PI – MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Ksantypa2: Architektura
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Pytania konkursowe.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wspieramy budowanie marki
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU Projekt innowacyjny testujący.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
Zapis prezentacji:

PI – MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW PRZEBIEG PROCESU TESTOWANIA PORTALU INTERNETOWEGO PRZEZNACZONEGO DO MONITOROWANIA KARIER ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW PRZEDSTAWIENIE WYNIKÓW I i II ETAPU TESTOWANIA www.absolwent.up.wroc.pl

MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW „PI - Monitoring losów absolwentów w kontekście dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy i wymogów rynku pracy” www.absolwent.up.wroc.pl

PROCES TESTOWANIA Cel główny Metoda oceny Nadrzędnym celem testowania jest zweryfikowanie poprawności i skuteczności działania produktu finalnego w obszarze technicznym, funkcjonalnym i merytorycznym. Metoda oceny KARTY OCENY PRODUKTU dla poszczególnych grup użytkowników. Wyniki posłużą do udoskonalenia testowanego narzędzia i pozwolą dostosować go do potrzeb przyszłych odbiorców i wymogów rynku pracy.

I ETAP PROCESU TESTOWANIA Udział w SPOTKANIU PREZENTACYJNO-INSTRUKTAŻOWYM z ekspertami i firmą informatyczną, na którym zostanie omówiona zasada działania Portalu, zakres testowania dla poszczególnych grup testujących oraz przekazanie KART OCENY PRODUKTU – Portalu. PRZETESTOWANIE PORTALU zgodnie z Koncepcją testowania produktu finalnego przez poszczególne grupy: Testowanie przez Użytkowników (Uczelnie), Testowanie przez Odbiorców (Studenci i Absolwenci), Testowanie przez Odbiorców (Pracodawcy).

I ETAP PROCESU TESTOWANIA WYPEŁNIENIE I PRZEKAZANIE KART OCENY PRODUKTU. Analiza i ocena wyników I etapu testowania. Udział w spotkaniu z ekspertami i firmą informatyczną. DYSKUSJA NAD PROPONOWANYMI ZMIANAMI i określenie zasadności i zakresu możliwości dokonania zmian w Portalu.

II ETAP PROCESU TESTOWANIA Udział w spotkaniu z ekspertami i firmą informatyczną prezentującą ulepszony produkt oraz ponowne przekazanie testerom KART OCENY PRODUKTU. PRZETESTOWANIE ULEPSZONEGO PORTALU. WYPEŁNIENIE I PRZEKAZANIE KART OCENY PRODUKTU. Analiza i ocena wyników II etapu testowania.

STRUKTURA GRUPY TESTOWEJ 3 Uczelnie Wyższe Pracownicy Uczelni – 25 Studenci – 132 Absolwenci – 97 Pracodawcy – 40 ∑ 294

LIME SURVEY Lime Survey to internetowy systemem ankiet napisany w języku PHP i wykorzystującym bazę danych MySQL, PostgreSQL lub MSSQL. testowanie.absolwent@up.wroc.pl

OCENA CHARAKTERU PORTALU ZAKRES FUNKCJONALNY I TECHNICZNY Sprawdzenie i ocena działania poszczególnych funkcjonalności Portalu przez Użytkowników; Ocena graficznej atrakcyjności Portalu; Ocena nawigacji po Portalu; Ocena komunikowanie się Użytkowników; Ocena bazy pracodawców i ofert rynku pracy; Ocena systemu motywacyjnego; Ocena modułu szkoleniowego; Ocena systemu ankietowania Użytkowników; Ocena dokumentacji formalno-prawnej i organizacyjnej;

OCENA CHARAKTERU PORTALU – ZAKRES MERYTORYCZNY Charakter informacji branżowych (artykuły, raporty, ogłoszenia) zamieszczanych w dziale Wiedza i Aktualności; Charakter informacji branżowych zawartych w profilach zarejestrowanych na Portalu pracodawców; Charakter branżowej bazy ofert pracy, praktyk, stażu i wolontariatu; Charakter systemu motywacyjnego;

OCENA CHARAKTERU PORTALU – ZAKRES MERYTORYCZNY Możliwość zdobywania przez Absolwentów i Studentów cennego doświadczenia, budowania ścieżki kariery oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych, Możliwość budowania pozytywnych relacji na linii Absolwent-Pracodawca-Uczelnia, Możliwość podtrzymywaniu relacji/kontaktów Absolwentów z macierzystą uczelnią,

