Program COOPERATION 7. Programu Ramowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

1 7 Program Ramowy od podstaw. 2 Program Ramowy: dlaczego siódmy? Kraje UE przeznaczają od 1984 r. część wspólnego budżetu.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Międzynarodowa Wymiana Pracowników – IRSES Program Ludzie w 7PR
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Andrzej Sławiński 7. Program Ramowy Wstęp
Instytut Mechatroniki i Systemów Informatycznych Politechnika Łódzka
Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
YOUTH in Gdynia. YOUTH: step 1 – Recruitment (December 2007) Szkoła Podstawowa nr 21 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła Podstawowa nr 12 Gimnazjum nr 15 Towarzystwo.
Software Engineering 0. Information on the Course Leszek J Chmielewski Faculty of Applied Informatics and Mathematics (WZIM) Warsaw University of Life.
Team Building Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Requirements Engineering Lecture.
Urządzenia do pomiaru ostrości krawędzi tnących
SEED MONEY FACILITY Strategia UE dla regionu Morza Bałtyckiego IV posiedzenie Zespołu roboczego ds. koordynacji wdrażania Strategii UE dla regionu Morza.
JET PUMPS introduction POMPY STRUMIENIOWE wstęp
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
ASSEMIC EC FP6-Marie Curie ResearchTraining Network
Ocena indywidualna projektów – kryteria i zasady oceny projektów (działalności wspomagającej) PASR pierwszej edycji Bruksela 5-10 lipca 2004 Ocena indywidualna.
1 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY PROGRAMÓW BADAWCZYCH UE.
Creating Public Value Lazarski School of Commerce and Law May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
Jak znaleźć odpowiednie stypendium – sposoby aplikacji Paweł Bartoszek Regionalny Punkt Kontaktowy
THE INSTITUTE OF ELECTRICAL POWER ENGINEERING
Learning in Later Life in Europe MyRandoStory - creative writing software for seniors Anna Grabowska,
MS SQL SERVER udział w rynku. Source: Gartner Dataquest (May 2006) Company Market Share (%) Market Share (%) Growth (%) Oracle6, ,
1 Building Integration System - Training Internal | ST-IST/PRM1 | 02/2008 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal,
Lodz Regional Development Agency
Polish Leasing Association Warsaw, April 2006 Leasing Market in Poland I Q 2006.
Tadeusz Janasiewicz IT Group, Tadeusz Janasiewicz, WSUS, IT Group, r.
1 Office for supporting social initiatives BORIS.
AIR FORCE INSTITUTE OF TECHNOLOGY
Company Overview Key facts Wola Info delivers IT solutions and consulting for biggest polish companies Listed on Warsaw Stock Exchange Over 250 people.
YOUR PARTNER IN WIND ENERGY PROJECTS
Przyjazne Społeczeństwo Informacyjne Information Society Technologies Dzień Informacyjny IST PTI, Krajowy Punkt Kontaktowy 5PR UE
Piotr Nowak Development Manager Construction Innovation and Development Department The Chartered Institute of Building.
Przemysł lotniczy Nieograniczone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania technologiczne European Economic Congress 2010 Katowice, Dr Tomasz.
Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Jarosław Piekarski NMP w 7. Programie Ramowym
Slide show 4/5 Slide N° 1/ 35 ESC to go back to main page Lech Michalczuk Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa Centrum Doskonałości w Dziedzinie Sadownictwa.
Theory of Computer Science - Basic information
1 1Bolonia, Praga, Berlin... dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe?A.Kraśniewski Prof. Torbjørn Digernes, Rector with the Delegation of the Norwegian.
Global Financial Crisis and its Consequences for Polish Housing Market
Warszawa, 22 czerwca 2004 Bożena Romanowicz Dzień Informacyjny Food Quality and Safety.
REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI I WSPOMAGANIA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH REGIONAL INFORMATION and SUPPORT CENTER for NGOs EVALUATION V BALTIC SEA NGO FORUM.
WYDZIAŁ DS. OCHRONY PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ SŁUŻBA CELNA RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ Protection of Intellectual Property Rights in the Customs Service.
BLOOD DONATION.
Zasoby elektroniczne w cyklu akademickim Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece Łódź 2010.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
International XV Symposium on Micromachines & Servodrives – MiS06 Soplicowo, September 17-21,
COMENIUS REGIO Families and Schools Together in European Regions
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Stakeholder Analysis Lazarski University May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
1 POLSCY NAUKOWCY W EUROPEJSKIEJ PRZESTRZENI BADAWCZEJ ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY 5PR IPPT PAN.
Build desk – today, importnat but difficult market Advisory/technical support for professionals Advisory/technical support for energy consumers Many governmental.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Preface 2.General characteristics of the problem 3.Classical and non-classical approaches 4.Griffith-Irwin concept and linear fracture mechanics.
Projekt finansowany ze środków 5PR Badań i Rozwoju Wprowadzenie do projektu EurEnDel Technologiczne i społeczne wizje sektora energetycznego do roku 2030.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Elektroniczny rozdział siły hamowania
NEW MODEL OF SCHOOL HEADS PREPARATION, INDUCTION AND CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN POLAND Roman Dorczak, Grzegorz Mazurkiewicz   Jagiellonian.
POLISH NANOTECHNOLOGY DEVELOPMENT STRATEGY
1 POLISH PREPARATIONS TOWARDS FP7 ANDRZEJ SIEMASZKO NATIONAL CONTACT POINT POLAND.
Warszawa, listopada 2002 Workshop 25/9/ EU 6th Framework Programme Participation of Surface Transport Partners Bogdan Godziejewski EU 6 Program.
ŻYWNOŚĆ, ROLNICTWO, RYBOŁÓSTWO I BIOTECHNOLOGIA - 7.PR Joanna Niedziałek Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
LUCJAN SOBKOWIAK BEAMTECH®
Projekt Budowa Centrum Transferu Technologii w obszarze Odnawialnych Źródeł Energii jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Cracow University of Technology Faculty of Mechanical Engineering Internships programmes at CERN Seminar Piotr Dziurdzia.
INSTYTUT METEOROLOGII I GOSPODARKI WODNEJ INSTITUTE OF METEOROLOGY AND WATER MANAGEMENT THE USE OF COSMO LM MODEL FOR AVIATION METEOROLOGICAL SERVICE IN.
Executive Branch – Agencies and Boards
CSIC 5011 Mini-Project 1:Principle Component Analysis on Finance Data
Zapis prezentacji:

