Analiza ankiet dotyczących wpływu pogody na samopoczucie człowieka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
ANKIETA Segregacja śmieci.
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
Pogoda – wierny towarzysz podróży? Koło 80 dni dookoła świata PSSP, Basia Dmochowska, 04/11/2011 Zdjęcia oraz informacje do prezentacji zostały częściowo.
Analiza wyników ankiety
Prawa i obowiązki ucznia
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
Bytomskie przedwiośnie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, czerwiec 2013 r.
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Smog.
IDEALNA WAGA Ile powinien ważyć człowiek? Nie ma na to pytanie jednej, gotowej odpowiedzi. Są za to przeróżne wzorce i internetowe kalkulatory, podające.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
“Szkoła w procentach”.
BMI – WSKAŹNIK MASY CIAŁA
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
ELEKTROWNIE WIATROWE.
Co sprawia, że jesteśmy radośni i pogodni?
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Badania statystyczne.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Dlaczego warto się zdrowo odżywiać ?
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Stres choroba „stulecia”
W dniu w naszej szkole na godzinie wychowawczej przeprowadzono wśród młodzieży badania na temat sposobów radzenie sobie ze stresem. Narzędziem.
Główne zadanie StabilurenNu zmniejszenie aktywności enzymu ureazy.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
NAPOJE ENERGETYCZNE. Czym są napoje energetyczne Napoje energetyczne, energetyzujące, energetyzery – to najbardziej popularne nazwy napojów energetyzujących.
Działają przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo, chronią przed zakrzepami.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
DEPRESJA.
25 maja 2011 roku słonecznie temperatura rano: 17oC
O stresie – kilka rzeczy ważnych
Szkodliwość hałasu w szkole
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Zapis prezentacji:

Analiza ankiet dotyczących wpływu pogody na samopoczucie człowieka Przedstawiają: Karolina Kurnyta, Barbara Marszał, Aleksandra Kot, Patrycja Wilk, Natalia Skorupa

Wpływ pogody na nasze zdrowie i samopoczucie jest znacznie większy, niż podejrzewamy. Przed pogodą nie da się uciec, pogoda jest zawsze – lepsza lub gorsza.

Ankiety przeprowadziłyśmy w dniach 6.02.2014r. oraz 13.02.2014r.

Pytania zadane w przeprowadzonych ankietach : Płeć Czy według Ciebie dzisiejsza pogoda ma wpływ na Twoje obecne samopoczucie? Jeżeli odpowiedziałeś/aś twierdząco, to czy ten wpływ jest… Jeżeli zaznaczyłeś/aś „KORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie? Jeżeli odpowiedziałeś/aś, że wpływ ten jest „NIEKORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie? Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie polepszenie samopoczucia? Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie pogorszenie samopoczucia? W jaki sposób radzisz sobie z niekorzystnymi wpływami pogody?

Ankiety przeprowadzane były w klasach: IA, IB, IIA, IIIA, IIIB gimnazjum.

Ankieta I - 6.02.2014 Temperatura: 3*C Temp. max.: 4*C Temp. min.: -1*C Ciśnienie: 1007 hPa Wilgotność: 63% Zachmurzenie: 95% Chmury: Altocumulus

UCZNIOWIE Pytanie 1: Płeć ankietowanych W ankiecie pierwszej wzięło udział 48 osób i w tym 24 dziewczyny oraz 24 chłopców.

Pytanie 2: Czy według Ciebie dzisiejsza pogoda ma wpływ na Twoje obecne samopoczucie?

Pytanie 3: Jeżeli odpowiedziałeś/aś twierdząco, to czy ten wpływ jest…

Pytanie 4: Jeżeli zaznaczyłeś/aś „KORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 5: Jeżeli odpowiedziałeś/aś, że wpływ ten jest „NIEKORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 6: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie polepszenie samopoczucia?

Pytanie 7: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie pogorszenie samopoczucia?

Pytanie 8: W jaki sposób radzisz sobie z niekorzystnymi wpływami pogody?

NAUCZYCIELE Pytanie 1: Płeć ankietowanych W ankiecie wzięło udział 15 kobiet i 2 mężczyzn.

Pytanie 2: : Czy według Ciebie dzisiejsza pogoda ma wpływ na Twoje obecne samopoczucie?

Pytanie 3: Jeżeli odpowiedziałeś/aś twierdząco, to czy ten wpływ jest…

Pytanie 4: Jeżeli zaznaczyłeś/aś „KORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 5: Jeżeli odpowiedziałeś/aś, że wpływ ten jest „NIEKORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 6: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie polepszenie samopoczucia?

