Jak się tworzy gazetę, audycję radiową, program telewizyjny?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
matematyczno-informatyczne
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
POTĘGA PRASY ZBLIŻENIA W VI LO Sebastian Gidaszewski, kl. II a, LO VI
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
ZE SZKOLNEGO PIÓRNIKA …HISTORIA, OSIĄGNIĘCIA, DZIAŁALNOŚĆ ORAZ PLANY ROZWOJU NASZEJ GAZETKI SZKOLNEJ…
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum Publiczne nr 2 Zespół Szkół Publicznych w Wołowie
Szko Ł a Podstawowa w K Ł ocku Nasz adres: Szkoła Podstawowa w Kłocku Kłocko Sieradz tel strona www
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”.
Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w roku szkolnym 2010/2011 Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w.
Fotografia naszym życiem
…:::Historia Strony Internetowej ZSO i kulisy jej powstawania:::…
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
W PSP W LEŚNIOWIE WIELKIM
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szkoła Muzyczna.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Zasoby portalu Scholaris jako jeden ze sposobów wzbogacenia procesu edukacyjnego Prezentacja opracowana w oparciu o materiały Ośrodka Rozwoju.
Lider: Irena Bednarczyk
Formy organizacyjne muszą być dostosowane do: -zadań dydaktycznych, -wieku, -możliwości uczniów.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Instytucje demokratyczne w szkole
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
W Gimnazjum w Perlejewie w roku szkolnym 2011/2012.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Konkurs Pięknego Czytania Etap szkolny r. Sala nr 18 Szkolny etap konkursu 13 uczniów z klas: 5b oraz 6a i 6c Nauczyciele – Anna Janus, Justyna.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Projekt Comenius Are we green enough Czy jesteśmy wystarczająco ekologiczni?
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
czwarte spotkanie Zespołu
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zapis prezentacji:

Jak się tworzy gazetę, audycję radiową, program telewizyjny?

Treści kształcenia: Informatyka: 1. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, korzystanie z sieci komputerowej. Uczeń: - posługuje się urządzeniami multimedialnymi, na przykład do nagrywania/odtwarzania obrazu i dźwięku; - samodzielnie i bezpiecznie pracuje w sieci lokalnej i globalnej. 2. Wyszukiwanie i wykorzystywanie (gromadzenie, selekcjonowanie, przetwarzanie) informacji z różnych źródeł; współtworzenie zasobów w sieci. - posługując się odpowiednimi systemami wyszukiwania, znajduje informacje w internetowych zasobach danych, katalogach, bazach danych.

Język polski: I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 1. Czytanie i słuchanie. uczeń: - odbiera komunikaty pisane, mówione, w tym nadawane za pomocą środków audiowizualnych; - rozróżnia informacje przekazane werbalnie oraz zawarte w dźwięku i obrazie; - odróżnia informacje o faktach od opinii; - rozpoznaje różnice między fikcją a kłamstwem; - rozróżnia gatunki publicystyczne prasowe, radiowe i telewizyjne.

Treści kształcenia: Fizyka: ruch drgający i fale. Wiedza o społeczeństwie: 1. podstawowe umiejętności życia w grupie. Uczeń: - omawia i stosuje podstawowe zasady komunikowania się i współpracy w grupie (np. bierze udział w dyskusji, zebraniu, wspólnym działaniu); 2. środki masowego przekazu. - omawia funkcje i wyjaśnia znaczenie środków masowego przekazu w życiu obywateli.

Cele: Uczeń: umie nagrywać i odtwarzać pliki dźwiękowe za pomocą dostępnego sprzętu (telefon, komputer); potrafi posługiwać się interfejsem programu Audacity; - potrafi montować pliki dźwiękowe w celu uzyskania zamierzonego efektu informacyjnego oraz z uwzględnieniem poprawności technicznej.