Program COOPERATION 7. Programu Ramowego Program COOPERATION 7. Programu Ramowego. Konkursy w obszarze priorytetu Transport. Możliwości uczestnictwa w projektach badawczych. Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Mikołaj Pyczak mikolaj.pyczak@kpk.gov.pl www.kpk.gov.pl

7. Program Ramowy UE 2007-2013 Informacje ogólne www.kpk.gov.pl

Budżety kolejnych Programów Ramowych mld euro www.kpk.gov.pl

7. Program Ramowy UE 2007-2013 obszary Cooperation 32 413 Ideas 7 510 People 4 750 Capacities 4 217 Euratom 2 751 JRC 1 751 53 372 mln euro www.kpk.gov.pl

7. Program Ramowy UE struktura obszarów COOPERATION (32 413) Health (6 100) Food, Agriculture and Biotechnology (1 935) Information and Communication Technologies (9 050) Nanosciences, Nanotechnologies, Materials and new Production Technologies (3 475) Energy (2 350) Environment (including Climate Change) (1 890) Transport (including Aeronautics) (4 160) Socio-economic Sciences and the Humanities (623) Security and Space (Space 1 430, Security 1 400) IDEAS (7 510) PEOPLE (4 750) CAPCITIES (4 217) Research Infrastructures (1 715) Research for the benefit of SMEs (1 336) Regions of Knowledge (126) Research Potential (340) Science in Society (330) Coherent development of research policies (70) Activities of International Co-operation (180) Non-linear actions of the JRC (1 751) Euroatom (2 751) TOTAL: 53 372 mln euro www.kpk.gov.pl

