Balans w grach Marcin Szymkowiak. Czy moja gra powinna być symetryczna czy asymetryczna?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Istota wyczynu we wspinaczce plenerowej.
Advertisements

Squarer Natalia Berdys Programowanie Urządzeń Mobilnych
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
K orzystanie z ogólnodostępnej wersji internetowej.
Kim jest dzisiejszy gracz? wojtek ozimek one2tribe.
Czego potrzebuje reklamodawca? CZAS SKUPIENIE EMOCJE.
J. Kacperska D. Polewski J. Kacperska D. Polewski I al.
Analiza porównawcza wybranych metod sztucznej inteligencji w komputerowych grach strategicznych Comparative analysis of artificial iteligece methods applied.
Szczególna teoria względności Co jest a co nie jest względne?
Str. 121 czyli … kilka pytań na każdym teście jak w banku Law 12 – Fouls and misconduct.
Str. 120 czyli … kilka pytań na każdym teście jak w banku Law 12 – Fouls and misconduct Glossary: The ball is out of play – piłka poza grą The ball is.
Artykuł 6 Sędziowie asystenci
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Wł.muzyke Życie Urodził się we wsi Ninie Maile nieopodal Saint Anns na Jamajce. Jego ojcem był białym oficerem armii brytyjskiej.
Instytut Sztuk Audiowizualnych Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Relaks przy śpiewie i muzyce
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Giełda Tematów Prac Dyplomowych The Internet Exchange of Theses Topics Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Modelowanie populacji i przepływu opinii pomiędzy aktorami sztucznej inteligencji za pomocą sieci społecznej Wojciech Toman.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
Ćwiczenie: Dla fali o długości 500nm w próżni policzyć częstość (częstotliwość) drgań wektora E (B). GENERACJA I DETEKCJA FAL EM Fale radiowe Fale EM widzialne.
One tale one game one dance one recipe
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
How to make an application on Step by Step Instructions
PIOTR SOBOLEWSKI – TK GAMES Jak rozłożyć grę na części? Part 1: Mobile games.
Viral Loop Perpetuum mobile? Przygotował Mateusz Wojtanowicz.
Kim jesteśmy? Uczymy tworzyć gry Tworzymy gry.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Economic development in biodiversity-rich areas Tomasz Żylicz University of Warsaw
Kim jest Game Designer? Marcin Szymkowiak. Role w Game Devie.
Robimy gry! Brainstorm time! .
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
Projekt i wykonanie strony graficznej: Wiktor Gajewski VI D Przygotowanie tekstów: Tomasz Motyczyński VI D Krystian Lewandowski VI D Zuzanna Zabielska.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Assessment of influence of short-lasting whole-body vibration on joint position sense and body balance – a randomised masked study Rehabilitation Department,
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
ESTONIA´S DOINGS SEPT.-NOV What has been done so far...
GRY KOMPUTEROWE I ZJAWISKA SPOŁECZNE
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
Z dumą prezentujemy produkt miniprzedsiębiorstwa IV LO Games: IV LO Trading Card Game.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Klasa III moduł 04 PLAYTIME PI Synergia początkowej nauki języka obcego z edukacją wczesnoszkolną i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Projekt.
ANNOUNCEMENT Tworzenie własnego tekstu: ogłoszenie.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
CATS OF GREAT BRITAIN.
Przetestuj Usability Mateusz Kaczmarek
Tworzenie własnego tekstu: ogłoszenie
Trudny czy łatwy labirynt?
European Insolvency Regulation
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Alpha School of English
Czasy: Past continuous
Przygoda lekarzy z komputerem czyli Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
INERNATIONAL LOGISTICS
metody współczesnej statystyki
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Chapter 7: Art PowerPoint
Zapis prezentacji:

Balans w grach Marcin Szymkowiak

Czy moja gra powinna być symetryczna czy asymetryczna?

Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ognia SpitfireMedium MesserschmittHigh Low HurricaneLow Medium

Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) 6 MesserschmittHigh (3) Low (1)7 HurricaneLow (1) Medium (2)4

Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną SamolotSzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) Medium (4)8 MesserschmittHigh (3) Low (2)8 HurricaneLow (1) Medium (4)6 Siła ognia jest ważniejsza!!!

Balans 1: Balansujemy grę asymetryczną Samolot8SzybkośćZwrotnośćSiła ogniaSuma SpitfireMedium (2) Medium (4)8 MesserschmittHigh (3) Low (2)8 HurricaneLow (1) High (6)8

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza?

Trick nr1: Zwiększanie poziomu trudności po każdym sukcesie gracza

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr2: Pozwól masterom przejść łatwiejsze poziomy szybko

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr3: Oceniaj przejście poziomu!

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr4: Wybór poziomu trudności.

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Trick nr5: Playtesty!

