PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU SPOTKANIE ZESPOŁU KOORDYNUJĄCEGO PRACE W WOJEWÓDZTWIE PODKARPACKIM NA EURO 2012 RZESZÓW 23 X 2009
MAPA WOJEWÓDZTWA Z INWESTYCJAMI PLANOWANYMI PRZEZ O/RZESZÓW GDDKiA NA LATA 2008-2013 Autostrada A-4 dł. 166,0 km Droga ekspresowa S-19 dł.160,0 km Droga ekspresowa S-74 dł. ~ 70,0 km Przebudowa DK4 Machowa – Łańcut dł.54,9 km Przebudowa DK4 Łańcut – Radymno dł.24,5 km Przebudowa DK28 Przemyśl – Medyka dł.6,9 km Obwodnice Ropczyc, Łańcuta, Niska, Przeworska, Jarosławia, Leżajska, Sanoka łączna dł. ~ 40,0 km Budowa DK19 łączącej obwodnicę Północną Rzeszowa z S-19 i DK4 dł.1,45 km Zadania z zakresu odnów na całej sieci dróg krajowych na Podkarpaciu Przebudowa obiektów mostowych na Podkarpaciu Zadania z zakresu BRD
12. INFORMACJE O PRZETARGACH 2009/2010 NA INWESTYCJE DROGOWE II. STAN ZAAWANSOWANIA PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH 12. INFORMACJE O PRZETARGACH 2009/2010 NA INWESTYCJE DROGOWE Województwo Lubelskie Województwo Podkarpackie A-4 Węzeł Krzyż-Węzeł Rzeszów Zachód A-4 Węzeł Rzeszów Zachód-Węzeł Rzeszów Centralny A-4 Węzeł Rzeszów Centralny-Węzeł Rzeszów Wschód A-4 Węzeł Rzeszów Wschód – Jarosław (Węzeł Wierzbna) A-4 Jarosław (Węzeł Wierzbna) – Korczowa (projektuj-buduj) S-19 Stobierna-Węzeł Rzeszów Wschód S-19 Węzeł Rzeszów Zachodni-Świlcza Obwodnica Jarosławia Rozbudowa odcinka Łańcut-Głuchów Budowa obwodnicy Leżajska w ciągu DK 77 LEŻAJSK W.KRZYŻ W.RZESZÓW WSCHÓD W.RZESZÓW ZACHÓD ŁAŃCUT JAROSŁAW RZESZÓW Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
REALIZACJA RZĄDOWEGO „PROGRAMU BUDOWY DRÓG KRAJOWEGO NA LATA 2008-2012” NA PODKARPACIU – BUDOWA OBWODNICY ROPCZYC W CIĄGU DK 4 długość: 4,5 km klasa: GP , nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 2, ilość obiektów inż.: 3 koszty: 167,1 mln zł finansowanie: 100% budżet lata realizacji: 2008-2009 umowa: podpisana 30.05.2008 Wykonawca: Konsorcjum: Lider: PHBD „DROGBUD” Sp. z o.o. Strzyżów, Partner: „Henczke–Budownictwo” Sp. z o.o. Płock
REALIZACJA RZĄDOWEGO „PROGRAMU BUDOWY DRÓG KRAJOWEGO NA LATA 2008-2012” NA PODKARPACIU – PRZEBUDOWA DK 4 MACHOWA - ŁAŃCUT Odcinek od Machowej do Łańcuta jest częścią drogi stanowiącej podstawowy element układu komunikacyjnego kraju, umożliwiający połączenie zachodniej i wschodniej części Polski. Stanowi też element transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. 7,5 km 23,1 km 12,9 km 11,4 km
REALIZACJA RZĄDOWEGO „PROGRAMU BUDOWY DRÓG KRAJOWEGO NA LATA 2008-2012” NA PODKARPACIU – PRZEBUDOWA DK 4 MACHOWA - ŁAŃCUT długość: 54,9 km klasa: GP nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: brak ilość obiektów inż.: 92 poprawa BRD, urządzenia ochrony środowiska koszty: 575 mln zł - finansowanie: budżet, planowane do współfinansowania ze środków UE lata realizacji: 2008-2010 Odcinek I (umowa z 05.08.2008 r.) Konsorcjum: Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. w Jaśle Odcinek II (umowa z 01.07.2008 r.) Skanska S.A. Odcinek III (umowa z 17.07.2008 r.) Konsorcjum: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. w Rzeszowie Strabag Sp. z o.o. -Odcinek IV (umowa z 30.07.2008 r.) Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Leżajsku S.A., Lubaczowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.