Obszar „COOPERATION” Transport i Aeronautyka w 7. Programie Ramowym www.kpk.gov.pl

Aeronautyka – tematyka konkursów w 2007 roku Pierwsze konkursy (FP7-AAT-2007-RTD-1 i FP7-AAT-2007-TREN-1): The Greening of Air Transport Green Aircraft Ecological Production and Maintenance Green Air Transport Operations Increasing Time Efficiency Aircraft Systems and Equipment for Improved Aircraft Throughput Time Efficient Air Transport Operations Ensuring Customer Satisfaction and Safety Passenger Friendly Cabin Passenger Friendly Air Transport Operation Aircraft Safety Operational Safety Improving Cost Efficiency Aircraft Development Cost Aircraft Operational Cost Air Transport System Operational Cost Protection of Aircraft and passengers Pioneering the Air Transport of the Future Breakthrough Technologies Step Changes in Air Transportation Ogłoszenie konkursów: 22 grudnia 2006 Zamknięcie konkursów: 3 maja 2007 www.kpk.gov.pl

Aeronautyka – tematyka przyszłych konkursów The Greening of Air Transport Increasing Time Efficiency Ensuring Customer Satisfaction and Safety Improving Cost Efficiency Protection of Aircraft and passengers Pioneering the Air Transport of the Future Tematy badawcze kolejnego konkursu ustalane będą w 2007 roku. Możliwe jest zgłaszanie propozycji obszarów zainteresowań ! Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=5973 Planowane ogłoszenie kolejnego konkursu w priorytecie Aeronautyka rok 2008 www.kpk.gov.pl

Transport powierzchniowy– tematyka konkursów w 2007 roku Transport powierzchniowy – konkurs FP7-SST-2007-RTD-1: The greening of surface transport The greening of products and operations Environment- friendly and efficient industrial processes Encouraging and increasing modal shift and decongesting transport corridors Logistics and intermodal transport Interoperability and Safety Ensuring sustainable urban mobility New transport and mobility concepts High quality public transport Improving safety and security Integrated safety and security for surface transport systems Strengthening competitiveness Competitive industrial processes Competitive surface transport products and services Cross-cutting activities for implementation of the sub-theme programme Stimulating participation of Small and Medium Size Enterprises Stimulation Research with International Cooperation Partner Countries Raising awareness of potential job opportunities in the surface transport sectors Stimulating radical technological changes The "Future maritime policy„ and surface transport research International cooperation with developing countries on passenger public transport Ogłoszenie konkursu: 22 grudnia 2006 Data zamknięcia: 5 czerwca 2007 www.kpk.gov.pl

Transport powierzchniowy– tematyka konkursów w 2007 roku Transport powierzchniowy – konkurs FP7-SST-2007-TREN-1: Encouraging and increasing modal shift and decongesting transport corridors Logistics and intermodal transport Maritime and inland waterway transport Ensuring sustainable urban mobility Innovative strategies for clean urban transport Ogłoszenie konkursu: 22 grudnia 2006 Data zamknięcia: 5 czerwca 2007 Ogłoszenie konkursu: 22 grudnia 2006 Data zamknięcia: 28 czerwca 2007 Planowane ogłoszenie kolejnych konkursów – rok 2008 www.kpk.gov.pl