Balans 2: Jak nie znudzić i nie wkurzyć gracza? Tips: Niespodzianka! Fog of War

Balans 3: Znaczące decyzje

# wyborów > # pragnień → gracz czuje się przytłoczony # wyborów < # pragnień → gracz czuje się sfrustrowany # wyborów = # pragnień → OK

Balans 3: Znaczące decyzje

Hollow decision: no real consequences Obvious decision: no real decision Uninformed decision: an arbitrary choice Informed decision: where the player has ample information Dramatic decision: taps into a player's emotional state Weighted decision: a balanced decision with consequences on both sides Immediate decision: has an immediate impact Long-term decision: whose impact will be felt down the road

Balans 3: Znaczące decyzje

Jak gracze podejmują decyzje?

Balans 3: Znaczące decyzje

Balans 4: Skill vs Luck

Balans 5: Zręczność vs pomyślunek

Balans 6: Długość gry/sesji

Balans 7: Nagrody

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Pochwała

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Punkty

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Przedłużenie rozgrywki

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Portale/Klucze/Przejścia

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Małe show

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza P-p-p-p-p-ower!!!

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Zasoby

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Ukończenie / „wymaksowanie” gry

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Tips and Tricks Większa różnorodność = lepiej Im dalej tym więcej Mały random jest OK

Balans 7: Sposoby nagradzania gracza Tips and Tricks Pomocne nagrody są bardziej wartościowe Nagrody powiązane z fabułą są fajne

Balans 8: Kary

Balans 8: Sposoby karania gracza

Balans ∞: Tips & Tricks #1 Ostrożnie z płatnymi ($$$) itemami

Balans ∞: Tips & Tricks #2 Social Games i nie tylko: Czas „życia” gry Tempo gry Przerwy w grze Konsumpcja

Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy

Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy

Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy

Balans ∞: Tips & Tricks #3 HeatMapy

Balans ∞: Tips & Tricks #4 Różne: Balans nie może być całkowity Czasami matematyka jest bezsilna... RTS: balansowanie nie jest łatwe... Skup się na zbalansowaniu dla targetu twojej gry

Balans ∞: Tips & Tricks #5 Różne: Słabości twoich bohaterów twoją siłą... Zarządzanie pierdołami... Daj sobie czas na balansowanie! Priorytet na FUN nie na $$$

Balans ∞: Tips & Tricks #6 Różne: Stagnacja  Powtarzalność  Balans sił  Niekończąca się pętla  Jaki tu spokój... na na na na, nic się nie dzieje...

Balans ∞: Tips & Tricks #7 Różne: Mamo, mamo utknąłem... Losowa katastrofa Nie daj im zmasterować swojej gry! (za szybko) Funkcja SKILLA do ŚMOCY nie jest liniowa

Balans ∞: Tips & Tricks #8 Gracze domagają się osłabienia któregoś z bohaterów? Dobrze! Albo źle... Nie zmieniaj zasad w trakcie gry! Wybór, wybór i jeszcze raz wybór

Balans ∞: Tips & Tricks #N Źle: Zła decyzja gracza okazuje się złą dopiero po długim czasie

Źródła „The Art of Game Design” Jesse Schell (książka) Four Tricks to Improve Game Balance David Maletz (artykuł) Four Tricks to Improve Game Balance David Maletz (artykuł) Improving Player Choices Tracy Fullerton (artykuł) Improving Player Choices Tracy Fullerton (artykuł) Extra Credits: The Illusion of Choice (wideo) Extra Credits: The Illusion of Choice (wideo) On Balance-optimizing the PVP Experience Steve Levkoff (artykuł) On Balance-optimizing the PVP Experience Steve Levkoff (artykuł) The tricky balance of virtual items (artykuł) The tricky balance of virtual items (artykuł) Game Balance Wendy Soong (artykuł) Game Balance Wendy Soong (artykuł) Opinion: Balance and Flow Maps Sean Houghton (artykuł) Opinion: Balance and Flow Maps Sean Houghton (artykuł) Balance and Expression Ben Taber (artykuł) Balance and Expression Ben Taber (artykuł) Understanding Balance in Video Games Keith Burgun (artykuł) Understanding Balance in Video Games Keith Burgun (artykuł) Extra Credits: Perfect Imbalance - What Changes the Competitive Meta (wideo) Extra Credits: Perfect Imbalance - What Changes the Competitive Meta (wideo) The Psychology of Choice John Hopson (artykuł) The Psychology of Choice John Hopson (artykuł) Extra Credits: Balancing for Skill (wideo) Extra Credits: Balancing for Skill (wideo) Extra Credits: When Difficult Is Fun - The Difference Between Challenging and Punishing Games (wideo) Extra Credits: When Difficult Is Fun - The Difference Between Challenging and Punishing Games (wideo)