SAMORZĄD UCZNIOWSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Samorząd Uczniowski.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Młodzieżowa Rada Gminy Wartkowice
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
SAMORZĄDNOŚĆ W NASZEJ SZKOLE
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Jan Białostocki Patryk Owczarek
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Debata o samorządności uczniowskiej
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Wnioski na temat: Jak jest?. 1.Samorząd nic nie robi. 2.Służy tylko do organizowania kiepskich technicznie apeli. 3.Losowanie szczęśliwego numerka. 4.Nie.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Postanowili ś my, ż eby rz ą dził cały naród, ż eby cały naród mógł powiedzie ć, czego mu potrzeba. Ale zapomnieli ś my Panowie, ż e naród to nie tylko.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Akcja propagująca od 1994r. parlamentaryzm wśród młodzieży, aktualnie gimnazjalnej i szkół ponadgimnazjalnych. Kadencja posłów trwa rok, a jedyna sesja.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Z a d a n i a : s potkania zespołu redakcyjnego gazetki, w ydawanie i sprzedawanie gazetki, s potkania z innymi sekcjami, Radą Rodziców i SU SP,
Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
Nasza „mała” demokracja
Parlament Europejski Co warto wiedzieć?.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
„Stulecie Niepodległości w Barwach Biało-Czerwonych” Prezentacja inicjatyw uczniów Zespołu Szkół Samorządowych w Janowie podjętych dla uczczenia 100 Rocznicy.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Obrady Sejmu DiM (tak jak Sejmu RP) odbywają się w sali plenarnej. Sejm Dzieci i Młodzieży (Sejm DiM) - od 1994 nieformalny polski parlament, w którym zasiada młodzież gimnazjalna i szkół średnich. Kadencja posłów trwa jeden rok, a jedyna sesja w roku odbywa się 1 czerwca w Dzień Dziecka. Sejm DiM składa się, tak jak Sejm RP z 460 posłów. Każde z 16 województw otrzymuje liczbę mandatów proporcjonalną do liczby uczniów w gimnazjach i szkołach średnich w danym województwie. Obrady Sejmu DiM (tak jak Sejmu RP) odbywają się w sali plenarnej.

SAMORZĄD UCZNIOWSKI Gimnazjum nr 2 w Działdowie ZASTĘPCA PRZEWODNICZĄCEJ: PAULINA MADEJ OPIEKUN: mgr EWA EHLERT PRZEWODNICZĄCA SAMORZĄDU: ZUZANNA SMOLICZ

ZADANIA SU: Organizowanie imprez szkolnych; Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych; Dbanie w całokształcie swej działalności o dobre imię szkoły; Przedstawianie władzom szkoły opinii i potrzeb uczniów; Przygotowanie pocztu sztandarowego, który reprezentuje społeczność uczniowską na uroczystościach szkolnych i państwowych.

WYNIKI ANKIETY NA TEMAT PRACY SU

Czy zadowala Cię praca SU?

Czy chciałabyś/chciałbyś w jakiś sposób zaangażować się w pracę SU?

Czy jest coś co chciałabyś/chciałbyś zmienić w SU?

Czy chciałabyś/chciałbyś, aby SU zrzeszał większą niż obecnie liczbę osób?

Dlaczego nie zadowala Cię praca SU? Organizuje za mało ciekawych zajęć, dyskotek, imprez sportowych i szkolnych. Nie widać skutków pracy SU. Brakuje oznak pracy SU w szkole. Nie ma informacji o nowych pomysłach czy akcjach.

Co chciałabyś/chciałbyś zmienić w SU? Skład SU. Przepływ informacji. Dużo rzeczy. Wszystko.

WNIOSKI: 1. W Samorządzie Uczniowskim konieczne są zmiany. 2. Uczniowie muszą włączyć się w projekt reformowania SU. 3. Młodzież musi wykazać inicjatywę. 4. Potrzebne jest większe zaangażowanie w pracę SU.

Wykonały: Paulina Krogulska Klaudia Balicka Małgorzata Chojnacka