Transport powierzchniowy – tematyka przyszłych konkursów Clean and energy efficient gasoline and diesel power trains Electric power-trains and hybrid technology Hydrogen and fuel cells for all surface transport modes Holistic noise and vibration abatement Preventive and emergency interventions to protect marine, coastal and land environments Efficient interfaces between transport modes Improved services in terminals Intelligent highways New vehicle concepts for the delivery of goods Efficient urban freight delivery systems Information based safety systems Advanced and cost effective infrastructure construction and monitoring concepts Innovative product and system concepts Competitive transport operations Tematy badawcze kolejnego konkursu ustalane będą w 2007 roku. Możliwe jest zgłaszanie propozycji obszarów zainteresowań ! Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=5972 Planowane ogłoszenie kolejnego konkursu w priorytecie Transport powierzchniowy rok 2008 www.kpk.gov.pl

Zagadnienia transportu i aeronautyki w innych priorytetach obszaru „COOPERATION” ICT (Information and Communication Technologies): ICT for Intelligent Vehicles and Mobility Services Konkurs FP7-ICT-2007-1 - OTWARTY Data zamknięcia 8 maja 2007 Nanonauki, nanotechnologie, materiały i nowe technologie produkcyjne: EU/USA coordinated call “impact of nanoparticles on health and environment” Rapid manufacturing concepts for small series industrial production Production technologies and equipment for micro-manufacturing Multifunctional materials for the future vehicles Konkursy FP7-NMP2007-LARGE-1 Konkursy FP7-NMP2007-SMALL-1 Konkursy FP7-NMP2007-SME-1 1szy ETAP ZAMKNIĘTY Data zamknięcia 4 maja 2007 Dołączanie do projektów w drugim etapie: FP7-NMP2007-LARGE-1 – przed 4.10.2007 FP7-NMP2007-SMALL-1 – przed 13.09.2007 FP7-NMP2007-SME-1 – przed 4.10.2007 Środowisko (transport jako źródło zanieczyszczeń środowiska): Megacities and regional hot-spots air quality and climate European cohort on air pollution Konkurs FP7-ENV-2007-1 - ZAMKNIĘTY Data zamknięcia 2 maja 2007 Energia: Fuel Cells Biofuel use in transport Conversion technologies for zero emission power generation Innovative strategies for clean urban transport Konkurs FP7-ENERGY-2007-1-RTD ZAMKNIĘTY Data zamknięcia 3 maja 2007 Konkurs FP7-ENERGY-2007-2-TREN OTWARTY Data zamknięcia 28 czerwca 2007 Bezpieczeństwo: Intelligent urban environment observation system Security of critical infrastructures related to mass transportation Integrated protection of rail transportation Detection of abnormal behaviour of vehicles & threats, both in wide and small land areas Main port security system (including containers) Surveillance in wide maritime areas through active and passive means Konkurs FP7-SEC-2007-1 - OTWARTY Data zamknięcia 31 maja 2007

Typy projektów www.kpk.gov.pl

Kryteria oceny wniosków Doskonałość naukowo technologiczna - trafność koncepcji i jakość celu projektu, - nowa wiedza ponad ‘state of the art’, - jakość i efektywność metodologii i towarzyszącego jej planu pracy Jakość i efektywność wdrażania i zarządzania - adekwatność struktury zarządzania - jakość konsorcjum - uzasadnienie doboru środków (budżet, grupa badawcza, wyposażenie) Potencjalne korzyści – rozwój, promocją, wykorzystanie wyników - wkład na poziomie europejskim - adekwatność planu promocji i wykorzystania wyników, - zarządzanie własnością intelektualną www.kpk.gov.pl www.kpk.gov.pl

Wysokość dofinansowania Działania badawczo-rozwojowe lub innowacyjne – do 50% (ale dla organizacji publicznych non-profit, szkół średnich i wyższych, instytucji badawczych i MŚP do 75%) Działania wdrożeniowe – do 50% Frontier research, działania koordynujące, wspomagające – do 100% Zarządzanie – do 100% www.kpk.gov.pl

