AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
Advertisements

Wykład nr 5 W prezentacji zostały wykorzystane slajdy pomocnicze do książki: Microeconomics, R.S.Pindyck D.L.Rubinfeld.
Mikroekonomia pozytywna
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Krótkookresowa równowaga gospodarcza i stopa procentowa: model IS, LM
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Teoria konsumenta.
Elastyczność popytu i podaży
Ekonomia inflacja, oczekiwania i wiarygodność
Ekonomia podstawy teorii wyboru konsumenta
Popyt, podaż, rynek.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska
WŁAŚCIWOŚCI FUNKCJI POPYTU
OGRANICZENIE BUDŻETOWE
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
P O P Y T , P O D A Ż.
Teoria zachowań konsumenta
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
MODEL RÓWNOWAGI NA RYNKU TOWAROWO - PIENIĘŻNYM
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Teoria wyboru konsumenta
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska Podaż pracy
Rynek: popyt, podaż, cena
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Równowaga rynkowa.
Prawo popytu.
John Maynard Keynes – podejście makroekonomiczne
MODEL IS-LM.
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
MAKROEKONOMIA MODEL IS-LM.
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Kupowanie i sprzedawanie
POPYT na dobro lub usługę zależy od:
Popyt i podaż jako regulatory rynku
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Podstawy ekonomii Rynek, Popyt i Podaż.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Popyt, efekty substytucyjne i dochodowe
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska WYBÓR KONSUMENTA
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Sławomir Sztaba Szkoła Główna Handlowa Kolegium Ekonomiczno-Społeczne
Gospodarka Robinsona Crusoe Varian rozdz. 30 (s )
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Profesor Stefan Markowski
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Ekonomia menedżerska Wykład 1 Ekonomia jako nauka
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Podstawy teorii zachowania konsumentów
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Podstawy teorii zachowania konsumentów
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
Podstawy teorii zachowania konsumentów
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Mikroekonomia Wykład 3.
Zapis prezentacji:

AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER Czym jest rynek? Rynek Rynek to zespół mechanizmów umożliwiających kontakt kupującym i sprzedającym. Rynek to całokształt transakcji kupna i sprzedaży oraz warunków w jakich one przebiegają. Na nim kształtuje się cena równowagi – w gosp. Konkurencyjnej. AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER

Sposoby oferowania dóbr i usług Przedsiębiorcy decydują o produkcji na podstawie sytuacji w jakiej znajdują się na rynku, może to być: Monopol Wolna konkurencja Regulacje cenowe, jakich dokonuje państwo

Rodzaje rynku Rynek: Towarowy (metale szlachetne, ropa, gaz) – ze względu na przedmiot obrotu Rynek: Towarowy (metale szlachetne, ropa, gaz) Dóbr konsumpcyjnych Dóbr przemysłowych Usług Finansowy (kapitałowy-walutowy-ubezpieczeniowy-derywat) Czynników Produkcji

Cena równowagi Zasady: Optymalizacji – ludzie starają się wybrać najlepszy model konsumpcji na jaki mogą sobie pozwolić. Równowagi – ceny dostosowują się aż do momentu zrównania ilości zgłaszanego zapotrzebowania z podażą.

Mechanizmy rynkowe

Ograniczenie Co ogranicza budżet konsumenta? Linia ograniczenia budżetowego jest zbiorem wszystkich kombinacji dóbr i usług, które konsument może kupić przy określonym dochodzie i danych cenach, przy założeniu, że konsument wydaje cały dochód. Budżetowe

Zmiany l W S Wzrost ceny Zmiana dochodu

Reglamentacja Ograniczenie budżetowe jest kombinacją dwóch czynników ceny dóbr oraz dochodu konsumenta, w szerszym modelu możemy jeszcze uwzględnić dostępność dobra na rynku. Możliwości odcięte to koszyki konsumpcji ponad poziomem dóbr przewidzianych na jednostkę. Konsument nie wykorzystuje całego budżetu.

Preferencje Konsumenta Preferencje to element gospodarowania w wyniku którego musimy zdecydować, które z co najmniej dwóch dóbr odpowiada nam bardziej. Decyzja ta naniesiona na wykres dla różnych ilości da nam krzywą obrazującą zależności pomiędzy tymi dobrami. Preferencje są indywidualne dla każdego konsumenta. Konsumenta

Rodzaje dóbr Dobrem normalnym jest dobro, którego popyt wzrasta wraz ze wzrostem dochodu. Dobra niższego rzędu inaczej podrzędne to takie na których popyt rośnie w wyniku spadku dochodu, analogicznie spada przy jego wzroście. Dobra luksusowe- popyt rośnie szybciej niż liniowo w stosunku do wzrostu dochodów. W przypadku spadku dochodów spadek popytu jest procentowo większy.

Krzywa obojętności Krzywa obojętności służy do przedstawiania różnych rodzajów preferencji danego konsumenta. Krańcowa stopa substytucji mierzy nachylenie krzywych obojętności. Można ją interpretować jako zależność wyboru konsumenta między Qy i Qx.

Stopa substytucji ↘ = [∆Qy / ∆Qx] Krańcowa stopa substytucji mówi o fakcie zmniejszającej się skłonności konsumenta do ↘ = [∆Qy / ∆Qx] wymiany kolejnej jednostki dobra. Wyraża ona nachylenie krzywej obojętności. ↘ daje nam info o stopie wg której konsument zamienia y na x

Koniec