Nabywane umiejętności: Uczeń: - potrafi nagrać i odtworzyć dźwięk w telefonie komórkowym oraz w programie Audacity; potrafi zapisać plik dźwiękowy w komputerze oraz przenieść nagranie na komputer z innego urządzenia; umie wykorzystywać w montażu wykres falowy nagrania dźwiękowego ; potrafi powiększać i pomniejszać wykres w programie Audacity w celu swobodnej edycji pliku; potrafi montować nagranie dźwiękowe – wycinać i wstawiać fragmenty nagrania; potrafi montować nagranie (audycję) z kilku plików dźwiękowych; potrafi regulować głośność fragmentów nagrania w celu uzyskania pożądanego efektu; umie odpowiednio przygotować się do nagrywania plików dźwiękowych, np. wywiadów, dba o jakość nagrania; umie planować pracę własną i w zespole.

Audycja radiowa

Audycja radiowa Ramówka, zwana też programem ramowym określa nam jakiś konkretnie określony układ programu nadawanego przez telewizję lub radio. Istnieją pewne audycje nadawane cyklicznie przez telewizję i radio i to one tworzą nam schemat programu. Audycja radiowa to jakiś konkretny program o danej tematyce, odrębny od innego programu, niekiedy posiadający nazwę, mający określony czas swojej emisji. Audycja może być programem muzycznym, słowno- muzycznym, a także programem mówionym.

Możemy wyróżnić wiele rodzajów audycji radiowych Możemy wyróżnić wiele rodzajów audycji radiowych. Ich przykładom mogą być: koncerty radiowe, pogadanki, listy przebojów, programy muzyczne, polityczne, dokumenty, reportaże, słuchowiska czy programy informacyjne. Występują także różnego rodzaju magazyny, których tematem jest publicystyka, kultura, czyli programy artystyczne i kulturoznawcze. W radiu możemy także trafić na samodzielny gatunek określany, jako feature. Powstał on już w 1945 roku. Oznacza on nadawanie kilku rzeczy, w jednej spójnej całości. Zatem kiedy połączymy ze sobą dokument, reportaż i na przykład słuchowisko będziemy mogli mówić o gatunku feature, który jest emitowany w radiu. Dane audycje są prowadzone przez różnych prezenterów, których możemy nazwać redaktorami. Większość emisji jest transmisjami na żywo i często są to przekazy, które są prowadzone bezpośrednio z miejsca, w którym dany dziennikarz się znajduje, czyli niekoniecznie musi to być studio radiowe.

Jak się tworzy audycję radiową? Na początku musisz zastanowić się, skąd właściwie weźmiesz publiczność. Oczywiście, najłatwiej o nią w radiu – każde ma swoją stałą publiczność, której możesz teoretycznie zaproponować swój program. W praktyce musisz być jednak albo dziennikarzem takiej stacji, albo przekonać redaktora naczelnego i dyrektora, że masz odpowiedni głos i umiejętności oraz coś naprawdę ciekawego do zaoferowania. (ludziom tym zależy przecież na reputacji radia i wpływach z reklam). W przypadku największych stacji radiowych takie prawdopodobieństwo jest jednak niewielkie – o czas antenowy konkurujesz przecież z chodzącymi legendami w rodzaju Wojciecha Manna i bardzo dobrymi, profesjonalnymi dziennikarzami. Jeśli jesteś jednak dość znany, możesz spróbować znaleźć swoje miejsce na antenie – lokalnej, wojewódzkiej czy nawet krajowej.

Często początkiem kariery radiowej jest praca w radiach studenckich – uczysz się tam obsługiwać sprzęt i zdobywasz pierwsze szlify jako spiker, prowadzący wywiad czy audycję tematyczną. Wcale nie musisz być studentem, aby tam działać – często wystarczy radiowa pasja i umiejętność swobodnego mówienia. Alternatywnym wyjściem jest stworzenie podcasta (lub skorzystanie ze streamingu poprzez wykupienie przestrzeni na serwerze) – twojego małego, prywatnego radia/audycji internetowej, którą możesz tworzyć i nadawać z domu. Jeśli zacznie go słuchać wystarczająco dużo ludzi, możesz stać się naprawdę popularny i będziesz miał wspaniałą motywację, wiedząc, że twoja audycja przyciąga widownię. Warto jednak wcześniej zadbać o promocję swojej audycji – w Internecie są tysiące, jeśli nie miliony podcastów i radiów internetowych, więc prawdopodobieństwo, że ktoś trafi przypadkiem na twój, jest niewielkie. Zastanów się, na jakich stronach internetowych możesz znaleźć potencjalnych odbiorców i nawiąż współpracę z takimi witrynami. Warto pamiętać, że niektóre radia studenckie również nadają audycje przez Internet, często na żywo. Drugą ważną rzeczą jest wybór tematu twojej audycji. Tutaj masz wielkie pole do popisu, jednak pamiętaj, że twój program powinien być w miarę spójny i interesujący, przynajmniej dla pewnej grupy ludzi. Jeśli masz w planach program z muzyką, w którym połączysz britney spears, death metal i największe przeboje Piotra Czajkowskiego, pomyśl, czy aby nie odstraszysz tym słuchaczy, z fanami popu, metalu i klasyki na czele?

