Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Advertisements

B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Internetowa Akademia Biznesu
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Nowy serwis Gazety Lubuskiej Strefa Biznesu – regionalny serwis gospodarczy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
PUSHDOWN nowy format reklamowy w IDMnet. PUSHDOWN WIELKIE MOŻLIWOŚCI Rozmiar rozwiniętej kreacji pozwala na umieszczenie pełnej oferty produktowej, wzmacniającej.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Marketing elektroniczny w turystyce
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Profesjonalizacja branży eventowej
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Pomysłodawca i założyciel
Szkolenia, Coaching, PR.
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Komputer pomaga poznawać świat.
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Innowacja w planowaniu mediów
MODUŁ II – Aktywność gospodarcza
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Ramowy program studiów
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Wykorzystanie sieci społecznościowych w firmach Skłonność na interakcje z dużą korporacją poprzez media społecznościowe. Popularniejsze narzędzie komunikacji, promocji i reklamy. Budowanie pozycji marki i lojalności klientów. Zrzeszenie użytkowników na całym świecie co ma wpływ na popularność produktu . Szybka komunikacja z klientem

Social media w korporacjach globalnych Raport firmy Burson-Marsteller "The Global Social Media Check-up„ Temat: Wykorzystanie narzędzi social media w korporacjach globalnych Cel: Zbadanie zaangażowania wielkich firm w serwisy social media

Wyniki raportu dla Twittera: duża aktywność firm (nie ograniczona tylko do posiadania konta) możliwość śledzenia przez firmy swoich klientów biznesowych i udziałowców konto posiada: 80% firm (z czego 40% odpowiada na posty) Liderzy Twittera: SonyPlayStation - 115 tys. osób śledzących konto SonyPictures - 50 tys. osób śledzących konto

Wyniki raportu dla facebooka: szybkie tempo wzrostu popularności facebooka większe zaangażowanie firm w działania social media - użytkownicy bardziej skłonni na interakcje z dużymi korporacjami poprzez social media

wyniki raportu dla YouTube: - szybkie tempo wzrostu popularności YouTube - stale rosnąca liczba subskrybentów (nawet kilkaset tysięcy) - wideo jako jedna z najlepszych form promocji firmy - funkcje pomagające budowaniu głębokich relacji z użytkownikiem

Wyniki raportu - Blog : najmniejsze zaangażowanie firm w social media możliwość integracji z innymi portalami pozycjonowanie strony poprzez dodane teksty, informacje etc. - pozyskiwanie nowych użytkowników

Enterprise 2.0 Przesunięcie idei Web 2.0 na grunt firmy - social media jako sposób komunikacji pomiędzy pracownikami - istotą budowanie społeczności opartej na pracownikach - udostępnianie pracownikom narzędzi Web 2.0 takich jak: portal społecznościowy, forum, wiki, blog, kanały RRS,

Co daje Enterprise 2.0 ? Każdy pracownik może się wypowiedzieć, podzielić opinią, pomysłem - co zwiększa zaangażowanie pracowników w życie firmy bądź realizację określonych celów. Polepsza się wymiana wiedzy między pracownikami, co ogranicza np. rozwiązywanie ciągle tych samych problemów. Łatwiejsza staje się komunikacja firma-pracownik, szef-pracownik. Integrujemy pracowników.

Kto może korzystać? Pracownicy firm. Uprzywilejowani Klienci: pozwala klientowi śledzić proces realizacji jego projektu. czynnie brać udział poprzez zgłaszanie uwag na forum.

Zdaniem Ekspertów Twitter, Facebook i inne platformy jako wartość dla biznesu zwiększenie efektywności pracy - skuteczne sposoby wykorzystywania serwisów społecznościowych przez pracowników - odpowiednie dostosowanie organizacji w celu wykorzystania całości potencjału portali społecznościowych

Eksperci kładą nacisk na to, że pracodawcy powinni zwrócić szczególnie uwagę na: Zachęcanie pracowników do innowacyjności Promowanie pozytywnego korzystania z serwisów społecznościowych Wyznaczanie wewnętrznych ekspertów pełniących funkcję mentorów ds. wykorzystania potencjału sieci Przekazanie zarządzania kwestiami związanymi z portalami społecznościowymi pracownikom

Social media – tajna broń rekrutera - Media społecznościowe jako narzędzie wykorzystywane podczas rekrutacji portale społecznościowe jako zbiór informacji o pracodawcach i potencjalnych pracownikach możliwość uzyskania informacji o pracowniku, nie zawartych w życiorysie możliwość porównania informacji przedstawionych pracodawcy przez osobę ubiegającą się o pracę, stanowisko - weryfikacja prawdomówności - kontrola pracownika

Dobra reklama dla przyszłych pracowników -social media jako zbiór informacji dotyczących firm takich jak: - wyposażenie biura, obowiązującego w firmie dress code'u, konferencji,wyjazdów integracyjnych, benefitów, itp. zwiększająca się liczba osób znajdujących pracę dzięki social media (30% badanych - ciągle rośnie) - możliwość pozyskania informacji przez poszukujących pracę na temat aktualnych ofert, kursów, szkoleń itp.

Teksty źródłowe (linki) : http://www. officemanager

Dziękuje za Uwagę