Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie Opracowała : Joanna Szmyd I rok Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna
Wykorzystanie sieci społecznościowych w firmach Skłonność na interakcje z dużą korporacją poprzez media społecznościowe. Popularniejsze narzędzie komunikacji, promocji i reklamy. Budowanie pozycji marki i lojalności klientów. Zrzeszenie użytkowników na całym świecie co ma wpływ na popularność produktu . Szybka komunikacja z klientem
Social media w korporacjach globalnych Raport firmy Burson-Marsteller "The Global Social Media Check-up„ Temat: Wykorzystanie narzędzi social media w korporacjach globalnych Cel: Zbadanie zaangażowania wielkich firm w serwisy social media
Wyniki raportu dla Twittera: duża aktywność firm (nie ograniczona tylko do posiadania konta) możliwość śledzenia przez firmy swoich klientów biznesowych i udziałowców konto posiada: 80% firm (z czego 40% odpowiada na posty) Liderzy Twittera: SonyPlayStation - 115 tys. osób śledzących konto SonyPictures - 50 tys. osób śledzących konto
Wyniki raportu dla facebooka: szybkie tempo wzrostu popularności facebooka większe zaangażowanie firm w działania social media - użytkownicy bardziej skłonni na interakcje z dużymi korporacjami poprzez social media
wyniki raportu dla YouTube: - szybkie tempo wzrostu popularności YouTube - stale rosnąca liczba subskrybentów (nawet kilkaset tysięcy) - wideo jako jedna z najlepszych form promocji firmy - funkcje pomagające budowaniu głębokich relacji z użytkownikiem
Wyniki raportu - Blog : najmniejsze zaangażowanie firm w social media możliwość integracji z innymi portalami pozycjonowanie strony poprzez dodane teksty, informacje etc. - pozyskiwanie nowych użytkowników
Enterprise 2.0 Przesunięcie idei Web 2.0 na grunt firmy - social media jako sposób komunikacji pomiędzy pracownikami - istotą budowanie społeczności opartej na pracownikach - udostępnianie pracownikom narzędzi Web 2.0 takich jak: portal społecznościowy, forum, wiki, blog, kanały RRS,
Co daje Enterprise 2.0 ? Każdy pracownik może się wypowiedzieć, podzielić opinią, pomysłem - co zwiększa zaangażowanie pracowników w życie firmy bądź realizację określonych celów. Polepsza się wymiana wiedzy między pracownikami, co ogranicza np. rozwiązywanie ciągle tych samych problemów. Łatwiejsza staje się komunikacja firma-pracownik, szef-pracownik. Integrujemy pracowników.
Kto może korzystać? Pracownicy firm. Uprzywilejowani Klienci: pozwala klientowi śledzić proces realizacji jego projektu. czynnie brać udział poprzez zgłaszanie uwag na forum.
Zdaniem Ekspertów Twitter, Facebook i inne platformy jako wartość dla biznesu zwiększenie efektywności pracy - skuteczne sposoby wykorzystywania serwisów społecznościowych przez pracowników - odpowiednie dostosowanie organizacji w celu wykorzystania całości potencjału portali społecznościowych
Eksperci kładą nacisk na to, że pracodawcy powinni zwrócić szczególnie uwagę na: Zachęcanie pracowników do innowacyjności Promowanie pozytywnego korzystania z serwisów społecznościowych Wyznaczanie wewnętrznych ekspertów pełniących funkcję mentorów ds. wykorzystania potencjału sieci Przekazanie zarządzania kwestiami związanymi z portalami społecznościowymi pracownikom
Social media – tajna broń rekrutera - Media społecznościowe jako narzędzie wykorzystywane podczas rekrutacji portale społecznościowe jako zbiór informacji o pracodawcach i potencjalnych pracownikach możliwość uzyskania informacji o pracowniku, nie zawartych w życiorysie możliwość porównania informacji przedstawionych pracodawcy przez osobę ubiegającą się o pracę, stanowisko - weryfikacja prawdomówności - kontrola pracownika
Dobra reklama dla przyszłych pracowników -social media jako zbiór informacji dotyczących firm takich jak: - wyposażenie biura, obowiązującego w firmie dress code'u, konferencji,wyjazdów integracyjnych, benefitów, itp. zwiększająca się liczba osób znajdujących pracę dzięki social media (30% badanych - ciągle rośnie) - możliwość pozyskania informacji przez poszukujących pracę na temat aktualnych ofert, kursów, szkoleń itp.
Teksty źródłowe (linki) : http://www. officemanager
Dziękuje za Uwagę