Oczywiście, jeśli masz talent do dobierania muzyki i wierzysz w swoje przedsięwzięcie, nie wahaj się ani chwili, szczególnie jeśli nadajesz z domu. Jeśli jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie (naprawdę dowolnej), możliwe, że są ludzie, którzy będą chcieli skorzystać z twojej wiedzy i z przyjemnością posłuchają choćby krótkiego wykładu czy rozmowy z redaktorem lub innym ekspertem. Taka audycja nie musi być długa, ważna jest przede wszystkim jakość – wtedy słuchacze nie będą mogli się doczekać kolejnego odcinka, podobnie jak przy ciekawym blogu. Możesz też wykorzystać swoje poczucie humoru czy znajomość wydarzeń w danej dziedzinie i komentować je regularnie – tylko pamiętaj: nie bądź śmiertelnie poważny, spontaniczny humor jest jedną z rzeczy, które tak ceni się w radiu

Strona techniczna Jeśli nie wiesz, jak posługiwać się sprzętem radiowym, najlepiej naucz się podstaw w radiu studenckim. Nawet jeśli będziesz występować na żywo po raz pierwszy, będziesz miał partnera czy technika, który ci wszystko objaśni i włączy mikrofon w odpowiednim momencie. Możesz potrenować pracę z mikrofonem czy dyktafonem (musi być dobrej jakości!) np. przeprowadzając wywiady na ulicy czy nagrywając rozmowę w domu – zobaczysz w jakiej odległości najlepiej trzymać usta. Dobry sprzęt do nagrywania przyda ci się też podczas tworzenia audycji na komputerze – mikrofon powinien wytłumiać trzaski i szumy z tła. Zarówno w uniwersyteckim, jak i profesjonalnym radiu audycje nagrywa się w studiu, w którym ściany są odpowiednio wytłumione (adaptacja akustyczna). Jeśli więc naprawdę zależy ci na jakości dźwięku w twojej audycji, możesz obić ściany swojego małego studia odpowiednim materiałem (np. grubą wykładziną czy wełną mineralną, przy czym ta ostatnia nie jest bardzo bezpieczna, jeśli jest ot tak, „na wierzchu”)

Możesz też stworzyć sobie kabinę do nagrywania, jednak ważne jest, aby nie była ona wykonana z gładkiego materiału, bo uzyskasz podobny efekt, co nagrywając w łazience. Do tworzenia audycji możesz używać różnych programów internetowych, jak Andromeda czy Shoutcast – używanie ich jest dość proste, szczególnie jeśli tworzysz podcast.

Zapraszamy na audycję radiową w wykonaniu uczniów klasy II gimnazjum.

Program telewizyjny Program telewizyjny - telewizyjna produkcja audiowizualna, podstawowa jednostka ramówek stacji telewizyjnych , która charakteryzuje się określonym gatunkiem telewizyjnym. gatunek telewizyjny to wyróżniający się ze względu na swój cel i formę rodzaj programów telewizyjnych. Wykorzystuje on pewną uznaną przez producentów i widzów konwencję przedstawiania świata. Gatunki telewizyjne: · film telewizyjny; · film dokumentalny magazyn telewizyjny; magazyn ekonomiczny; magazyn motoryzacyjny; magazyn poranny (telewizja śniadaniowa); magazyn reporterów; magazyn sportowy; program kulinarny; miniserial; prognoza pogody; program dla dzieci; program informacyjny (serwis); program muzyczny (koncerty, wykonania studyjne);