Obszar „CAPACITIES” Badania na rzecz MŚP w 7. Programie Ramowym www.kpk.gov.pl

Informacje ogólne www.kpk.gov.pl Cele projektów realizowanych w ramach obszaru „Możliwości” Wzmocnienie „możliwości innowacyjnych” MŚP Zwiększenie wkładu MŚP w rozwój rynków i produktów opartych na nowych technologiach Zwiększenie nakładów na badania Lepsze wykorzystanie wyników projektów badawczych i zdobytej wiedzy Zmniejszenie luki pomiędzy badaniami i innowacjami Dwa typy projektów realizowane w ramach programu „Możliwości”: Badania na rzecz MŚP Ukierunkowane głównie na MŚP o małym i średnim potencjale badawczym, jak również na te o wysokim potencjale, w których występuje potrzeba outsourcingu działalności badawczej. Celem projektów jest tworzenie nowej wiedzy lub rezultatów o widocznym potencjale, w celu poprawy istniejących i wytwarzania nowych produktów, procesów i usług dla MŚP. Badania na rzecz stowarzyszeń MŚP Odbiorcami projektów są stowarzyszenia działające na rzecz MŚP. Celem projektów są wstępne problemy badawcze, problemy technologiczne związane z rozwojem i implementacją zagadnień legislacyjnych oraz problemy związane z całymi sektorami przemysłowymi www.kpk.gov.pl

Tematyka projektów www.kpk.gov.pl Obszary tematyczne konkursów Realizowane projekty mają charakter oddolny. W przeciwieństwie do priorytetów badawczych obszaru „COOPERATION” projekty mogą nawiązywać do dowolnych zagadnień badawczych (brak narzuconej tematyki !). W ramach programu „CAPACITIES” firmy mogą ubiegać się o dofinansowanie badań na własne potrzeby !! Otwarte konkursy FP7-SME-2007-1 „Badania na rzecz MŚP” Data zamknięcia konkursu: 4 września 2007 FP7-SME-2007-2 „Badania na rzecz stowarzyszeń MŚP” Data zamknięcia konkursu: 1 czerwca 2007 www.kpk.gov.pl

Transport i Aeronautyka przykłady dobrych praktyk z 6 PR. www.kpk.gov.pl

Polskie jednostki B+R w projektach 6. PR. - Aeronautyka Akronim Tytuł Instrument Czas trwania ECO-ENGINES Energy Conversion in Engines NoE 2004-2008 NACRE New Aircraft Concepts Research IP 2004-2009 ExtreMat New Materials for Extreme Environments MCMACM Modern Composite Materials Applied in Aerospace, Civil and Mechanical Engineering: Theoretical Modelling and Experimental Verification ToK 2005-2009 FUSION Fundamental studies of transport in Inorganic Nanostructures STREP 36 months ADLAND Adaptive Landing Gears for Improved Impact Absorption 2003-2006 AERONET III Coordination Action Aircraft Emissions and Reduction Technologies Scratch IV Services for CollaboRative SMEs Aerospace Technical research, IV SSA HISAC Environmentally friendly high speed aircraft UFAST Unsteady effects of shock wave inducedseparation ERA_NET Air transport Net CA SAFE PIPES Safety assessment and lifetime management of industrial piping systems 2005-2008 UPWIND Integrated wind turbine design 2006-2011 AEROCHINA Promoting scientific cooperation between Europe and China in the field of multiphysics modeling, simulation, experimentation and design methods in aeronautics 2005-2007 www.kpk.gov.pl

Duży i mały przemysł projektach 6. PR. - Aeronautyka Acronym Title Company CAST Crashworthiness of Helicopter on Water: Design of Structures using Advanced Simulation Tools PZL Swidnik MALVINA Modular Avionics for Light Vehicles in Aeronautics COCOMAT Increasing safety and MATerial exploitation of COmposite airframe Structures by accurate simulation of Collapse FRIENDCOPTER Integration of technologies in support of a passenger and environmentally FRIENDdly heliCOPTER HELISAFE TA HELIcopter Occupant SAFety Technology Application ADVICE Autonomous Damage Detection and Vibration Control Systems SPIDER-WIN Supply Information Dynamic Exchange and Control by Web-based Interaction Network KMM-NoE Advanced Multicomponent MAterials for Durable and Safe Structures AVALON Multifunctional textile structures driving new production and organizational paradigms by textile SME. Interpretation Across high-added-VALue SectOrs for knowledge-based product/service creatioN ADLAND Adaptive Landing Gears for Improved Impact Absorption PZL Mielec CESAR Coste Effective Small Aircraft MagForming Magnesium Forming technologies development for the aeronautic industry ULTRATECH Rzeszow FILMFREE Novel digital radiography technology WSK Rzeszow NEWAC Nickel Alloy Machining Optimization VITAL New Aero Engine Concepts www.kpk.gov.pl

