Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© Copyright by Rafał Trzop kl. Ic
Advertisements

ruch jednostajnie przyspieszony
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Przedstawienie profilu trasy za pomocą ciśnienia atmosferycznego
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Podstawowy postulat szczególnej teorii względności Einsteina to:
1. Przetworniki parametryczne, urządzenia w których
Twierdzenie Talesa.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
Pola i obwody figur płaskich
Niepewności przypadkowe
Lekcja fizyki w kl.I gimnazjum Opracował mgr Zenon Kubat
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
Opracowanie wyników pomiarów
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Jakie jest pole kwadratu?
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Diagnoza sprawności fizycznej
RUCHY KRZYWOLINIOWE Opracowała: mgr Magdalena Gasińska.
Twierdzenie Pitagorasa
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Ci3kaw0stk1 mat3matyczne Marta Pociecha.
Prędkość chwilowa Prędkość chwilowa jest to prędkość ciała w danej chwili. Prędkość chwilową vch jest ilorazem przemieszczenia ciała Δx do niewielkiego.
Temat: Powtórzenie wiadomości o falach
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Badanie prędkości dźwięku w powietrzu
Witajcie! Nazywam się profesor Dźwięczek. Tematem dzisiejszej lekcji jest dźwięk, a dokładniej jego prędkość. Jak powszechnie wiadomo, w powietrzu rozchodzi.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu.
Konkurs Fizyka da się lubić!
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.
Drogi uczniu, Przed Tobą złożone zadanie z fizyki z działu kinematyka, czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania, zgodnie z instrukcją.
Badanie wody w Bytomce.  Pełni chęci, wiedzy oraz wyposażeni w odpowiedni sprzęt i odczynniki wybieramy się na miejsce badań.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
300.Z wysokości h=15m rzucono pionowo w górę, z prędkością początkową v o =15m/s, ciało o masie m=1kg. Po upadku ciało to zagłębiło się s=0,15m w gruncie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Elementy geometryczne i relacje
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ „Fizyka da się lubić 2016”
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
Opracowała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO SWOBODNIE SPADAJĄCEJ PIŁECZKI.
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
Prezentacja projektu „Spodnie Talesa” zrealizowanego w ramach programu Edukacja z Internetem TP  Uczestnicy: 16 uczniów klasy II a z Zespołu Szkół i Placówek.
Pomiar przyspieszenia grawitacyjnego Ziemi ‘’Błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi…” Theodore Roosevelt.
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
TWIERDZENIE PITAGORASA Monika Grudzińska-Czerniecka.
Proste pomiary terenowe
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
przyspieszenia ziemskiego.
Odcinki i kąty w graniastosłupie.
Obliczanie przyśpieszenia ziemskiego.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Fizyczne Podstawy Teledetekcji Wykład 9
Zapis prezentacji:

Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją stopera do setnych części sekundy, – Dwóch metalowych pokrywek o średnicy 19 cm.

Aby odmierzyć odległość niezbędną nam w celu obliczenia prędkości dźwięku, posłużyliśmy się twierdzeniem Talesa oraz Pitagorasa. Wzrost jednego z uczestników zespołu został odmierzony za pomocą nici o długości 1m (w rezultacie wynik wskazywał 2 m). Następnie posługując się pierwszym twierdzeniem, mierniczy, używając ekierki, oddalał się od odmierzonej wcześniej osoby, aż do momentu w którym jej wzrost był widoczny na przyrządzie jako 2 cm. Aby pomiar był dokładniejszy zastosowaliśmy również twierdzenie Pitagorasa (musieliśmy uwzględnić wysokość, na której znajdowała się ekierka).

Zgodnie z twierdzeniem Talesa wyznaczyliśmy wielkość X, która posłużyła potem do wyliczenia wielkości A.

Zgodnie z naszymi wyliczeniami A=400√13cm, przyjęliśmy, że √13=3,6. A więc A≈[400∙3,6]cm, czyli A≈1440cm. W celu uzyskania większej odległości, jaką miał do pokonania dźwięk, pomiar ten powtórzyliśmy 20 krotnie. Ponieważ wynik wskazywał 288m, postanowiliśmy używając nici dopełnić długość drogi, która to miała mierzyć 300 m.

Gdy odmierzyliśmy naszą odległość, nakazaliśmy, wyciągnięciem ręki w górę, osobie odpowiedzialnej za wytwarzanie dźwięku uderzanie w pokrywki od garnków. Mierniczy mierzył czas jaki minął pomiędzy uderzeniem pokrywek, a dotarciem dźwięku do niego. Przyjęliśmy prędkość światła za nieskończoną.

1)1,08 s 2)0,92 s 3)0,71 s 4)0,92 s 5)0,97 s 6)0,87 s 7)0,79 s 8)0,91 s 9)1,08 s 10)0,99 s Wykonaliśmy 10 takich pomiarów, a oto ich wyniki: Następnie wyliczyliśmy średnią, która wynosi około 0,93 s.

Z naszych obliczeń wynika, iż prędkość dźwięku w powietrzu wynosi: 300m/0,93s= 322,5 km/h.

Pracę konkursową wykonali: – Łucja Pająk, – Dominika Gregorczyk, – Krzysztof Bolek, – Mariusz Kuchta.