OCENA CHARAKTERU PORTALU – ZAKRES MERYTORYCZNY Skuteczność modułu ankietyzacji i raportowania w pozyskiwaniu informacji niezbędnych do monitorowania losów zawodowych Absolwentów; Skuteczność Portalu w modelowaniu nowoczesnych programów kształcenia oraz dostosowaniu ich do bieżących i przyszłych potrzeb rynku pracy.

www.absolwent.up.wroc.pl

lublin.absolwent.up.wroc.pl:81

www.wroclaw.sggw.pl

ANALIZA WYNIKÓW I ETAPU KARTY OCENY PRODUKTU ANALIZA WYNIKÓW I ETAPU W celu podsumowania procesu testowania Portalu użytkownicy odpowiadali na stwierdzenia. Odpowiedzi miały jak najdokładniej odzwierciedlać odczucia Użytkowników, co do testowanego Portalu w 5-cio punktowej skali Likerta: 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

ODPOWIEDZI NA STWIERDZENIA KARTY OCENY PRODUKTU ODPOWIEDZI NA STWIERDZENIA

1. Poruszanie po Portalu jest intuicyjne. KARTY OCENY PRODUKTU 1. Poruszanie po Portalu jest intuicyjne.

2. Wszystkie funkcjonalności Portalu działają poprawnie. KARTY OCENY PRODUKTU 2. Wszystkie funkcjonalności Portalu działają poprawnie.

3. Portal jest prosty w obsłudze. KARTY OCENY PRODUKTU 3. Portal jest prosty w obsłudze.

KARTY OCENY PRODUKTU 7. Testowany Portal jest narzędziem pomocnym w modelowaniu potrzeb rynku pracy.

KARTY OCENY PRODUKTU 8. Testowany Portal jest narzędziem pomocnym w wypracowywaniu kontaktów na linii Student/Absolwent – Pracodawca.

9. Testowany Portal jest narzędziem wymiany informacji branżowej. KARTY OCENY PRODUKTU 9. Testowany Portal jest narzędziem wymiany informacji branżowej.

KARTY OCENY PRODUKTU 10. Testowany Portal wnosi pierwiastek innowacyjności w stosunku do rozwiązań obecnych na rynku.

ODPOWIEDZI NA PYTANIA W OBSZARZE MERYTORYKI KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA ODPOWIEDZI NA PYTANIA W OBSZARZE MERYTORYKI

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACODAWCA 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

KARTY OCENY PRODUKTU UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI

WPROWADZONE ZMIANY W WYNIKU I ETAPU PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK STUDENT I ABSOLWENT Ulepszenie mobilnej wersji Portalu i wprowadzenie graficznej informacji o dostępie do mobilnej wersji produktu; Możliwość dodawania do profilu załączników (pliki tekstowe i graficzne – np. certyfikaty potwierdzające znajomość języka obcego, rekomendacje od pracodawców, itp.); Możliwość dodawania do profilu szkoły na niższym poziomie edukacji (np. technikum, liceum, itp.); Możliwość charakteryzowania poziomu znajomości języka obcego według klasyfikacji w zakresie europejskiej nomenklatury CEF (A1,A2,B1,B2,C1,C2);

WPROWADZONE ZMIANY W WYNIKU I ETAPU PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK STUDENT I ABSOLWENT Możliwość dodawania komentarzy do profilu Pracodawcy; Ulepszenie funkcjonalności skrzynki pocztowej Użytkownika w zakresie aplikowania na daną ofertę pracy; Ulepszenie funkcjonalności wyszukiwania ofert pracy, stażu, praktyk i wolontariatu poprzez wielopoziomowe filtrowanie; Doprecyzowanie informacji na temat systemu motywacyjnego i modyfikacja jego funkcjonalności; Nowy wygląd graficzny Tablicy dostępnej w profilu Użytkownika z poziomu Strony głównej; Nowa, czytelna forma graficzna raportów publikowanych w dziale Wiedza.

