Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POMIAR NAPIĘĆ I PRADÓW STAŁYCH
Advertisements

ruch jednostajnie przyspieszony
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Prezentacja powtórzeniowa Piotr Rzeczkowski kl 4aE
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Elektrotechnika Test z laboratorium
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Wybrane wiadomości z teorii błędów
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
Galwanometr woltomierz i amperomierz
Elektryczność i Magnetyzm
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
„Uczeń z klasą” – Badam świat
DANE INFORMACYJNE ID grupy: …NKP_Zd_MF_Sz_10……………………….. Lokalizacja:
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Pomiar w fizyce.
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”
Karolina Stolarczyk I LO im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Klasa If
1.
Podstawa programowa nauczania fizyki:
Teresa Stoltmann Anna Kamińska UAM Poznań
Temat: Gęstość materii
GĘSTOŚĆ.
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Przyrządy Pomiarowe.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Konkurs Fizyka da się lubić!
Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.
Metrologia dr inż. Marcin Starczak B217.
siła cz.II W części II prezentacji: o sile ciężkości
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
siła cz.III W części III prezentacji: treść I zasady dynamiki
Jak powstają obrazy w zwierciadłach wklęsłych?
Suparule – ultradźwiękowe mierniki wysokości zawieszenia przewodów
CHEMIA OGÓLNA dla geologów
Siły, zasady dynamiki Newtona
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
Niepewności pomiarowe, cz. I
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych
Wnioskowanie statystyczne
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Fizyka jako nauka przyrodnicza
Przygotowała: Dagmara Kukulska
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Siła jako miara oddziaływania pomiędzy ciałami.
Czym zajmuje się fizyka ?
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza WYDZIAŁ ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI KATEDRA METROLOGII I SYSTEMÓW DIAGNOSTYCZNYCH METROLOGIA Andrzej.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Jak przeliczać jednostki miary
Wyznaczanie indukcji magnetycznej
W obwodzie elektrycznym amperomierz wskazuje natężenie prądu i=0,04A a woltomierz napięcie U=20V. Jaki jest opór wewnętrzny woltomierza, jeżeli R=1kW a.
przyspieszenia ziemskiego.
Prawo Hooke’a.
Do narzędzi pomiarowych zaliczamy: wzorce; przyrządy pomiarowe;
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Zapis prezentacji:

Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał

8. Wymagania przekrojowe. Uczeń: Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (fragment). 8. Wymagania przekrojowe. Uczeń: posługuje się pojęciem niepewności pomiarowej; 12) planuje doświadczenie lub pomiar, wybiera właściwe narzędzia pomiaru; mierzy: czas, długość, masę, temperaturę, napięcie elektryczne, natężenie prądu.

Twoim zadaniem jest zmierzenie długości. Jaki przyrząd wybierzesz? Który pomiar będzie dokładniejszy? Dlaczego? Wynik pomiaru jest tylko przybliżeniem wielkości mierzonej. Niepewność wyniku obrazuje brak dokładnej znajomości wartości wielkości mierzonej.

Jak wyznaczyć niepewność pomiaru? Jeżeli odległość między kolejnymi kreskami linijki jest 1 mm, to dokładność, z jaką wykonamy pomiar tym przyrządem, może być obarczona błędem nie większym niż 1 mm. Pomiar zapisujemy (1,3 ± 0,1) cm. Jeżeli odległość między kolejnymi kreskami siłomierza jest 2 N, to dokładność, z jaką wykonamy pomiar tym przyrządem, może być obarczona błędem nie większym niż 2 N. Pomiar zapisujemy (14 ± 2) N. 20 10

Zmierz podane wielkości i dla każdego pomiaru określ niepewność. Ćwiczenia w posługiwaniu się niepewnością pomiarową: Zmierz podane wielkości i dla każdego pomiaru określ niepewność. Po rozwiązaniu każdego zadania sprawdź swoje wyniki klikając myszką.

(11,3 ± 0,1) cm (4,5 ± 0,5) cm 1 2 3 4 5 6 7

(22 ± 1) 0 C (20 ± 5) 0 C termometr - przyrząd do pomiaru temperatury Jednostką temperatury jest kelwin [K] lub stopień Celsjusza [0C] Odczytaj wskazania termometrów i określ niepewność pomiarową.

Odczytaj wskazania termometrów i określ niepewność pomiarową.

stoper - przyrząd służący do wyznaczania niewielkich odcinków czasowych Jednostką czasu jest sekunda [s]. Odczytaj wskazanie stopera i określ niepewność pomiarową. (26,4 ± 0,2) s

siłomierz (2,8 ± 0,2) N (0,15 ± 0,05) N - przyrząd do pomiaru wartości działającej siły Jednostką siły jest niuton [N]. Odczytaj wskazania siłomierzy i określ niepewność pomiarową. (2,8 ± 0,2) N (0,15 ± 0,05) N

menzurka cm3 ml (116 ± 2) cm3 (420 ± 10) ml - naczynie służące do wyznaczania objętości cieczy Jednostką objętości jest m3 , cm3. cm3 90 100 110 120 ml 200 300 400 500 Odczytaj poziom cieczy w menzurkach i określ niepewność pomiarową. (116 ± 2) cm3 (420 ± 10) ml

amperomierz - przyrząd do mierzenie (0,56 ± 0,02) mA (82 ± 2) A amperomierz - przyrząd do mierzenie natężenia prądu elektrycznego Jednostką natężenia jest amper [A] Odczytaj wskazania amperomierzy i określ niepewność pomiarową.

woltomierz - przyrząd do mierzenie (340 ± 10) V (18 ± 1) V woltomierz - przyrząd do mierzenie napięcia elektrycznego Jednostką napięcia jest wolt [V] Odczytaj wskazania woltomierzy i określ niepewność pomiarową.

Do zobaczenia w kolejnym temacie Na razie to wszystko Do zobaczenia w kolejnym temacie