AUTOSTRADA A-4 TARNÓW – RZESZÓW DŁ. 78,3 KM Budowa autostrady A-4 Tarnów-Rzeszów w. „Krzyż” – w. „Rzeszów Wschód” – odcinki realizacyjne I w. Krzyż – w. Dębica Pustynia 34,7 km III w. Rzeszów Zachód – w. Rzeszów Centralny 3,2 km II w. Dębica Pustynia – w. Rzeszów Zachód 33,6 km IV w. Rzeszów Centralny – w. Rzeszów Wschód 6,5 km
Wizualizacje AUTOSTRADA A-4
Wizualizacje AUTOSTRADA A-4
Wizualizacje AUTOSTRADA A-4
Wizualizacje AUTOSTRADA A-4
w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Wierzbna 40,7 km AUTOSTRADA A-4 RZESZÓW – KORCZOWA DŁ. 87,7 KM Budowa autostrady A-4 w. „Rzeszów Wschód” – Korczowa – odcinki realizacyjne I w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Wierzbna 40,7 km II w. Jarosław Wierzbna – w. Radymno 25,0 km III w. Radymno – Korczowa 22,0 km
AUTOSTRADA A-4 TARNÓW - RZESZÓW ORAZ RZESZÓW – KORCZOWA CAŁKOWITA DŁ AUTOSTRADA A-4 TARNÓW - RZESZÓW ORAZ RZESZÓW – KORCZOWA CAŁKOWITA DŁ. 166,0 KM NA PODKARPACIU A-4 TARNÓW – RZESZÓW - długość: 78,3 km klasa: A nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 6 ilość obiektów inż.: 110 przekrój 2x2 (2x3 docelowo) źródła finansowania (POIiŚ): 85% FS 15% budżet lata realizacji: 2009-2012 A-4 RZESZÓW – KORCZOWA - długość: 87,7 km klasa: A nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 6 ilość obiektów inż.: 122 przekrój 2x2 (2x3 docelowo) - źródła finansowania (POIiŚ): 85% FS 15% budżet lata realizacji: 2010-2012 system „projektuj i buduj” dla odcinka w. Jarosław Wierzbna Korczowa
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 NISKO - STOBIERNA długość: ~ 48 km klasa: S nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: nie ustalona ilość obiektów inż.: nie ustalona źródła finansowania (PO IiŚ): 85% EFRR 15% budżet lata realizacji: 2010-2013 węzeł Sokołów Młp. węzeł Kamień węzeł Zapacz węzeł Rudnik n/Sanem węzeł Nisko węzeł Jeżowe
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 STOBIERNA – RZESZÓW + DK 19 długość: 7,5 km + 1,45 km klasa: S nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 1 ilość obiektów inż.: 9 źródła finansowania (PO IiŚ): 85% FS 15% budżet lata realizacji: 2009-2011 gr. m. Rzeszowa
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 RZESZÓW – BARWINEK ODCINEK W BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 RZESZÓW – BARWINEK ODCINEK W. RZESZÓW ZACHÓD – ŚWILCZA I W. ŚWILCZA – W. KIELANÓWKA długość: 5,0 km + 9,0 km klasa: S nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 1 ilość obiektów inż.: 23 źródła finansowania (PO IiŚ): 85% FS 15% budżet lata realizacji: 2009-2011 w. Rz. Zachód – w. Świlcza 2011-2013 w. Świlcza – w. Kielanówka