Pytanie 7: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie pogorszenie samopoczucia?

Pytanie 8: W jaki sposób radzisz sobie z niekorzystnymi wpływami pogody?

Ankieta II - 13.02.2014 Temperatura: 2*C Temp.max.: 14*C Temp.min.: -17*C Ciśnienie: 998 hPa Wilgotność: 80% Zachmurzenie: 100% Chmury: Stratus

UCZNIOWIE Pytanie 1: Płeć ankietowanych W ankiecie pierwszej wzięło udział 50 osób i w tym 27 dziewczyny oraz 23 chłopców.

Pytanie 2: Czy według Ciebie dzisiejsza pogoda ma wpływ na Twoje obecne samopoczucie?

Pytanie 3: Jeżeli odpowiedziałeś/aś twierdząco, to czy ten wpływ jest…

Pytanie 4: Jeżeli zaznaczyłeś/aś „KORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 5: Jeżeli odpowiedziałeś/aś, że wpływ ten jest „NIEKORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 6: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie polepszenie samopoczucia?

Pytanie 7: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie pogorszenie samopoczucia?

Pytanie 8: W jaki sposób radzisz sobie z niekorzystnymi wpływami pogody?

NAUCZYCIELE Pytanie 1: Płeć ankietowanych W ankiecie wzięło udział 11 kobiet i 4 mężczyzn.

Pytanie 2: Czy według Ciebie dzisiejsza pogoda ma wpływ na Twoje obecne samopoczucie?

Pytanie 3: Jeżeli odpowiedziałeś/aś twierdząco, to czy ten wpływ jest…

Pytanie 4: Jeżeli zaznaczyłeś/aś „KORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 5: Jeżeli odpowiedziałeś/aś, że wpływ ten jest „NIEKORZYSTNY’’, to jakie objawy zauważasz u siebie?

Pytanie 6: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie polepszenie samopoczucia?

Pytanie 7: Z jakim typem pogody wiąże się u Ciebie pogorszenie samopoczucia?

Pytanie 8: W jaki sposób radzisz sobie z niekorzystnymi wpływami pogody?

Wyniki ankiet dot. nauczycieli: Dla większości nauczycieli pogoda korzystnie i niekorzystnie wpływa na organizm człowieka. Zauważają u siebie dobry nastrój, radość i pobudzenie podczas pogody słonecznej. Podczas pogody deszczowej czują się rozdrażnieni, mają zły humor i problemy z koncentracją oraz bóle stawów.

Wyniki ankiet dot. uczniów: Dla większości uczniów pogoda jest korzystna i niekorzystna. Podczas pogody słonecznej zauważają u siebie dobry nastrój, radość i pobudzenie. W czasie dużego zachmurzenia uczniowie zauważają u siebie senność, brak koncentracji, zły nastrój oraz bóle głowy.

Wnioski Większość z nas po przebudzeniu z radością wita świecące słoneczko, a z kolei szary, deszczowy widok za oknem nie nastraja nas pozytywnie.

Pogoda słoneczna: Zarówno na nauczycieli jak i na uczniów pogoda słoneczna wpływa korzystnie. Słońce wzmaga przemianę materii oraz działa przeciwbólowo. Czujemy się szczęśliwi, pewni siebie, tryskamy pozytywną energią oraz mamy więcej sił i chęci do działania. Działa hartująco, wywołuje również w ustroju szereg przemian chemicznych, w wyniku których tworzy się witamina D3. Promienie UV wzmagają działanie układu krwionośnego, gruczołów wydzielania wewnętrznego i ułatwia pracę mięśni.

Pogoda pochmurna W szare, pochmurne dni w aptekach coraz częściej spotykać można pacjentów uskarżającymi się na złe samopoczucie, wynikające ze złej pogody, niskiego ciśnienia czy braku słońca. Meteoropatia, czyli wrażliwość organizmu na bodźce pogodowe, potrafi naprawdę uprzykrzyć życie. Pogody niżowe z wiejącymi wiatrami potęgują bóle reumatyczne, podwyższone ciśnienie krwi i objawy związane z astmą oskrzelową. Osobom z chorobami stawów pochmurne, deszczowe dni przynoszą ogromny ból. Najgorsze są bóle przed deszczem, kiedy ciężkie chmury wiszą tuż nad ziemią. W tym też czasie pacjenci ze skłonnościami do alergii skarżą się na opuchnięte powieki, swędzenie oczu i katar sienny. Wiele osób bardzo źle znosi dłużej trwający brak promieniowania słonecznego. 

Dziękujemy za uwagę 