Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska 19-20.09.2009 Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
1. ZEZWOLENIE NA WYKONANIE ZAGRYWKI
Psychologia Zarządzania
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
TEORIA MOLTYLI CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Zmiany Przepisów Gry w Piłkę Nożną /2013
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
realizacja VIII punktu
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Wystąpienia publiczne.
Okólnik FIFA nr 987 Wskazówki IFAB dotyczące stosowania Artykułu 11, Rozstrzygnięcie 2 17 sierpień 2005r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Konferencja sędziowska Starachowice, lutego 2007
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
„DZIEŃ DOBRY” „Dzień dobry” mówimy do sprzedawców, pacjentów w poczekalni, pasażerów w przedziale, wszędzie, gdzie wchodzimy i zastajemy ludzi,
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Mimowolnie ją przeczytałem....
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Strategie rozwiązywania konfliktów
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Odprawa Przedmeczowa Jak powinna wyglądać?
Przed meczem… Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
1 Nielegalne dotykanie rękami Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
1 AKCJA RZUTOWA Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Szkolny system wychowawczy
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Metody komunikacji.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
PRAWA dziecka.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
PRZEPISY GRY W PIŁKĘ NOŻNĄ ARTYKUŁ XII CZĘŚĆ DRUGA Szkolenie kandydatów na sędziów piłki nożnej – KURS 2010 Opracował: Tomasz Radkiewicz.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opresyjna i nieopresyjna
PORUSZANIE SIĘ I USTAWIANIE SĘDZIEGO W RÓŻNYCH SYTUACJACH BOISKOWYCH
Szkolny plan zachowania
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
PROBLEMATYKA WYNIKU W DZIECIĘCEJ PIŁCE NOŻNEJ.
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 2

1.Jakie znacie podstawowe narzędzie zażegnywania konfliktów?? 2.Jakie miałeś/aś sytuacje konfliktowe?? ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI

4 Każdy z nas staje przed podobną liczba sytuacji, które mogą prowadzić do konfliktu Każdemu się one zdarzają podczas meczu Naszym zadaniem nie jest unikanie ich ale… ROZWIĄZYWANIE !!! ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI

5 Naturalnym jest występowanie konfliktów od czasu do czasu Każdy człowiek jest inny Różne osobowości, charaktery Rożne wartości, zwyczaje Ile razy zdarzyło się, że trener na nas podnosi głos a on uważa, że prowadzi normalną rozmowę?? ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI

PODSTAWY: 6 Złość, frustracja, presja, prowokacja są powodami konfliktów Każdy jest tylko człowiekiem- za każdą nawet najtwardszą skorupą kryją się ludzkie uczucia Konflikty mogą opierać się na „określonych zagadnieniach” jednak wciąż za nimi stoi człowiek Rozwiązywanie konfliktów jest niczym innym jak tylko właściwym podejściu do ludzi

7 Nie chodzi o wiadomość jaką chcemy przekazać tylko o to… jak tego dokonamy 90% rozwodów spowodowanych jest… tonem głosu JAK a nie CO!! ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI

Typy osobowości : 8 widzą problem, rozwiązują problem. Widzą problem i mnóstwo przeciwności w jego rozwiązaniu. Wszystko jest ciężkie ale są w stanie przezwyciężać niedogodności Robią rzeczy żeby udowodnić, że im się nie uda OptymiściPrzegraniSceptycy

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 9 Traktuj innych tak jak Ty chcesz być traktowany Traktuj innych tak jak oni oczekują, że będą traktowani Szacunek do innych jest pierwszym krokiem do bycia szanowanym Dwukierunkowa komunikacja jest konieczna!! Każdy z nas jest inny

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 10 Nie zrozumiesz innych nie rozumiejąc siebie. Zrozum w jaki sposób reagujesz na zachowania ludzkie. Bardzo często niezrozumienie, niedoinformowanie może być przyczyną konfliktu.

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 11 Staraj się ustalić przyczynę jeśli to możliwe Słuchaj co mówią Odpowiadaj na pytania, nie na stwierdzenia Rozwiązanie konfliktu- obie strony powinny być usatysfakcjonowane TU NIE CHODZI O WYGRANĄ LUB PRZEGRANĄ

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 12 A1: „Panie Sędzio- zawodnik wszedł za wcześnie do pola rzutów wolnych Dlaczego Pan nie gwizdnął?!!” Sędzia: „Nie, nie wszedl…” A1: Ależ wszedł. Niech Pan patrzy, płacą Panu za to!!!! KONFLIKT Może się nie rozumiecie?? Może zawodnik nie zna przepisów?? Upewnijcie się czy mówicie o tym samym. Sędzia: „Co ma Pan na myśli, że wszedł za wcześnie?” A1: Bo wszedł zanim piłka dotknęła obręczy!! Sędzia: Ale przepis mówi „to i to” Problem zażegnany

ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI 13 Konflikt Potrzeby, wartościFrustracjaNiedoinformowanieProwokacjaPresja, stres

NARZĘDZIA 14 Mowa ciała Unikanie niewłaściwych gestów Ton głosu Odpowiedni język

MOWA CIAŁA 15 Nie bądźmy niedostępni Unikajmy prowokujących gestów Nie pouczajmy

GŁOS 16 Jest niezwykle ważne aby rozpocząć właściwymi słowami i tonem Korporacje szkolą ludzi z samej czynności odbierania telefonów- od tego jak się przedstawisz podobno zależy 15% dalszego sukcesu Nie pouczaj. Każdy z trenerów, zawodników musi posiadać silną osobowość aby osiągać wyniki. Ludzie o silnej osobowości wolą zostać ukarani niż pouczani na oczach innych. Unikajmy słownictwa „blokującego relacje”

17 „Czy mógłby Pan mi wyświadczyć przysługę…” „Proszę, spróbujmy jeszcze raz i powoli…” „OK trenerze, słyszę co Pan mówi…” „Czy dobrze rozumiem, że chodzi Panu o…” GŁOS

SŁOWNICTWO 18 „NIE…” „JAK ŚMIESZ” „NIEPRAWDA” „STOP” „NIE RÓB” Jak na Ciebie wpływają te wyrażenia?

SŁOWA KLUCZE 19 Dziękuję… Proszę… Przepraszam,… Czy mógłbyś… Czy mógłbym CZY MOGLIBYŚMY OK

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW 20 Określenie nieformalnego lidera Pilnuj tematu rozmowy i nie pozwól go zmienić Staraj się komunikować krótko i zwięźle w czasie meczu Ćwicz kluczowe zwroty jakie chcesz wykorzystać Ćwicz ton głosu- powinien być zrozumiały i pewny siebie ale nie agresywny Wiedz o czym mówisz, nie wyjaśniaj więcej niż konieczne Zasugeruj bardziej dogodne miejsce i czas na kontynuacje rozmowy

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW 21 Rozwiązywanie konfliktów na boisku jest dużo łatwiejsze niż w życiu

P O W O D Z E N I A K. Nowak ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW