Temat: Optymalizacja synchronizacji świateł drogowych Prowadzący: dr inż. Leszek Koszałka Autorzy: Przemysław Lusar 163415, Andrzej Strzała 171170, Rafał Świerkowski 149143 1
Plan prezentacji Cel projektu Używane technologie Założenia projektowe Podstawowe Rozszerzone Model akcji skrzyżowania
Cel projektu Opracowanie algorytmu Stworzenie programu Program będzie analizował oraz przeszukiwał najkrótsze cykle świetlne na skrzyżowaniu. Temat także będzie sprawdzenie możliwości synchronizacji świateł kilkoma skrzyżowaniami.
Używane technologie przy projektowaniu programu Ruby – język programowania Yaml – język definiowania danych w plikach tekstowych Qt – zestaw bibliotek do tworzenia interfejsu graficznego MongoDB – nierelacyjna baza danych UnitTest – biblioteka do umożliwiająca pisanie testów behawioralnych.
Założenia projektowe Część podstawowa Stworzenie algorytmu do wyliczania najkrótszego cyklu świetlnego dla pojedynczego skrzyżowania ( bez pasów dla pieszych oraz zielonych strzałek) W tej części tworzymy pogram odpowiedzialny za zaliczenie najkrótszego cyklu na skrzyżowaniu przy uwzględnieniu czasu aktywności jednej akcji (świecenie światła). Analiza możliwości synchronizacji skrzyżowań w linii prostej Czynnikiem zmiennym jest ograniczenie szybkości między poszczególnymi skrzyżowaniami.
Założenia projektowe Część rozszerzona Część pierwsza rozszerzona o przejścia dla pieszych oraz zielone strzałki dla samochodów Analiza możliwości synchronizacji skrzyżowań w linii prostej Czynnikiem zmiennym jest natężenie ruchu. Problem dotyczy w jaki sposób należy przemieniać czasy aby światła nie ulegały desynchronizacji.
Model akcji skrzyżowania Zaprojektowanie bazowych założeń działania skrzyżowania Model zakładający przydzielanie praw dostępu oraz uprawnień poszczególnym akcjom Akcje pojedynczych świateł (przypisany czas świecenia), Każde światła mają akcje z którymi mogą działać razem lub nie ( Rys.: np.1. nie może działać z 2.). Akcje mogą się grupować Grupy akcji posiadają prawa dostępu