Ochrona dróg powiatowych przed degradacją – Część III Automatyczny system ważenia i monitoringu pojazdów ciężkich Instytut Badawczy Dróg i Mostów mgr inż.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Dane dotyczące sprzedaży wody mineralnej
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Transformacja Z (13.6).
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Korzyści finansowe eksploatacji aut CNG
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
RES POLONA Kazimierz Żylak. OPANOWANIE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNYCH PRZEZ GIMNAZJALISTÓW.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Obciążenia nawierzchni
1. Dziennikarz Lekarz Listonosz 2 3 Lekarz  bada ludzi i określa ich stan zdrowia  bada podstawowe obszary życia i określa ich stan w liczbach 4.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Ochrona dróg powiatowych przed degradacją – Część III Automatyczny system ważenia i monitoringu pojazdów ciężkich Instytut Badawczy Dróg i Mostów mgr inż. Michał Karkowski 1

AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Instytut Badawczy Dróg i Mostów 2 Rzeczywistość Przeciążenia sięgają od 20% do 70% dopuszczalnej masy pojazdu Co 3 pojazd ciężarowy jest przeciążony

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 3 Rzeczywistość Przejazd jednego ciągnika siodłowego z przyczepą o prawidłowej wadze = przejazd około samochodów osobowych AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 4 Rzeczywistość Przejazd jednego ciągnika siodłowego z przyczepą przeciążonego o 20 % = przejazd około samochodów osobowych AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 5 Rzeczywistość AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 6 Rzeczywistość AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Jeżeli stan nawierzchni drogowej jest zły, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest większe niż, gdy nawierzchnia jest w dobrym stanie technicznym. W tym przypadku dochodzi do zwiększenia agresywności obciążeń pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 7 Możliwość reakcji Kompleksowy system automatycznego ważenia i identyfikacji pojazdu Kontrole u przewoźników Stacjonarne kontrole ITD na drodze AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 8 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH ISKIP to uniwersalny system automatycznej identyfikacji pojazdów, dokonywanej na podstawie równoległego rozpoznawania jego cech takich jak rodzaj (osobowy, dostawczy, ciężarowy, autobus, itp.), kolor, marka, typ oraz numer rejestracyjny ISKIP może być wykorzystywany do: -poszukiwania i wykrywania pojazdów podejrzanych, -kompleksowego pomiaru prędkości przejazdowej pojazdów na odcinkach, -rejestracji pojazdów niestosujących się do sygnalizacji świetlnej, -monitorowanie stref ograniczonego ruchu drogowego (np. ścisłe centra miast) ISKIP może być instalowany zarówno w wersji stacjonarnej (np. przejścia graniczne, ważne węzły drogowe, jak i mobilnej (np. pojazdy Policji, ABW, CBŚ, ITD.).

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 9 Schemat działania systemu Przejazd pojazdu przez wagę i wykonanie zdjęcia pojazdu Analiza uzyskanego obrazu, identyfikacja pojazdu, akwizycja danych wagowych Przekazanie danych do centrum oraz stacjonarnych i mobilnych punktów kontroli ITD Zatrzymanie pojazdu, ważenie stacjonarne, karanie AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 10 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Schemat działania systemu

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 11 Parametry funkcjonalne systemu Integracja istniejących systemów preselekcji (zgodnie z wymogami dyrektywy PE-UE Automatyczna kalibracja systemu zapewniająca błąd pomiaru preselekcyjnego nie większy niż 1-2% (zgodnie z wymaganiami dyrektywy PE-UE) Instalacja elementów systemu poza siecią dróg krajowych (miasta) Kompatybilność z systemami GITD Stały nadzór techniczny i naukowy AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 12 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Efekty funkcjonowania systemu Wartość średniego przekroczenia nacisku osi napędowej - 2,5t Wartość maksymalnego przekroczenia DMC - 28t Wartość średniego przekroczenia DMC – 5t Wartość maksymalnego przekroczenia nacisku osi napędowej - 4,5t Wartość maksymalnego przekroczenia nacisku potrójnej osi nienapędowej - 12t

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 13 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Efekty funkcjonowania systemu Prawie 100% skuteczność wychwytywania pojazdów przeciążonych Ponad PLN nałożonych kar w 1 roku Ponad pojazdów skontrolowanych Eliminacja ruchu przeciążonego z okolic punktu preselekcji (spadek od 20% do 80%)

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 14 Porównanie jakości – DK 5 / Bydgoszcz DataGodzinaWaga certyfikowana ITD Oś 1Oś 2Oś 3Oś 4Oś 5Oś 6Waga [t] :577,3012,503,85 31, :497,8010,5510,4510,1510,35 49, :206,958,6511,30 11,40 49, :336,5513,206,65 6,70 39, :536,9011,358,308,408,65 43, :047,9511,257,2511,209,45 47, :426,2512,90 19, :475,903,856,509,659,75 45,40 Waga WIM IBDiM BłądOś 1Oś 2Oś 3Oś 4Oś 5Oś 6Waga [t] +1,12% 7,1012,904,103,703,90 31,70 -1,01% 7,5011,209,5010,4010,20 48,80 -0,81% 6,409,2011,3011,2011,10 49,20 -0,63% 6,2013,306,806,60 39,50 +0,00% 6,7011,608,208,408,70 43,60 -0,85% 7,2012,007,3010,909,30 46,70 -0,78% 6,2012,80 19,00 +0,22% 7,009,409,70 45,50 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 15 Porównanie jakości – DK 5 / Bydgoszcz AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Lipiec - średni nacisk I osi [kN] Styczeń- średni nacisk I osi [kn] Odchylenie standardowe Lipiec Odchylenie standardowe Styczeń Scania6,3496,0368,337,78 Renault5,945,8038,627,55 Daf6,3556,0548,026,83 Man6,145,7549,029,26 Volvo6,3635,9927,856,95 Mercedes6,3055,91310,988,72 Iveco6,1785,8539,678,07

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 16 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Dzięki wykorzystaniu danych z wag legalizowanych do korekcji danych uzyskiwanych przy pomocy pojazdu odniesienia wspartego mechanizmem MMR udało się zminimalizować błąd pomiaru wag preselekcyjnych do poziomu 1,5 %, co stanowi pierwszy krok do ich certyfikacji i legalizacji pomiarowej – będącej celem finalnym projektu

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 17 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH Pojazd Waga całkowita legalizowana ITD. Waga całkowita preselekcja IBDIM Waga I osi legalizowana ITD. Waga I osi preselekcja IBDiM Błąd wagiBłąd osi MAN SBE 16….49,649,56,9570,20%0,72% SCANIA WT 27….46,6546,86,456,30,32%2,33% SCANIA SZA 13….44,644,47,957,60,45%4,40% MAN GA 33….38,939,16,756,50,51%3,70% DAF CB 03….20,1520,37,757,60,74%1,94% MAN PP 82….19,8207,457,11,01%4,70%

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 18 Referencje AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 19 Referencje AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 20 Referencje AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 21 Nagrody 21 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 22 Nagrody 22 AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH

Instytut Badawczy Dróg i Mostów 23 Kontakt – realizacja projektu mgr inż. Michał Karkowski Instytut Badawczy Dróg i Mostów ul. Instytutowa Warszawa Tel: AUTOMATYCZNY SYSTEM WAŻENIA I MONITORINGU POJAZDÓW CIĘŻKICH