Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DEBIUT NA GPW październik 2007
Advertisements

Zysk jest w modzie…… r..
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
PREZENTACJA DLA DZIENNIKARZY 1 PAŹDZIERNIKA
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
DialogPR Komunikacja spółek giełdowych i relacje inwestorskie
Bilansowe uwarunkowania rozwoju akcji kredytowej w Polsce
PC Guard SA 2008 Dom Softwarowy.
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
1 Zaopiniowane przez audytorów sprawozdania finansowe za rok 2003 Wyższe od oczekiwań wyniki za I kwartał 2004 Zakończenie procesu sprzedaży.
Prognozy na 2004 r. Warszawa, grudzień 2003.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Konferencja prasowa 18 września 2012
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
? krajobraz po czy przed burzą Rynek stali Andrzej Ciepiela
Sosnowiec 17 października 2006 GRUPA KAP I TAŁOWA.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.
Polkomtel S.A. Debiut na rynku Catalyst 30 września 2010.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Debiut Lyxor ETF DAX i Lyxor ETF S&P 500 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 31 maja 2011 r.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Asseco wczoraj….
ONICO Spółka Akcyjna maj 2012.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007.
Apolonia Medical S.A. Prezentacja dla Inwestorów Maj 2010 r. 1 1.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Analiza strategiczna spółki AmRest
W AKTUALNYCH TRENDACH GDZIE DZISIAJ SZUKAĆ DUYŻYCH PIENIĘDZY ?
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Polski konsument a nowości
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Historia Grupy Asseco Rozpoczęcie działalności.
Lider znów przejmuje inicjatywę Easy Wring & Clean Kampania 2015.
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Analiza Sprawozdań Finansowych spółki Mondi Świecie S.A.
Wyniki Polkomtel S.A. w 4Q 2008 na tle konkurencji Porównanie bazuje na rezultatach czterech głównych operatorów mobilnych - nie zawiera wyników operatorów.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO CZTERECH KWARTAŁACH 2015 R.
Zaktualizowana Strategia Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A. do roku 2012 oraz kierunki rozwoju na lata 2013 – 2020 Paweł Olechnowicz Prezes Zarządu, Dyrektor.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Zapis prezentacji:

Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.

Kim jesteśmy? Grupa AMBRA jest czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym rynkiem naszej działalności jest Polska, gdzie jesteśmy zdecydowanym liderem rynku wina. Głównym źródłem wzrostu Grupy są silne marki - liderzy w głównych kategoriach rynku: CIN&CIN, DORATO, EL SOL, FRESCO, PICCOLO, PLISKA. Prawie połowa przychodów pochodzi z największego i najszybciej rosnącego segmentu rynku: win stołowych. Grupa AMBRA jest prekursorem nowego i dynamicznie rozwijającego się rynku cydru w Polsce, a należąca do Grupy marka CYDR LUBELSKI jest liderem tej kategorii. Grupa obecna jest także w Czechach, na Słowacji oraz w Rumunii.

AMBRA w skrócie 1992 – powstanie AMBRA S.A – lider rynku win musujących 1997 – przejęcie marki CIN&CIN 2005 – debiut giełdowy i budowa grupy kapitałowej 2006 – lider rynku win stołowych 2009 – lider rynku sklepów specjalistycznych 2012 – lider w sprzedaży wina w Internecie 2013 – najwyższa dywidenda w historii Grupy AMBRA 2014 – CYDR LUBELSKI liderem swojej kategorii w Polsce

Strategia Grupy AMBRA Wzrost wartości spółki dla jej akcjonariuszy poprzez:  pełne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce  dynamiczne powiększanie przewagi lidera rynku we wszystkich istotnych segmentach rynku wina  koncentrację na rozwoju portfela znanych i silnych marek - CIN&CIN, EL SOL, DORATO, CYDR LUBELSKI  rozwijanie pozycji rynkowej w innych wzrostowych kategoriach rynku alkoholi takich jak cydr, brandy, drinki, wódki premium  ciągłe doskonalenie kompetencji, zwiększanie skali aktywności rynkowej i realizację synergii we wszystkich obszarach działania  zwiększanie przepływów pieniężnych z operacji i konsekwentną politykę wzrostu dywidendy 4