WPROWADZONE ZMIANY W WYNIKU I ETAPU PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACODAWCA Możliwość dodawania do profilu załączników (pliki tekstowe i graficzne – np. certyfikaty, rekomendacje itp.); Możliwość edycji profilu o dodatkowe informacje branżowe – np. adres strony internetowej; Możliwość odpowiadania na komentarze dodawane do profilu Pracodawcy przez innych użytkowników; Ulepszenie funkcjonalności Koszyka pracowników; Ulepszenie funkcjonalności wyszukiwania potencjalnych kandydatów na pracowników poprzez wielopoziomowe filtrowanie;

WPROWADZONE ZMIANY W WYNIKU I ETAPU PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI Zmiany w module ankietowania: - nowa forma dodawania kategorii i pytań w tworzonej ankiecie, - możliwość zmiany kolejności pytań w tworzonej ankiecie, - nowa wizualizacja podglądu ankiety, Zmiany w module raportowania: - tworzenie sekcji w raporcie, - możliwość wyboru typu wykresu w jakim prezentowane będą dane w raporcie, - możliwość utworzenia kilku sekcji dotyczących różnych danych w jednym raporcie, - nowa możliwość filtrowania danych w raporcie,

WPROWADZONE ZMIANY W WYNIKU I ETAPU PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI Nowa, czytelna forma graficzna raportów; Ulepszona forma zarządzania profilem użytkownika przez Administratora Portalu m. in.: - podgląd statystyk użytkowników, - możliwość sprawnego wyszukiwanie użytkowników, - możliwość sortowania i filtrowania użytkowników wg ról im przypisanych, - możliwość sprawnego zarządzania punktami użytkowników np. usuwania punktów za nieprawidłowo przeprowadzone działania na Portalu,

WYNIKI II ETAPU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK ABSOLWENT 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

WYNIKI II ETAPU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK STUDENT 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

WYNIKI II ETAPU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACODAWCA 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

WYNIKI II ETAPU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI 1 – całkowicie się nie zgadzam, 2 – raczej się nie zgadzam, 3 – nie mam zdania, 4 – raczej się zgadzam, 5 – zdecydowanie się zgadzam.

WYGLĄD GRAFICZNY RAPORTU PRZED ZMIANAMI

WYGLĄD GRAFICZNY RAPORTU PO ZMIANACH

WYGLĄD GRAFICZNY RAPORTU PO ZMIANACH

ZALETY PORTALU PODSUMOWANIE WYNIKÓW PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK ABSOLWENT Branżowa baza ofert rynku pracy przygotowana dla Absolwenta uczelni; Rzetelna informacja na temat firm działających w branży; Możliwość podtrzymywania kontaktów/relacji z macierzystą uczelnią po ukończeniu studiów; Możliwość dzielenia się opinią na temat procesu kształcenia w celu dostosowania oferty kształcenia do wymogów rynku pracy; Możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez moduł szkoleniowy.

ZALETY PORTALU PODSUMOWANIE WYNIKÓW PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK STUDENT Branżowa baza ofert rynku pracy przygotowana dla Studenta uczelni; Możliwość zdobywania cennego doświadczenia zawodowego; Możliwość budowania ścieżki kariery; Możliwość tworzenia profilu zawodowego.

ZALETY PORTALU PODSUMOWANIE WYNIKÓW PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACODAWCA Możliwość łatwego pozyskiwania potencjalnych pracowników; Możliwość bezpośredniego kontaktowania się Pracodawców z potencjalnymi pracownikami; Możliwość nawiązywania kontaktów Pracodawców z uczelnią; Możliwość tworzenia wizytówki firmy/profilu firmy.

ZALETY PORTALU PODSUMOWANIE WYNIKÓW PROCESU TESTOWANIA UŻYTKOWNIK PRACOWNIK UCZELNI Możliwość tworzenia ankiet i raportów; Możliwość prowadzenia monitoringu Absolwentów, Studentów i Pracodawców; Branżowy charakter informacji zawartych w Portalu; Możliwość podtrzymywania dalszych kontaktów Absolwentów z macierzystą uczelnią.

MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW Dr inż. Magdalena Gawron Koordynator Merytoryczny Projektu PI – Monitoring losów absolwentów w kontekście dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy i wymogów rynku pracy ul. C. K. Norwida 25, Budynek A12, pokój 2 i 3 (II piętro) tel. 71 320 54 85, 71 320 54 77 email: losy-absolwentow@up.wroc.pl www.absolwent.up.wroc.pl