Transport i Aeronautyka przykłady projektów z udziałem MŚP z Polski www.kpk.gov.pl

Projekt ADLAND Adaptive Landing Gears for Improved Impact Absorption Projekt MAGFORMING Development of New Magnesium Forming Technologies for the Aeronautics Industry Cel projektu: Rozszerzenie istniejącego stanu wiedzy, dotyczącego obróbki plastycznej stopów kutego magnezu do zastosowań w przemyśle aeronautycznym. Cel projektu ma być osiągnięty poprzez opracowanie narzędzi i metodologii dla technologii przemysłowych oraz przeprowadzenie studiów wykonalności opracowanej technologii na potrzeby sektora aeronautycznego. Polskim partnerem projektu jest MŚP – Ultratech Sp. z o.o Wysokość dofinansowania projektu z Komisji Europejskiej: 1,89 miliona € Projekt ADLAND Adaptive Landing Gears for Improved Impact Absorption Cele projektu: To develop a concept of adaptive shock-absorbers To develop technology for actively controlled shock-absorbers applicable in landing gears (MR fluid-based or piezo-valve-based) To design, produce and test in flight the chosen full-scale model of the adaptive landing gear Polskim partnerem przemysłowym jest PZL Mielec Wysokość dofinansowania projektu z Komisji Europejskiej: 1,77 miliona € www.kpk.gov.pl

Możliwości wsparcia dla młodych naukowców www.kpk.gov.pl

Możliwości wsparcia dla młodych naukowców Krajowy Punkt Kontaktowy oferuje różne możliwości wspierania uczestnictwa w projektach badawczych 7. Programu Ramowego: Organizacja szkoleń, dni informacyjnych, spotkań brokerskich Możliwość uzyskania informacji nt. źródeł finansowania projektów badawczych w Programach Ramowych Szkolenia z zakresu przygotowywania wniosków projektowych (zagadnienia finansowe, merytoryczne przygotowywanie wniosków, zarządzanie projektem) Możliwość spotkań z potencjalnymi koordynatorami projektów, uczestnictwo w spotkaniach brokerskich i biznesowych Dołączanie do przygotowywanych projektów Duża liczba projektów w każdym konkursie, do których poszukiwani są partnerzy (10-15 w każdym konkursie) Pomoc merytoryczna w dołączaniu do konsorcjów (zagadnienia finansowe…) Wsparcie w przygotowywaniu wniosków projektowych Identyfikacja potrzeb i pomysłów na wnioski projektowe Wsparcie w przygotowywaniu wniosku Poszukiwanie partnerów i dołączanie do konsorcjum Wsparcie w organizowaniu spotkań konsorcjum Inne Oprócz powyższych narzędzi wsparcia, KPK uczestniczy (jako koordynator i partner) w projektach wspierających, których celem jest pomoc oraz zwiększanie udziału polskich naukowców w projektach 7. PR. Wsparcie projektu obejmować może: Przygotowywanie wniosków projektowych Wsparcie finansowe dot. uczestnictwa w spotkaniach konsorcjów projektowych, konferencjach tematycznych, spotkaniach brokerskich Konsultacje projektowe www.kpk.gov.pl