Konsumpcja wina w Europie Spożycie wina w litrach per capita w wybranych krajach europejskich Źródło: Spożycie wina per capita w Polsce jest jednym z najniższych w Europie i będzie rosnąć w kolejnych latach

Rynek spożywczy w Polsce Kategorie rynku spożywczego w Polsce (sprzedaż w mld zł) Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, sprzedaż wartościowo kwiecień marzec 2014 Napoje alkoholowe stanowią największą kategorię rynku spożywczego w Polsce

Wino na tle innych kategorii rynku Wielkość okręgu - proporcjonalna do wielkości kategorii Oś X – wzrost wartościowy kategorii w ostatnich 12 miesiącach, r/r Oś Y – wzrost ilościowy kategorii w ostatnich 12 miesiącach, r/r Kategoria win rozwija się w ostatnich 12 miesiącach w większym tempie niż średnia (oś przecięcia) dla głównych kategorii FMCG. Najszybciej rozwijającymi się kategoriami ilościowo i wartościowo są produkty czekoladowe i lody. Źródło: Nielsen ON 2013

Rynek alkoholi w Polsce Udział kategorii w sprzedaży Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, sprzedaż wartościowo kwiecień 2013 – marzec 2014 Rynek wina to trzecia co do wielkości kategoria rynku alkoholi w Polsce

Rynek alkoholi w Polsce Dynamika wybranych kategorii rynku alkoholi w Polsce Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, zmiana sprzedaży wartościowo grudzień 2012 – listopad 2013 vs. grudzień 2011 – listopad 2012 Sprzedaż wina rośnie w stosunku do piwa i wódki

Rynek wina w Polsce Sprzedaż wina w Polsce w mld zł *Prognoza własna AMBRA S.A. Źródło: Nielsen, rynek Total Poland w ujęciu wartościowym Sprzedaż wina w Polsce stale rośnie, również w okresach dekoniunktury

AMBRA – lider rynku Udział AMBRA w rynku jest ponad dwukrotnie większy niż jej największego konkurenta Udział dostawcy w sprzedaży Źródło: AMBRA S.A./Nielsen - Retail Management Service, Total Poland, udział ilościowy w sprzedaży, kwiecień 2013 – marzec 2014

AMBRA - wiodące marki własne 12 Najważniejsze marki Grupy AMBRA - CIN&CIN, DORATO, EL SOL, FRESCO, PICCOLO, CYDR LUBELSKI i PLISKA - są liderami w swoich kategoriach produktowych

AMBRA - lider dystrybucji marek Sprzedaż przez sieć 26 własnych specjalistycznych sklepów, 1500 restauracji w całej Polsce i sklep internetowy

Cydr - rozwój rynku lekkich alkoholi Konsumpcja poszukująca propozycji litrów Konsumpcja wina litrów Na polskim rynku pozostaje do zagospodarowania 0,5 mld litrów - wykorzystujemy ten potencjał dzięki innowacyjnemu produktowi jakim jest CYDR LUBELSKI

Cydr - potencjał rozwoju  polski rynek cydru dzisiaj nadal jest rynkiem niszowym - w 2013 r. sprzedaż osiągnie kilka milionów litrów  szacujemy potencjał polskiego rynku cydru w 2015 r. na 17,7 mln litrów  nasze badania konsumenckie oraz analizy rotacji wskazują na potencjał kategorii na poziomie 2-5% konsumpcji piwa w ciągu 5 lat

AMBRA - zyski i dywidendy * Dane zannualizowane do 31 marca 2014 r. W ciągu 9 lat od debiutu giełdowego AMBRA wypracowała ponad 100 mln zysków i wypłaciła ponad 50 mln dywidend swoim akcjonariuszom

AMBRA - cele biznesowe  wzrost sprzedaży win zgodny z tempem wzrostu polskiego rynku wina  dynamiczny wzrost sprzedaży cydru  inwestycje w markę CYDR LUBELSKI  wzrost zysku netto i EBIT

Zapraszamy do kontaktu