction to UML: Structural and Use Case Modeling, Cris Kobryn Projektowanie.
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Projekt modułu Nazwa całego projektu Nazwa modułu Imię i Nazwisko Inżynieria Oprogramowania II dzień, godzina rok akademicki W szablonie na niebiesko zamieszczone.
Projektowanie bazy danych z użyciem diagramów UML Obiektowe projektowanie relacyjnej bazy danych Paweł Jarecki.
Podstawy programowania
Unified Modeling Language
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
E. Stemposz. Wprowadzenie do UML, Wykład 1, Slajd 1/24 Wykład 1 Wprowadzenie do UML dr inż. Ewa Stemposz
Inżynieria systemów informacyjnych
Wzorzec MVC na przykładzie CakePHP
Projekt modułu BANK INTERNETOWY Moduł funkcji banku
Zapis prezentacji:

UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski

UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i dokumentowania elementów systemów informatycznych. Umożliwia standaryzację sposobu opracowywania przekrojów systemu, obejmujących obiekty pojęciowe, takie jak procesy przedsiębiorstwa i funkcje systemowe, a także obiekty konkretne, takie jak klasy zaprogramowane w ustalonym języku, schematy baz danych i komponenty programowe nadające się do ponownego użycia

R ODZAJE D IAGRAMÓW W V ISUAL S TUDIO

D IAGRAM K LAS Zawiera informacje o statycznych związkach między elementami (klasami) Klasy są ściśle powiązane z technikami programowania zorientowanego obiektowo Są jednymi z istotniejszych diagramów w UML Symbolem klasy jest prostokąt, zwykle podzielony poziomymi liniami na trzy sekcje: nazwy atrybutów operacji

D IAGRAMY K LAS

Poziomy dostępu: + publiczna - prywatna # chroniona ~ zakres pakietu Rodzaje Krotności: 1 - dokładnie jeden obiekt opcjonalnie jeden obiekt 1..* - przynajmniej jeden obiekt * - dowolna liczba obiektów

D IAGRAMY K LAS Rodzaje związków: Zależność Agregacja Kompozycja Generalizacja Asocjacja

D IAGRAM P RZYPADKÓW UŻYCIA Jest przypadkiem, w którym dany system jest używany w celu spełniania jednego lub większej liczby wymagań użytkowników. Wychwytuje fragment funkcji udostępnianych przez system. Określają wymagania funkcjonalne systemu.

D IAGRAM P RZYPADKÓW UŻYCIA Diagram przypadków użycia składa się z następujących kategorii pojęciowych: przypadków użycia specyfikacja ciągu akcji i ich wariantów, które system (lub inna jednostka) może wykonać poprzez interakcję z aktorami tego systemu. aktorów, spójny zbiór ról odgrywanych przez użytkowników przypadków użycia w czasie interakcji z tym przypadkiem użycia. związków. semantyczne powiązanie pomiędzy elementami modelu.

D IAGRAM P RZYPADKÓW UŻYCIA Związek zawierania (ang. include ) związek rozszerzenia (ang. Extend) Generalizacja (ang. generalization )

D IAGRAM P RZYPADKÓW UŻYCIA

D IAGRAM K OMPONENTÓW Diagramy komponentów (component diagram) pokazują podział systemów programowych na mniejsze podsystemy. Komponent to wymienialny, wykonywalny fragment systemu, z ukrytymi szczegółami implementacyjnymi (np. plik.dll, podprogram) Komponent udostępnia zestaw interfejsów, może też wymagać pewnych interfejsów do funkcjonowania. Komponent to wymienny, wykonywalny fragment systemu o hermetyzowanych szczegółach implementacyjnych. Komponenty z natury służą do ponownego wykorzystania poprzez połączenie ich z innymi komponentami, zwykle poprzez ich skonfigurowanie, bez potrzeby rekompilacji.

D IAGRAM K OMPONENTÓW

D IAGRAM W ARSTW Służy do prezentowania logicznej, wysokopoziomowej architektury systemu. Łączy obiekty i fizyczne zadania w grupy zwane warstwami. Obrazują one role pełnione przez obiekty i funkcje w danej aplikacji, systemie. Dana warstwa może się składać z kolejnych warstw zwanych podwarstwami.

D IAGRAM W ARSTW

D IAGRAM A KTYWNOŚCI Diagram Aktywności (zwany czasami diagramem czynności) w języku UML służy do modelowania czynności i zakresu odpowiedzialności elementów bądź użytkowników systemu. Jest niejako podobny do diagramu stanu, jednak w odróżnieniu od niego nie opisuje działań związanych z jednym obiektem a wieloma, pomiędzy którymi może występować komunikacja przy wykonywaniu czynności.

D IAGRAM A KTYWNOŚCI

D IAGRAM S EKWENCJI Diagram przedstawia obiekty (lub instancje klas) stanowiące składowe jakiegoś systemu oraz komunikaty wymieniane pomiędzy nimi w celu realizacji danego zadania Ma dwa wymiary Wymiar pionowy stanowi oś czasu – komunikaty położone niżej są realizowane później Wymiar poziomy przedstawia role obiektów pomiędzy którymi trwa określona komunikacja

D IAGRAM S EKWENCJI