PÓŁNOCNA OBWODNICA RZESZOWA w. KIELANÓWKA w. JASIONKA RONDO ŻAŁĘŻE PÓŁNOCNA OBWODNICA RZESZOWA PRZEBIEG „AUTOSTRADOWEJ OBWODNICY” RZESZOWA Wykonanie wszystkich inwestycji pozwoli na połączenie miasta Rzeszowa z drogą ekspresową S-19 i autostradą A-4 od północy w węźle Rzeszów Wschód oraz drogą krajową nr 4. Utworzy się tym samym specyficzna obwodnica Rzeszowa, rozwiązującą problemy komunikacyjne miasta w aspekcie ruchu tranzytowego na linii północ – południe oraz wschód – zachód.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 RZESZÓW – BARWINEK ODCINEK W BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-19 RZESZÓW – BARWINEK ODCINEK W. KIELANÓWKA – W. M. PIASTOWE I W. M. PIASTOWE - BARWINEK długość: 91,5 km klasa: S nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: nie ustalona ilość obiektów inż.: nie ustalona źródła finansowania (PO IiŚ): 85% FS 15% budżet lata realizacji: 2011-2014 Niebylec pododcinek Lutoryż (Kielanówka ) – Miejsce Piastowe I Tylawa Na etapie STEŚ I analizowano 7 przebiegów, z których zarekomendowano 2 z podwariantami. Obecnie trwa procedura sprawdzająca STEŚ II II pododcinek Miejsce Piastowe - Barwinek
Obszar Chronionego Krajobrazu Jaśliski Park Krajobrazowy Jasiołka PLH 180011 Obszar Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego Beskid Niski PLB 180002 Łysa Góra PLH 180015 Rymanów PLH 180016 Trzciana PLH 180018 Ostoja Jaśliska PLH 180014 Jaśliski Park Krajobrazowy
MAGURSKI PARK NARODOWY Jaśliski Park Krajobrazowy Beskid Niski PLB 180002 Ostoja Jaśliska PLH 180014 Łysa Góra PLH 180015 Trzciana PLH 180018 Ostoja Jaśliska PLH 180014 Ostoja Magurska PLH 180001 MAGURSKI PARK NARODOWY Jaśliski Park Krajobrazowy
Charakter drogi ekspresowej : układ estakada - tunel DROGA EKSPRESOWA S-19 Charakter drogi ekspresowej : układ estakada - tunel
Wizualizacje DROGA EKSPRESOWA S-19
Wizualizacje DROGA EKSPRESOWA S-19
Przykład realizacji DROGA EKSPRESOWA S-19
Przykład realizacji DROGA EKSPRESOWA S-19
BUDOWA OBWODNICY JAROSŁAWIA W CIĄGU DK 4 długość: 11,2 km klasa: GP nośność: 115 kN/oś ilość węzłów: 4 ilość obiektów inż.: 10 - źródła finansowania (PO RPW): 75% EFRR 25% budżet lata realizacji: 2009-2011
POZOSTAŁE ZADANIA PRZYGOTOWYWANE PRZEZ O/RZESZÓW GDDKiA Budowa drogi ekspresowej S-74 o dł. ~ 70,0 km (lista rezerwowa POIiŚ) - Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Etap I – obwodnica Niska w ciągu DK 77 o dł. 6,5 km (lista rezerwowa PORPW) - Budowa obwodnicy Leżajska w ciągu DK 77 o dł. 7,9 km (PBDK, tytuł inwestycyjny i rozpoczęcie realizacji w 2010) - Przebudowa DK 4 Łańcut – Radymno wraz z rozbudową odcinka Łańcut - Głuchów o dł. 31,4 km (PBDK, tytuł inwestycyjny i rozpoczęcie realizacji w 2010) - Przebudowa DK 28 Przemyśl – Medyka o dł. 6,7 km (PBDK, tytuł inwestycyjny i rozpoczęcie realizacji w 2011) Budowa obwodnicy Przeworska w ciągu DK 4 o dł. 6,7 km (realizacja po 2013) - Budowa obwodnicy Sanoka w ciągu DK 28 dł. ~ 10 km (realizacja po 2013)
Nagroda I stopnia przyznawana przez SITK RP O/Rzeszów DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Budowa mostowa 2008 roku Nagroda I stopnia przyznawana przez SITK RP O/Rzeszów