Możliwości wsparcia dla młodych naukowców - projekty pomocowe Projekt DonQ Air Cel: wsparcie dla MŚP z sektora aeronautycznego lub powiązanych Działania: Identyfikacja i analiza potrzeb technologicznych w MŚP, Identyfikacja pomysłów na wnioski projektowe Przygotowanie 5 pełnych projektów i złożenie we właściwych konkursach 7. PR. Dołączanie MŚP do przygotowywanych projektów Organizacja szkoleń i dni informacyjnych z zakresu możliwości pozyskiwania funduszy na działalność badawczą Strona internetowa projektu: http://www.kpk.gov.pl/donqair/ Projekt EURO-TRANS Days Cel: wsparcie dla MŚP z sektora transportu powierzchniowego Organizacja dwóch międzynarodowych konferencji (Warszawa październik 2007, Paryż luty 2008) połączonych ze spotkaniami brokerskimi i B2B. Umożliwienie wymiany doświadczeń, nawiązania współpracy biznesowej i wsparcie w tworzeniu wniosków projektowych. Strona informacyjna i rejestracja dostępne są pod adresem: http://eurotransdays.ircnet.lu www.kpk.gov.pl

Możliwości wsparcia dla młodych naukowców - projekty pomocowe Projekt HUNPOL Trans Cel: wspieranie uczestnictwa węgierskich i polskich organizacji badawczych transportu powierzchniowego w 6. Programie Ramowym UE. Podejmowane działania będą sprzyjać pogłębieniu współpracy naukowo-badawczej między Polską a Węgrami oraz innymi państwami członkowskimi i krajami trzecimi. Strona internetowa projektu: http://www.kpk.gov.pl/hunpol-trans/ Projekt AUTO-IN Cel: wsparcie dla MŚP z sektora motoryzacyjnego lub powiązanych Działania: Identyfikacja i analiza potrzeb technologicznych w MŚP, Identyfikacja pomysłów na wnioski projektowe Wsparcie w przygotowaniu wniosków projektowych Dołączanie MŚP do przygotowywanych projektów Strona internetowa projektu: http://www.auto-in-fp7.org W ramach projektu AUTO-IN, Krajowy Punkt Kontaktowy poszukuje partnerów do trzech przygotowywanych projektów www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Development of standards, recycling and reusing methods applied to insulating panels for isothermal transport Cele projektu: Design of environmental friendly insulating panels Develop alternative uses for panel materials and components Design insulating panels for reusing and remanufacturing Specifications to allow testing for reusing/remanufacturing from panel residues Increase the value and quality of the materials to ease recovery Poszukiwani partnerzy R&D: Component design and simulation capabilities. Knowledge of polymeric, adhesive and fiber materials. Testing and validating facilities, component and material characterization. Recycling experience Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6312 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Industrial implementation of Plastic-Rubber components by using a simplified and lower cost manufacturing process Cele projektu: Material Characterization and Bi-Component Joint Analysis Redesign of Metal-Rubber components into Plastic-Rubber Selecting injection technologies and facilities Design of injection molds Component manufacturing Characterization and validation of new components Industrial implementation Poszukiwani partnerzy R&D: Component design and simulation capabilities. Knowledge of Plastics and rubbers. Testing and validating facilities, component and material characterization Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6313 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Industrial implementation of silicone rubber to replace conventional rubber Cele projektu: Redesign of conventional rubber components into silicone Rubber Selecting injection technologies and facilities Material Study: Characterization and Simulation Parameters Design of injection molds Component manufacturing Characterization and validation of new components Industrial implementation Poszukiwani partnerzy R&D: Component design and simulation capabilities. Knowledge of Silicone and convectional rubbers. Testing and validating facilities, component and material characterization Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6312 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Adaptive Distributed Intelligent Fleet Management (ADIFMan) Cele projektu: Objective 1: Dynamic & overall optimisation of all routes of a given vehicle fleet • Approach: • adaptive vehicle route optimisation; on-line, real-time • 24 hours active and decentralised system; all vehicles wireless on-line with other vehicles