· · program popularnonaukowy; · program przyrodniczy; · program publicystyczny; · program religijny; · program rozrywkowy; reality show; talent show; teleturniej program sportowy (transmisja wydarzeń sportowych); reportaż telewizyjny; serial telewizyjny; opera mydlana; serial animowany; serial młodzieżowy; serial prawniczy; serial medyczny; sitcom; telenowela; telenowela dokumentalna; talk-show. ·

Jak się tworzy program telewizyjny? http://www.scholaris.pl/zasob/104822?bid=0&iid=&query=jak+powstaje+program+telewizyjny&api =

Gazeta gazeta - rodzaj wydawnictwa ciągłego, czasopismo ukazujące się częściej niż raz w tygodniu, najczęściej codziennie (dziennik) – w rozumieniu wszystkich dni roboczych. Pochodzenie słowa gazeta nie jest do końca jasne. Wywodzi się przypuszczalnie z włoskiego gazzetta – określenia drobnej monety, za którą nabywano dzienniki w XVII - wiecznej Wenecji. Słowo gazza oznacza również srokę, której podobiznę często umieszczano w dziennikach włoskich, jako symbol gadatliwości i plotkarstwa. Być może też źródłosłów gazety to hebrajskie izgard, tłumaczone jako herold, goniec, zwiastun.

CIEKAWOSKI · Pierwszą gazetą, której nakład osiągnął 1 milion egzemplarzy, był francuski dziennik Le petit journal w 1890. · Gioacchino Rossini skomponował operę La gazzetta, nawiązującą tematyką libretta do ogłoszenia zamieszczonego w gazecie..

Jak zacząć swoją przygodę z gazetą szkolną? Pierwsze kroki: Musicie się zastanowić ile osób będziecie potrzebować, aby wasza gazeta działała. Zbyt duża liczba osób zazwyczaj nie jest problemem, gdyż dla każdego zaangażowanego zapewne znajdzie się miejsce na tych kilku stronach. Mała ilość osób nie pozwala natomiast w realizacji tego, co chce się napisać. oczywiście jeżeli nie znajdziecie wielu chętnych wtedy stworzycie po prostu mniejsze wydawnictwo.

Drugi ważny aspekt to kwestia finansowania Drugi ważny aspekt to kwestia finansowania. Jest ona ściśle powiązana z objętością gazety oraz liczbą drukowanych egzemplarzy. Duże nakłady i spora liczba stron będą wymagały od was znalezienia większych sum na druk. Zawsze możecie zdecydować się na przygotowanie gazetki internetowej w programie qmam – jest to interaktywne narzędzie do tworzenia internetowych gazet. Możecie dołączać do nich pliki audio i video. Adres strony to www.mam.media.pl – znajdziecie na niej wiele samouczków i video instrukcji.

Wokół zespołu redakcyjnego budujcie sieć współpracowników Wokół zespołu redakcyjnego budujcie sieć współpracowników. Dzięki temu tematyka waszej gazety będzie różnorodna, a redaktorzy będą mieli poczucie, że mają miejsce, gdzie będą mogli podzielić się swoją wiedzą i pomysłami.

Co może być treścią szkolnej gazety? informacje o szkole i z życia szkoły; informacje o wydarzeniach kulturalnych w szkole i w miejscowości; informacje z Polski i ze świata; komentarze, opinie uczniów; wywiady, reportaże; listy uczniów; komiksy, fotografie, rysunki; ankiety badające opinie uczniów, nauczycieli.

Etapy tworzenia gazety szkolnej zebranie zespołu redakcyjnego; dyskusja o misji i celach; opracowanie zasad funkcjonowania zespołu (podział ról, za co odpowiada redaktor, za co sekretarz redakcji, jak często zwoływane są kolegia redakcyjne, jak wygląda kontakt i korespondencja z czytelnikami); wybór funkcji w zespole redakcyjnym; opracowanie budżetu gazety i sposobu jej dystrybucji; opracowanie harmonogramu wydawniczego.

Skład grupy projektowej: Cierlak Damian Grzybowski Patryk Lewandowska Karolina Pasztaleniec Sebastian Pęk Justyna Skrzypek Patrycja Szwedo Elżbieta

Dziękujemy za uwagę.