in close proximity Objective 2: Decision support • smart 2D/3D user interfaces for drivers & customers; presentation of alternative routes, timing, load and load distributions • secure interaction with driving user Objective 3: Dynamically adaptive, scalable middle ware • distributed virtual reality middle ware for managing the shared enterprise data • distributed data management with minimal networking • scalability through load distribution and avoiding central servers Poszukiwani partnerzy: Transportation company interested in on-line & real-time fleet route & capacity optimisation Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6347 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: The Development of an Advanced Independent Rear Suspension (IRS) System for Heavy Vehicles Cele projektu: The “SafeDrive” project aims to overcome the disadvantages of rigid axle suspensions by developing an independent trailing arm suspension with an innovative, novel, low energy need, system allowing both active and passive constant camber to ground in roll, as well as active stability control. This IRS will be designed for a standard rear axle, driven, twin wheel (12.00 R20) tyre arrangement that can take a load at ground of 11 tonnes. The system will also monitor, prevent and correct driver attempts to exceed safe stability limits. The overall system will allow for a greater safety (increased stability/increased tyre/road friction/human error compensation) of buses and trucks, while lowering the noise and vibration passed on to the frame. Poszukiwani partnerzy: An LE (Large Enterprise) lorry manufacturer / An LE bus manufacturer Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6348 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Safe and Sustainable Cryogenic Structures of Transport Cele projektu: Objectives: To investigate and apply the fracture criteria as the materials come from the plastic state to the brittle one in the cryogenic environment; to evaluate the mechanical properties of both separate layers and interfaces of composites; To apply defined criteria for the effective evaluation of exploitation reliability; To formulate the recommendations of sustainability assessment for the composite materials and structures used in cryogenic environment Targets: Materials Combination Metal/Composite: Metals – aluminium and aluminium alloys, copper; Composites – carbon-fiber, glass-fiber. Structures: Cryogenic containers, pipes, pressure vessels Poszukiwani partnerzy: Duży przemysł, MŚP, jednostki badawcze Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6355 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów Tytuł projektu: Stand-alone renewable power system for homestead and car Cele projektu: Sizing, optimizing and compatibility of subsystems of the stand-alone renewable power system with Redox type electrochemical power storage, Development of the power system, Adaptation of electromobile, Installation of the whole power system, Experimental research of the system in natural conditions. Poszukiwani partnerzy: Research and development institution specialized in light-duty transport Companies for electromobile adaptation (SMEs specialized in repair of electromobiles) Companies specialized in power storage and charging systems Companies specialized in installation of renewable power systems (WT and PV) End user from other country having considerable resources of solar energy Więcej informacji: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6356 www.kpk.gov.pl

Poszukiwanie partnerów do projektów W przypadku zainteresowania udziałem w projekcie, prosimy o wypełnienie zgłoszenia „Expression of Interest” dostępnego na stronie: http://www.6pr.pl/pliki/plik.html?id=6356 i przesłanie na adres: mikolaj.pyczak@kpk.gov.pl www.kpk.gov.pl

Przydatne adresy www.kpk.gov.pl www.kpk.gov.pl Siódmy Program Ramowy Strona Krajowego Punktu Kontaktowego http://www.kpk.gov.pl Siódmy Program Ramowy http://cordis.europa.eu/fp7/home_en.html http://ec.europa.eu/research/fp7 Konkursy http://cordis.europa.eu/fp7/dc/index.cfm?fuseaction=UserSite.FP7CallsPage Konkurs dla ekspertów https://cordis.europa.eu/emmfp7/index.cfm?fuseaction=wel.welcome www.kpk.gov.pl www.kpk.gov.pl

Dziękuję za uwagę Mikołaj Pyczak Krajowy Punkt Kontaktowy mikolaj Dziękuję za uwagę Mikołaj Pyczak Krajowy Punkt Kontaktowy mikolaj.pyczak@kpk.gov.pl 22 828 74 83 w. 159 www.kpk.gov.pl